2019-02-12, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleJagarKanin
Tro mig det finns folk som inte bryr sig om det sociala, speciellt om man vet att det finns brist på bevisning.

Än så länge är alla skyldiga? Du menar misstänkta, det är stor skillnad på ordvalen.

Vad säger du om de nio som lagmannen pratade om att de inte kommer åtalas på grund av att det helt enkelt inte finns tillräcklig bevisning mot de? Ska de klara sig då?

Folk som inte bryr sig om det sociala? Skojar du med mig? Jo all hets om att lägga upp snygga bilder och hur rik samt vilken toppen jobb man har, har inget alls att göra med att man vill göra en show-off för allmänheten och sprida rykten om hur gullig och smart man är...

Du är ett skämt, men samtidigt kanske du som fuskare inte bryr dig om public-shaming. Men tro mig, de andra gör det.

Det klart flera kommer klara sig juridiskt men socialt kommer det bli tungt för många. Vi ser ju hur P*ntus en gång i tiden hamna i spelmissbruk . Ganska lätt för honom att falla tillbaka när han har fattat att han har blivit ägd.

Edit: Det jag mena var att alla som blivit åtalade har visat sig skyldiga. Så trenden lär nog fortsätta
Citera
2019-02-12, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagayumi12

Edit: Det jag mena var att alla som blivit åtalade har visat sig skyldiga. Så trenden lär nog fortsätta

Är 100% säker på att den trenden kommer fortsätta dvs att folk kommer åtalas.

Vad tror ni UHR gör med de 9st som inte har bevis mot sig att de fuskat?
Citera
2019-02-12, 18:19
Medlem
STABILO99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleJagarKanin
Är 100% säker på att den trenden kommer fortsätta dvs att folk kommer åtalas.

Vad tror ni UHR gör med de 9st som inte har bevis mot sig att de fuskat?

Skulle dö av garv ifall Lovisa är en av dem. Skulle reta gallfeber på Endryt.
Citera
2019-02-12, 18:28
Medlem
STABILO99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firemire
Vilka superhjältefrågor, om det nu verkligen är 23-åringen bakom kontot, som dessutom överklagat och ska upp i Hovrätten, så lär han inte säga något mer än vi redan vet. Fråga 2 och 4 har blivit besvarade genom utredningen, fråga 1 och 3 hade du nog kunnat gissa svaret på för vilken person som helst på denna jord.

Det jag tycker är intressant är att det isåfall måste ha varit åklagaren som gjort fel, inte tingsrätten, då det gäller förundersökningen? I rätten gäller fri bevisprövning, där får alltså även bevis som inhämtats genom olagliga metoder läggas fram för bedömning.

Då kan du svara på fråga 4 herr snille.
Citera
2019-02-12, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleKanin
Jag gissar att artikeln pratar om domen i målnummer B 5923-18, Solna tingsrätt.
Jag tror du hoppade ner i fel hål där, jag kollade och det var inte en kvinna som stod åtalad i det målet. Har du något annat målnr på lager?
Citera
2019-02-12, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickarn78
Jag tror du hoppade ner i fel hål där, jag kollade och det var inte en kvinna som stod åtalad i det målet. Har du något annat målnr på lager?
Ahhh ser ut som jag tabbat mig, ber om ursäkt. Angående det målet jag hänvisade till rör det inte HP-Hjälpen, utan det måste vara från något annat fusknätverk, dvs offtopic.
Citera
2019-02-13, 02:19
Medlem
Citat:
Folk som inte bryr sig om det sociala? Skojar du med mig? Jo all hets om att lägga upp snygga bilder och hur rik samt vilken toppen jobb man har, har inget alls att göra med att man vill göra en show-off för allmänheten och sprida rykten om hur gullig och smart man är...

Du är ett skämt, men samtidigt kanske du som fuskare inte bryr dig om public-shaming. Men tro mig, de andra gör det.

Det klart flera kommer klara sig juridiskt men socialt kommer det bli tungt för många. Vi ser ju hur P*ntus en gång i tiden hamna i spelmissbruk . Ganska lätt för honom att falla tillbaka när han har fattat att han har blivit ägd.

Varför så bitter? Tog de din plats eller
Citera
2019-02-13, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lujos
Varför så bitter? Tog de din plats eller

Ingen har tagit min plats ens i närheten. Har/hade en bra bit över. Tycker synd om andra människors drömmar som gått i kras för att idioter har fuskat sig före andra. Detta är bara för rättvisa för dem människor som inte kommit in.

Sen frågade han mig. Och jag svarade honom
Citera
2019-02-13, 10:54
Medlem
Holdingbreaths avatar
Alla som fuskade skulle förlora sitt plats i högskolan. Blir det inte så?

Hur många av fuskare var MENA?
Citera
2019-02-13, 10:58
Medlem
Citat:
Ingen har tagit min plats ens i närheten. Har/hade en bra bit över. Tycker synd om andra människors drömmar som gått i kras för att idioter har fuskat sig före andra. Detta är bara för rättvisa för dem människor som inte kommit in.

Sen frågade han mig. Och jag svarade honom

För det första så frågade jag inte, det var mer ett påstående.

För det andra så har du och en annan i tråden visat tecken på hur man reagerar när någon annan tar ens plats. Tro mig, jag kan sånt från mina erfarenheter som Psykolog.
Citera
2019-02-13, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath

Jo, de kommer sparkas ut. Ett stort antal har redan blivit utkastade. Och av samtliga uttalanden vi har läst från lärosätena så säger alla samma sak; så fort UHR drar tillbaka HP-resultaten så kommer personerna att kastas ut.

Citat:

Typ 90-95%
Citera
2019-02-13, 11:45
Medlem
FFL88s avatar
Citat:

Närapå allihop, men det var ju väntat, inte mycket står ju rätt till i kompetensregnet från MENA, och hur fan ska det nu ordnas med våra pensioner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in