• 1
  • 2
2018-04-15, 20:46
Bannlyst
Slå av Javascript för att läsa DN skräp journalistik utan att behöva betala, jude tidningen behöver inte fler betalade läsare. Det finns färdiga plugin till Chrome, som gör att man lätt kan stänga av javascript.

Nära 400 razzior och tillslag mot skuggsamhällets exploatering och missbruk av utländsk arbetskraft. Det är facit av de senaste 14 månadernas samarbete mellan Gränspolisen, Arbetsmiljöverket och Skatteverket och en rad andra myndigheter.

https://www.dn.se/ekonomi/razzior-av...v-papperslosa/

I artikel som jag länkar till ovan, så skyller man mycket på regeringen Reinfeldt, men den slapphänta hantering med arbetstillstånd, men DN glömmer givetvis att tala om att den uppgörelse gjordes med MP. ( MP har 3,5% så en röst på MP i årets val är meningslös )

1) Hur skall man rensa samhället på illegala invandrare? Skulle någon form av belöningsssystem vara lösningen? Får man en illegala invandrare deporterad, så får man 10.000:- skattefritt av staten.

2) Hur skall arbetsgivare straffas som anställer illegala invandrare?

3) Hur skall man bestraffa illegala invandrare? Vi vet att migrationsverkets förvar läcker som ett såll. Och man dalta väldig mycket med element man skall förvara. Skall man låta privat företag få driva förvaren och sedan bestraffa dem med höga böter varje för illegal människa som lyckas rymma?
Senast redigerad av 53280 2018-04-15 kl. 20:55.
Citera
2018-04-15, 20:58
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Slå av Javascript för att läsa DN skräp journalistik utan att behöva betala, jude tidningen behöver inte fler betalade läsare. Det finns färdiga plugin till Chrome, som gör att man lätt kan stänga av javascript.

Nära 400 razzior och tillslag mot skuggsamhällets exploatering och missbruk av utländsk arbetskraft. Det är facit av de senaste 14 månadernas samarbete mellan Gränspolisen, Arbetsmiljöverket och Skatteverket och en rad andra myndigheter.

https://www.dn.se/ekonomi/razzior-av...v-papperslosa/

I artikel som jag länkar till ovan, så skyller man mycket på regeringen Reinfeldt, men den slapphänta hantering med arbetstillstånd, men DN glömmer givetvis att tala om att den uppgörelse gjordes med MP. ( MP har 3,5% så en röst på MP i årets val är meningslös )

1) Hur skall man rensa samhället på illegala invandrare? Skulle någon form av belöningsssystem vara lösningen? Får man en illegala invandrare deporterad, så får man 10.000:- skattefritt av staten.

2) Hur skall arbetsgivare straffas som anställer illegala invandrare?

3) Hur skall man bestraffa illegala invandrare? Vi vet att migrations förvar har läcker som ett såll och man dalta väldig mycket med element man skall förvara.

Svar på fråga 1) Under min tid som "verksam inom utvisningbranschen" så var det vanligt att folk ringde och angav sina landsmän. Utan belöning...mycket avundsjuka och konkurrens mellan och inom grupperna om jobb och bostäder gör dem till en perfekt grupp av angivare.
Utlova en belöning på 5000:- för en person så har de säkert angett hundra personer på kort tid.
Citera
2018-04-15, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Svar på fråga 1) Under min tid som "verksam inom utvisningbranschen" så var det vanligt att folk ringde och angav sina landsmän. Utan belöning...mycket avundsjuka och konkurrens mellan och inom grupperna om jobb och bostäder gör dem till en perfekt grupp av angivare.
Utlova en belöning på 5000:- för en person så har de säkert angett hundra personer på kort tid.

Med tanke på dom skattepengar som finns att tjäna på varje deporterad utlänning, så skulle de vara bra med ett system där vanliga Svensson kan tjäna en slant att hjälp till att rensa samhället på illegala människor.

