Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-16, 12:20
  #13
Medlem
underarbrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
Känner igen mig lite här faktiskt. Det jag skulle vilja koppla det till är att du har sysslolös. Rätta mig gärna om jag har fel, men det låter som att du har lite för mycket fritid eftesom du inte har något jobb eller något du gör på dagarna?

Kan det vara så att du har tråkigt på dagarna och därför kommer alla tankar upp? Försök isåfall hitta någon syssla, kan du inte jobba så testa på onlinespel, någon fysisk aktivitet om du klarar av det eller hitta någon ny serie som du sitter bänkad för. Vad har du för intressen?

Här blir det lite komplicerat. Spel hjälper mig att koppla bort från idiottankar. Men det känns mycket värre att hela tiden komma på: "vad fan har jag gjort hela dagen.. veckan.. månaden.. året". Jag har en sådan personlighet att jag gör en enda sak och håller mig till den saken och bara gör den saken.

Ett ytterligare problem är all input jag får från dataspelen. Det blir på något sätt min verklighet. När jag håller på att somna så är det det sista som finns i mina tankar. Typ någon orch eller runa eller vad det kan vara jag spelar med svävar i mina tankar tills jag somnar. Det är svårt att förklara, men hela grejen blir den värsta sortens fantasivärld. Jag känner mig då fången i spelets värld och stark ångest får jag utav det. Det får mig att känna mig som en 40-årig man som sitter och leker med lego. Det får mig att undra: är detta mina ambitioner? Men jag har inte några alternativ heller, så jag sitter bara här i livet och hänger och vet inte vad jag ska göra.

Jag vet inte vad jag har för intressen. Jag har inget som får mig att känna mig bättre.
Citera
2018-04-16, 12:25
  #14
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underarbron
Här blir det lite komplicerat. Spel hjälper mig att koppla bort från idiottankar. Men det känns mycket värre att hela tiden komma på: "vad fan har jag gjort hela dagen.. veckan.. månaden.. året". Jag har en sådan personlighet att jag gör en enda sak och håller mig till den saken och bara gör den saken.

Ett ytterligare problem är all input jag får från dataspelen. Det blir på något sätt min verklighet. När jag håller på att somna så är det det sista som finns i mina tankar. Typ någon orch eller runa eller vad det kan vara jag spelar med svävar i mina tankar tills jag somnar. Det är svårt att förklara, men hela grejen blir den värsta sortens fantasivärld. Jag känner mig då fången i spelets värld och stark ångest får jag utav det. Det får mig att känna mig som en 40-årig man som sitter och leker med lego. Det får mig att undra: är detta mina ambitioner? Men jag har inte några alternativ heller, så jag sitter bara här i livet och hänger och vet inte vad jag ska göra.

Jag vet inte vad jag har för intressen. Jag har inget som får mig att känna mig bättre.

Förstår precis, det händer nog dom flesta att tankarna fastnar. Så du behöver något mindre aktivt, men samtidigt tidskrävande då antar jag. har du någonsin fastnat för en serie typ? eller är det samma sak där att tankarna svävar iväg? Något som jag tycker ger mig en galen sinnesfrid är typ planet earth. Det går att titta på hur länge som helst och det är inte så mycket tankar bakom utan det är mer att sitta och kolla. Sedan vet jag att du inte kan göra detta varje dag livet ut haha. Men om du inte gjort, testa, se om det fungerar och jobba där ifrån. Gött om du hittar ett fungerande system liksom.
Citera
2018-04-17, 08:53
  #15
Medlem
Nochillss avatar
Det jag inte kan fatta är att du gick som du säger, på gymnasiet men klarade inte av en enda kurs pga stora dagdrömmerier. Trots detta fick du inte någon hjälp av lärarna och skolkuratorn redan då, för att förstå vad du hade för slags problem.

Jag vet att -90-talet inte var lika hårt som vad det är idag, men du hade lika gärna kunnat stanna i sängen istället för att fortsätta gå på gymnasiet. Fick själv gå på någon torr utredning och få specialundervisning då jag sackade efter men jag repade mig i slutändan.

Förstår inte varför du först nu har tagit kontakt med en psykolog när du så länge har haft enorma problem att kognitivt handskas med.
Citera
2018-04-17, 23:00
  #16
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Flyttar tråden till ett mer passande delforum.

Psykologi: allmänt ——-> Psykisk hälsa

/Mod
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback