Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-15, 17:04
  #1
Medlem
Jag är en 20 år man och blir triggad (arg, känner mig kränkt) väldigt snabbt. Ifall jag får en förolämpning kommer jag fantisera om att mörda personen eller tortera.

Har haft en lång historia av mobbing (hela livet) så kan bero på det. Vet inte. Ifall någon bara slänger en kommentar om min intelligens eller kastar bort mitt arbete så blir jag förbannad.

Vet inte varför jag är så här. När jag var liten var jag motsatsen, aldrig bry mig om sådant utan bara ta emot det. Just nu är jag känslig som fan.
Citera
2018-04-15, 17:11
  #2
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Man up för fan. Du säger att du är 20 men beter dig som 15.
Citera
2018-04-15, 17:22
  #3
Medlem
Ravenboxs avatar
Om man petar lite på egot så får man snabbt reda på om personen har en stark eller svag självkänsla.

Jag har själv problem med det där. Inte rent kognitivt, jag förstår när och varför jag känner/reagerar som jag gör, däremot så har jag svårigheter med att reagera på "rätt sätt" när känslorna väller över mig.
Jag tror att sånna som vi skulle må bra utav lite KBT/DBT. I mitt fall är det nästan värre då jag är medveten och ändå inte kan ta ansvar för hur jag känner alltid, men jag har blivit oerhört mycket bättre genom att undvika alkohol och ta på mig större ansvar i mitt liv.
Citera
2018-04-15, 17:27
  #4
Medlem
Om någon förolämpar än så bör man i regel hämnas. Man behöver inte göra det direkt om man vet var personen bor. Ta ingen skit! Stå på dig!
Citera
2018-04-15, 17:32
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Man up för fan. Du säger att du är 20 men beter dig som 15.

Som sagt, jag brukade inte vara så innan men efter 15 års åldern har jag blivit så här.
Citera
2018-04-15, 17:52
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Som sagt, jag brukade inte vara så innan men efter 15 års åldern har jag blivit så här.

Jag var också snäll när jag var yngre. Sen insåg jag att ju snällare jag var desto mer utnyttjad blev jag. Alla svek och brutna löften från folk som jag litade på och den ondska jag möttes av från folk som jag själv aldrig skadat fyllde mitt en gång så oskyldiga pojkhjärta med mycket mörker och hat. Jag känner inte längre igen mig själv efter årens gång.

Jag har dock god självkontroll och förmågan att "stänga av" ganska rejält när det väl behövs.
Citera
2018-04-15, 19:51
  #7
Medlem
MexicanTacoLords avatar
Sluta fokusera på andra och fokusera på dig själv. Förolämpningar brukar innehålla svidande kritik ifall man tar illa upp. Ta kritiken och vänd den till något bra. Att bli triggad är riktigt cringe
Citera
2018-04-15, 19:53
  #8
Medlem
MexicanTacoLords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TillTheEndMyFriend
Om någon förolämpar än så bör man i regel hämnas. Man behöver inte göra det direkt om man vet var personen bor. Ta ingen skit! Stå på dig!

Ja! Precis så tänker en 15 åring. Vi andra mogna människor tänker rationellt.
Citera
2018-04-15, 19:58
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MexicanTacoLord
Sluta fokusera på andra och fokusera på dig själv. Förolämpningar brukar innehålla svidande kritik ifall man tar illa upp. Ta kritiken och vänd den till något bra. Att bli triggad är riktigt cringe

Sluta fokusera på dig själv och fokusera på andra, din narcissist! Det är såna som du som kommer få ts att snappa!
Citera
2018-04-15, 23:09
  #10
Medlem
jagnickars avatar
Du verkar ha låg självkänsla? Vet inget om dig personligen men det kan vara ganska typiskt men behöver inte vara det. Säger du ifrån när du blir förolämpad?

Jag kan absolut tycka att man har full rätt att säga ifrån om man känner sig felbehandlad, då har man stått på sig. Sen att vilja hämnas eller göra en massa extrema saker där går gränsen då det är olika saker med hämnd och att säga att man tog illa upp.
Citera
2018-04-16, 00:24
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagnickar
Du verkar ha låg självkänsla? Vet inget om dig personligen men det kan vara ganska typiskt men behöver inte vara det. Säger du ifrån när du blir förolämpad?

Jag kan absolut tycka att man har full rätt att säga ifrån om man känner sig felbehandlad, då har man stått på sig. Sen att vilja hämnas eller göra en massa extrema saker där går gränsen då det är olika saker med hämnd och att säga att man tog illa upp.

Jag håller med! Menade inte att ts ska mörda eller tortera någon. Man kan ju ge tillbaka med samma medicin, alltså förolämpa eller kränka personen på något sätt.
Citera
2018-04-16, 09:19
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagnickar
Du verkar ha låg självkänsla? Vet inget om dig personligen men det kan vara ganska typiskt men behöver inte vara det. Säger du ifrån när du blir förolämpad?

Jag kan absolut tycka att man har full rätt att säga ifrån om man känner sig felbehandlad, då har man stått på sig. Sen att vilja hämnas eller göra en massa extrema saker där går gränsen då det är olika saker med hämnd och att säga att man tog illa upp.

Brukar vara skämta om det för att inte fångs bait. Typ säger någon att jag är dum säger jag "är det nyheter?" Och liknande. Sedan blir jag arg men gör inget.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback