• 1
  • 2
2018-04-16, 17:40
Medlem
Tjena,

Vilka banker är bäst enligt er när det kommer till låg ränta, bolån, swish, snabb kundtjänst osv? Vilka banker är det som uppfyller dessa krav och är ”säker” samt användbar när det kommer till app och struktur? Ska nämligen byta bank. Har för närvarande Swedbank.
Citera
2018-04-16, 17:53
Medlem
nordea e najs
Citera
2018-04-16, 17:53
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
Tjena,

Vilka banker är bäst enligt er när det kommer till låg ränta, bolån, swish, snabb kundtjänst osv? Vilka banker är det som uppfyller dessa krav och är ”säker” samt användbar när det kommer till app och struktur? Ska nämligen byta bank. Har för närvarande Swedbank.

Finns ingen enskild bank som är bäst på allt, du bör ägna dig åt att plocka russinen ur kakan och alltid se till att ha två banker eller 3 till och med om så är. Ingen tackar dig för lojalitet tyvärr, tvärs om straffas dessa med sämre dealer än vad flyktiga kunder får.
Citera
2018-04-16, 18:06
Medlem
Jag var tidigare SEB-kund och bytte till Marginalen Bank för omkring ett år sedan. Jag har aldrig varit nöjdare.
Citera
2018-04-16, 18:09
Awaiting Email Confirmation
Alla banker är lika bra när det gäller låg (inlånings)ränta

Fördrar iaf Handelsbanken som "huvudbank".
Avanza för aktie- och fondsparande. Svea Ekonomi el. HoistSpar alt. SBAB för räntekonto. Preem för bensinkort.

Handelsbanken tycker jag har bästa internetbanken och appen. Det är mycket sällan dom ligger nere till skillnad från ex. Swedbank och Nordea.
Det är sällan kö på Handelsbankens kontor.
Som en liten bonus har dom kontor som fortfarande har kontanter!
Citera
2018-04-16, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts
Alla banker är lika bra när det gäller låg (inlånings)ränta

Fördrar iaf Handelsbanken som "huvudbank".
Avanza för aktie- och fondsparande. Svea Ekonomi el. HoistSpar alt. SBAB för räntekonto. Preem för bensinkort.

Handelsbanken tycker jag har bästa internetbanken och appen. Det är mycket sällan dom ligger nere till skillnad från ex. Swedbank och Nordea.
Det är sällan kö på Handelsbankens kontor.
Som en liten bonus har dom kontor som fortfarande har kontanter!

Kan inte annat än att hålla med. Varit kund på Handelsbanken sedan 1987 och tänker stanna kvar.
Citera
2018-04-16, 18:16
Medlem
199702042s avatar
Har själv danske bank. Aldrig varit strul. Haft handelsbanken och Swedbank innan, där var jag inte nöjd.
Var nyligen inne på Swedbank för att avsluta ett gammalt konto som jag ej visste om - på Swedbank väller det runt med babbar, överallt. ( Blev lite chockad faktiskt ) så Swedbank skulle jag undvika, inte sett så många kunder på en bank sedan slutet av 90-talet - sa jag att alla var babbar förresten?
Citera
2018-04-16, 20:42
Medlem
SvartaBjorns avatar
Jag förstår inte ni som säger att Nordeas Internetbank ligger nere stup i kvarten. Jag har aldrig råkat ut för det och då sköter jag ekonomin hos denna bank för fem personer vilket innebär mer eller mindre dagliga inloggningar vid diverse tider på dygnet. Detta sagt med reservation för de tillfällen då det är planerat underhåll som aviseras i god tid.

Däremot finns det mycket övrigt som ej fungerar och som gör att jag inte rekommenderar dem till någon som söker en ny bank idag.
Citera
2018-04-16, 23:32
Medlem
wkus avatar
Har sedan tre år Nordea som bank och är faktiskt riktigt nöjd. Bra ränta på bolånet, sveriges billigaste courtage på aktiehandel, har funkat bra att kontakta kundtjänst de få gånger jag behövt det och jag har på dessa tre år aldrig märkt av strul med vare sig internetbank eller app.
Citera
2018-04-17, 00:20
Medlem
Gurglarens avatar
Finns det någon nackdel att flytta bolån till Avanza? 1,29% ränta.
Citera
2018-04-17, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Finns det någon nackdel att flytta bolån till Avanza? 1,29% ränta.

60% maxbelåning? Det finns andra aktörer med liknande eller bättre villkor typ hypoteket, danske bank, enkla (snart).
Citera
2018-04-17, 13:52
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
60% maxbelåning? Det finns andra aktörer med liknande eller bättre villkor typ hypoteket, danske bank, enkla (snart).

Du menar bättre eftersom man får låna mer? Räntan är ju skyhög för dem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in