Jag tänker mej även game show koncept på TV. Där man t.e.x ett antal illegala människor få tävla om ett PUT, där dom som förlora bli deporterade direkt i sändning. Lite Max max och Hunger games.
Citera
2018-04-15, 21:23
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Med tanke på dom skattepengar som finns att tjäna på varje deporterad utlänning, så skulle de vara bra med ett system där vanliga Svensson kan tjäna en slant att hjälp till att rensa samhället på illegala människor.

Jag tänker mej även game show koncept på TV. Där man t.e.x ett antal illegala människor få tävla om ett PUT, där dom som förlora bli deporterade direkt i sändning. Lite Max max och Hunger games.

Ja, jag tänker på filmen (minns inte vilken) där polisen låtsades skicka fribiljetter till efterlysta till nån åtråvärd match. De efterlysta köade för att få komma in i lokalen där de skulle få sina biljetter.
Och där tog det roliga slut för dem.

Jag vet inte om vanliga Svenssons skulle kunna ange så många? De har knappt nån insyn i dessa mörkermiljöer.
Det blir väl lite mer fart på det nu när polisen ska slippa ha skatteverk och facket med sej vid raider mot svartjobb. Nu ska de snart få agera på egen hand.

Problemet är väl förvarspropppen Orvar. Jag förstår inte varför man inte har galller på fönstren på förvaren? Det är en liten utgift jämfört vad det kostar samhället att ha illbattingarna lösa på bygden.
Citera
2018-04-15, 21:27
Bannlyst
Illegala människor är som råttor, det fungera första gångerna, sedan kommer de inte att fungera. Jag tro mer på teknik som Kineserna har börjat använda dvs man ansiktsscanna människor på offentlig plats. Om gränspolisen fick använda ansiksscanning och patrullera typ pendeltåg och tunnelbana i jakt på illegala människor, så skulle man kunna rensa samhället duktig på illegala element.

Man skulle kunna gör typ ett pokemo go app, så får man samla poäng på hur många illegala man kan få deportade. Men precis som Pokemo go är illegala människor monster och måste bekämpas.

Citat:
Ja, jag tänker på filmen (minns inte vilken) där polisen låtsades skicka fribiljetter till efterlysta till nån åtråvärd match. De efterlysta köade för att få komma in i lokalen där de skulle få sina biljetter.
Och där tog det roliga slut för dem.

Jag vet inte om vanliga Svenssons skulle kunna ange så många? De har knappt nån insyn i dessa mörkermiljöer.
Det blir väl lite mer fart på det nu när polisen ska slippa ha skatteverk och facket med sej vid raider mot svartjobb. Nu ska de snart få agera på egen hand.

Problemet är väl förvarspropppen Orvar. Jag förstår inte varför man inte har galller på fönstren på förvaren? Det är en liten utgift jämfört vad det kostar samhället att ha illbattingarna lösa på bygden.
Citera
2018-04-15, 21:55
Bannlyst
Regeringen och politiker ska uppmuntra till att visselblåsare träder fram genom att göra det olagligt att inte ange en illegal och straffa med bäter i 15k klassen för privatpersoner. Företag som anställer illegaler ska få mellan 50-100k per skalle.

Då får vi nog ett annat samhällsklimat fort.
Citera
2018-04-15, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
Regeringen och politiker ska uppmuntra till att visselblåsare träder fram genom att göra det olagligt att inte ange en illegal och straffa med bäter i 15k klassen för privatpersoner. Företag som anställer illegaler ska få mellan 50-100k per skalle.

Då får vi nog ett annat samhällsklimat fort.

Låt företag som anställer illegala människor få böter på 10 basbelopp, då kommer det att kännas även för stora företag. Sedan låt det illegala element bli deporterade eller internade i vänta på deporting. Idag finns inte plats MV på förvar, därav släpper man ut illegala elementen i samhället ingen.

