2018-04-13, 22:38
Medlem
DirtyNorths avatar
Vk visar inte vad som står på flygbladen utan man ser bara en del av texten.
Som "Fakta" Invandring" Visste du att?"

SÄPO är kontaktad angående dessa flygblad.

Citat:
De ser allvarligt på det som inträffat och har både anmält det hela till polisen och varit i kontakt med SÄPO.

– Det är fruktansvärt. Jag har själv sett lapparna, jag såg de redan i måndags. Det är absolut otänkbart att vi har den typen av propaganda på vår skola, säger rektor Anna Sundelin.

Citat:
– Det finns rasistiska organisationer som har delat ut propaganda i skolans närhet, klisterlappar och så vidare. Men vi rapporterar allt sånt till polisen och till SÄPO.
Citat:
Ledningen på skolan känner till att det spridits rasistisk propaganda. Enligt dem ska det ha uppmärksammats redan i måndags.

Vad är det för rasistiska organisationer som finns i Umeå?
Någon kanske har bild på flygbladet?

https://www.vk.se/plus/2311262/framl...a-pa-umeaskola
Är en plus artikel men jag kan ta ut fler citat om det behövs.
Senast redigerad av DirtyNorth 2018-04-13 kl. 22:41.
Citera
2018-04-13, 22:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Antar att det rör sig om:

FAKTA INVANDRING

Visste du att:
42 av 43 dömda för gruppvåldtäkt de senaste åren var icke-svenskar.
Sanning:
https://www.expressen.se/nyheter/bro...r-tillsammans/

De personer som invandrat från Somalia och Thailand under 2000-talet har i stor utsträckning en förgymnasial utbildning som högsta utbildning, 57 respektive. 46 procent. Även bland personer som invandrat från Syrien har en relativt stor andel en förgymnasial utbildning, 38 procent.
Sanning:
https://www.scb.se/Statistik/_Publik..._A40BR1406.pdf
(Angående myten om högkvalificerade invandrare som är bra för Sverige. De har oftast inte ens gymnasial utbildning...)

Etc.

Sådana här fakta är vad som kallas främlingsfientlig propaganda när det faktiskt är bara fakta. Fakta som svenskar behöver veta inför att välja på säg MP eller SD ska styra Sverige.
Citera
2018-04-14, 00:20
Medlem
Det ska verkligen bli intressant att få veta vad som stod på de polisanmälda flygbladen.

Om det är fråga om faktiska rasistiska påståenden som kan anses strida mot HMF-lagen, så är det förståeligt att det blivit ett polisärende av händelsen. Jag tänker mig i så fall att flygbladen innehåller rasistiska påståenden av typen "alla svarta afrikaner är mindre intelligenta än vita européer" eller "zigenare är genetiskt predisponerade att begå brott". Man kan också tänka sig att materialet innehåller uppmaningar till våld och förföljelser riktade mot specifika etniska grupper (judar, araber, mörkhyade afrikaner etc).

Det förefaller dock betydligt mera sannolikt att materialet inte innehåller några rasistiska yttranden av de slag jag gett exempel på ovan, utan att det istället handlar om väl underbyggda fakta om invandringen till Sverige och dess samhälleliga effekter, t.ex. statistik som visar utomeuropeiska invandrares höga överrepresentation i grov sexual- och våldsbrottslighet, statistik som visar hur hög andel av asylinvandrare som har liten/ingen formell utbildning, eller statistik som visar hur mycket en genomsnittlig asylinvandrar-familj kostar det svenska samhället i form av olika bidrag.

Om mitt antagande stämmer är det förstås fullkomligt absurt att rektorn kategoriserar flygbladen som "rasistiska" och polisanmäler dem. Än mer absurt är det i så fall om polisen överhuvudtaget lägger någon tid på att utreda ärendet. Som flera redan konstaterat i denna tråd: Fakta är inte rasism.
Citera
2018-04-14, 02:40
Medlem
WhiteWalkers avatar
Härligt! Är det lika hemskt som fallet med hatpropagandan från KTH måntro?? På tiden att det kommer en motreaktion till allt sånt här trams som skolornas väggar tapetseras med:

http://www.bilddump.se/bilder/201804...:27b7:b946.jpg
Citera
2018-04-14, 02:56
Medlem
Körde DeBlur på bilden och första meningen tar upp att invandringen kostar mer än försvarsmakten, vilket i sig är sant.

Kunde inte klura ut dom övriga. Men med tanke på att VK är Aftonbladet-Expressen-Dn-wannabe så är det bara vänsterfolk som jobbar där. För dom är fakta rasistiskt.
Citera
2018-04-14, 05:21
Medlem
BullensPilsners avatar
Dragonskolan är en problemskola, har varit det åtminstone i 40 år.
Då var det stökiga grabbar i skitiga overaller som knappt tog sig in på verkstadsprogrammet.
Nu är det, trots dyr ombyggnad och stor satsning från kommunen på rekrytering, droger och invadrarungar som står för stöket vad jag förstår.
Citera
2018-04-14, 05:22
Medlem
Om man vända lite på det:

"Antirevolutionärt propaganda på Umeåskola"
Citat:
De ser allvarligt på det som inträffat och har både anmält det hela till polisen och varit i kontakt med KGB.

– Det är fruktansvärt. Jag har själv sett lapparna, jag såg de redan i måndags. Det är absolut otänkbart att vi har den typen av propaganda på vår skola, säger politisk kommissarien Anna Sundelin.

Citat:
– Det finns antikommunistiska organisationer som har delat ut antirevolutionärt propaganda i skolans närhet, klisterlappar och så vidare. Men vi rapporterar allt sånt till polisen och till KGB.

Ledningen på skolan känner till att det spridits antikommunistiska propaganda. Enligt dem ska det ha uppmärksammats redan i måndags.
Citera
2018-04-14, 06:04
Medlem
Hahah..SÄPO alltså? För några flygblad? Den där Anna verkar ju vara en fullkomlig idiot.
Citera
2018-04-14, 06:44
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Ingen som har tillgång till informationslapparna och kan lägga upp en bild?
Vi måste ju se vad tankebrottet bestått av.
Citera
2018-04-14, 07:28
Medlem
Hur kan flygblad som delats ut på en gymnasieskola INTE läcka ut på nätet?

Om det nu verkligen har delats ut i den ungefärliga bemärkelsen: "låg spridda, allmänt tillgängliga i korridoren".
Citera
2018-04-14, 09:01
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Hur kan flygblad som delats ut på en gymnasieskola INTE läcka ut på nätet?

Om det nu verkligen har delats ut i den ungefärliga bemärkelsen: "låg spridda, allmänt tillgängliga i korridoren".

Nu börjar vi ställa de riktiga frågorna! Det lät som att skolan va täckt i hatpropaganda men inte en enda unge hade lust att instagramma skiten? Pah.
Citera
2018-04-14, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daym
Nu börjar vi ställa de riktiga frågorna! Det lät som att skolan va täckt i hatpropaganda men inte en enda unge hade lust att instagramma skiten? Pah.

Nja, det var väl 4-5 flygblad, lämnade på toaletter i en korridor på skolan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in