Nu när Norrköpingskillarna ändå är här.
Fick ni någon varning från LKG att ni eventuellt var på spåren av polisen?
Jag tänker på de 4 paketen som lämnades i förvaringsboxar på Göteborgs centralstation den 22 mars 2018.
Den kvällen beslagtar spanarna ett av paketen, fotograferar av innehållet snabbt och lägger tillbaks paketet i boxen igen. Den telefonen hade kund id M2. De andra boxarna öppnas bara och så fotar polisen av paketen i boxarna utan att röra dom. Dom vågar antagligen bara göra husrannsakan på ett av av paketen, för risken är stor att dom blir påkomna av en kund.
Vad jag kan se i kundlistan VT2018 så var M2 en anonym kund, så det borde varit full betalning i den förvaringsboxen. Om inte annat så låg förskottet där.
Sedan på provdagen så uppger ni att telefon med id M2 har gått i retur och är inte uppringd alls. Det tycker jag är ett lustigt sammanträffande. Att just den kunden får kalla fötter. Framför allt om det var en anonym kund som betalt hela summan. Kan den kunden iakttagit polisen när dom gjorde tillslaget mot förvaringsboxarna? Och sedan hört av sig till HP-Hjälpens support och berättat vad som hände vid förvaringsboxen?
Referenser till FUP:
Beslag i Göteborg - ab250 del2 s.478
M2 svarar ej - ab256 s.983
Kundlista VT2018 - ab251 del2 s.573
Så, nu kan jag släppa den detaljen som har gnagt i skallen sedan jag såg det förra veckan.