Drottninggatan terroristen var illegala invandrare och muslim. Så det är inte helt riskfritt att ha illegala människor ute i samhället.
Citera
2018-04-16, 07:49
Medlem
Visa att vi inte accepterar detta, anmäla och ligga på även om det känns lönlöst.
Allt för många tycker att det inte är någon idé att anmäla då man inte tycker sig få något gehör, själv vägrar jag att vika ner mig.
Sluta blunda utan visa att du ser och inte accepterar det som sker.
Citera
2018-04-16, 08:32
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Låt företag som anställer illegala människor få böter på 10 basbelopp, då kommer det att kännas även för stora företag. Sedan låt det illegala element bli deporterade eller internade i vänta på deporting. Idag finns inte plats MV på förvar, därav släpper man ut illegala elementen i samhället ingen.

Drottninggatan terroristen var illegala invandrare och muslim. Så det är inte helt riskfritt att ha illegala människor ute i samhället.

De som snabbbast ska ut är väl de som inte försörjer sej på svartjobb utan på kriminalitet.
Peronrån och snatterier/stölder i butiker ökar snabbt.
De gatulevande smådjävlarna fångas in ibland men är ute på gatan lika fort.
Jag tycker iden om en Pokemon go liknande app var suverän.
Har börjat fundera på en app som ska heta Hazara Go. Home.
Citera
2018-04-16, 08:45
Bannlyst
Citat:
De som snabbbast ska ut är väl de som inte försörjer sej på svartjobb utan på kriminalitet.
Peronrån och snatterier/stölder i butiker ökar snabbt.
De gatulevande smådjävlarna fångas in ibland men är ute på gatan lika fort.
Jag tycker iden om en Pokemon go liknande app var suverän.
Har börjat fundera på en app som ska heta Hazara Go. Home.

Oftast är det en kombination av svartjobb och annan kriminalitet. Hur fler illegala element vi kan deportera desto tryggare samhälle för oss svenskar som har rätts bo och leva här.
Citera
2018-04-16, 09:03
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Oftast är det en kombination av svartjobb och annan kriminalitet. Hur fler illegala element vi kan deportera desto tryggare samhälle för oss svenskar som har rätts bo och leva här.
Kunskapen och intresset för ämnet PUT är skrämmande lågt hos svensken i allmänhet.
Jag jobbade en sommar som husfru på ett hotell och upptäckte att uppgifter om PUT saknades på samtliga anställningskort.
Jag ringde den ordinarie husfrun och frågade om de inte fått visa pass när de anställdes.
"Nej, alla utlänningar har ju inte pass. Och man tar ju för givet att de har tillstånd att jobba eftersom dom söker jobb?"
Rättrådig (och elak) som jag är så kontaktade jag hotellchefen och upplyste om de höga böter om kunde vänta.
Halva personalstyrkan försvann men många glada svenska sommarjobbare fyllde på.
Citera
2018-04-16, 09:51
Bannlyst
Det är för låga böter för dem som anställer illegala människor, det är där problemet ligger. Om krogar och liknade som anlitade fick 10 basbelopp böter plus indraget alkoholtillstånd, då skulle massor med "arbetstillfällen" bli vita.

Idag kan man ganska riskfritt anställa illegala människor. Sedan har politikerna / polisen en syn , där man tycker synd om illegala människor det är arbetsgivaren som utnyttjar dem heter det, det är också fel. Eftersom det är ett affärsförhållande mellan arbetsgivare och arbetstagare, så är skulden bådas, därav skall båda parter straffas.

Citat:
Kunskapen och intresset för ämnet PUT är skrämmande lågt hos svensken i allmänhet.
Jag jobbade en sommar som husfru på ett hotell och upptäckte att uppgifter om PUT saknades på samtliga anställningskort.
Jag ringde den ordinarie husfrun och frågade om de inte fått visa pass när de anställdes.
"Nej, alla utlänningar har ju inte pass. Och man tar ju för givet att de har tillstånd att jobba eftersom dom söker jobb?"
Rättrådig (och elak) som jag är så kontaktade jag hotellchefen och upplyste om de höga böter om kunde vänta.
Halva personalstyrkan försvann men många glada svenska sommarjobbare fyllde på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in