Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-26, 17:45
  #409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Läckte en lista på avslöjade fuskare för några år sedan, nästan alla namn var utländska, men ett fåtal svenskar. Var väldigt många arabnamn.

(FB) Fuskare på högskoleprovet som blivit underkända

Max 6/51 verkade vara svenska på första inlägget.

Ojdå det var verkligen mörkmuskigt, jag får anledning att se över mina fördomar.
Citera
2018-04-27, 02:07
  #410
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RMgX
Ojdå det var verkligen mörkmuskigt, jag får anledning att se över mina fördomar.



Verkligen.

Hoppas verkligen alla dessa fuskare blir av med sina platser och avstängda från högskolan på ett bra tag. Tänk alla stackare som kämpat och mist sin chans samt sin dyrbaraste ägodel, tid. Tid som de får aldrig tillbaka för att några idioter har fuskat in på deras plats!
Citera
2018-04-29, 16:32
  #411
Medlem
Imorgon, 30/4, åtalas ligan i Norrköpings tingsrätt. Då lär väl FUP dyka upp också. Undrar hur många sidor den blir på.
Citera
2018-04-29, 17:26
  #412
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laker
Imorgon, 30/4, åtalas ligan i Norrköpings tingsrätt. Då lär väl FUP dyka upp också. Undrar hur många sidor den blir på.


Wow, redan alltså? Hur har de lyckats göra klart allt såpass fort?
Citera
2018-04-29, 17:44
  #413
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laker
Imorgon, 30/4, åtalas ligan i Norrköpings tingsrätt. Då lär väl FUP dyka upp också. Undrar hur många sidor den blir på.


De har redan sagt att de troligen kommer ansöka om förlängning då de ej hunnit gå igenom allt vilket troligen kommer att beviljas. I fall även om åtal kommer att väckas imorgon kommer troligen stora delar av FUP (förundersökningsprotokollet antar de är de du syftar på) vara sekretess belagt då de ej ska förhindra brottsutredningen. Ekobrottsmyndigheten kommer säkerligen släppa information imonrgon på deras hemsida..
Citera
2018-04-29, 17:47
  #414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.S.86
De har redan sagt att de troligen kommer ansöka om förlängning då de ej hunnit gå igenom allt vilket troligen kommer att beviljas. I fall även om åtal kommer att väckas imorgon kommer troligen stora delar av FUP (förundersökningsprotokollet antar de är de du syftar på) vara sekretess belagt då de ej ska förhindra brottsutredningen. Ekobrottsmyndigheten kommer säkerligen släppa information imonrgon på deras hemsida..

I fredags sa Norrköpings tingsrätt i alla fall att det är 30/4 som gäller fortfarande.
Citera
2018-04-29, 18:46
  #415
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laker
I fredags sa Norrköpings tingsrätt i alla fall att det är 30/4 som gäller fortfarande.

Det är 30e som gäller men de kommer troligen begära förlängning och då är de ny häktningsförhandling då man bara kan vara häktad 2 veckor åt gången, sen kan de även släpas på fri fot om de inte bedöms som säkerhetsrisk när utredningen fortsätter. Läs på ekobrottsmyndighetens hemsida imorgon så ser du säkert. De kan väcka åtal imorgon med såklart men de har tidigare sagt de kommer ansöka om förlängning.
Citera
2018-04-30, 10:49
  #416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.S.86
Det är 30e som gäller men de kommer troligen begära förlängning och då är de ny häktningsförhandling då man bara kan vara häktad 2 veckor åt gången, sen kan de även släpas på fri fot om de inte bedöms som säkerhetsrisk när utredningen fortsätter. Läs på ekobrottsmyndighetens hemsida imorgon så ser du säkert. De kan väcka åtal imorgon med såklart men de har tidigare sagt de kommer ansöka om förlängning.

Ja, du hade helt rätt. Nu har de skjutit fram det. När jag gick och pratade med dem idag fick jag prata med någon helt annan än den jag pratade med sist som sa att nya datumet för åtal är 14 Maj med reservation för ytterligare förlängning. Sådant är livet.

Mycket intressant fall detta hur som helst. Ser verkligen framemot att följa det sedan framöver.

Jaja. Ha nu en fin valborg allihop
Citera
2018-04-30, 13:54
  #417
Medlem
Hoppas att dom som fuskat sig in på läkarlinjen har åkt ut vid det här laget.
Citera
2018-04-30, 16:58
  #418
Medlem
MrGoBigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staxt
Hoppas att dom som fuskat sig in på läkarlinjen har åkt ut vid det här laget.
Trodde nästan att det stod "Hoppas att dom som fuskat in sig på lärarlinjen har åkt ut vid det här laget.", men förstod sedan att de dåliga resultaten i skolan inte beror på dåliga lärare utan på att skolsystemet är totalt sönderfuskat av politikerna...
Citera
2018-05-07, 00:40
  #419
Medlem
Någon som vet senaste nyheten i detta fall?
Citera
2018-05-07, 10:35
  #420
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivititi
Någon som vet senaste nyheten i detta fall?

De 3 männen ska åtalas senast måndagen 14/05 kl 11:00, det rör sig troligen om "HP-hjälpen".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback