Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-25, 09:45
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADiUM
Hej,
Ett lag som står mig väldigt nära hjärtat och som jag följt sen lägre divisioner förlorade igår. Förlusten har tagit väldigt hårt på mig och har kastat en skugga över allt i princip sen domaren blåste av matchen.

Hur hanterar man denna typ av sorg? Var en annan grej när laget spelade i lägre divisioner och ingen media brydda sig. Men nu är det artiklar till höger o vänster som man stöter på. Hur bygger man upp tolerans?

Väl mött

Du byter lag till Brage som alla andra i Borlänge(ett av få lag som spelade 14e april var Dalkurd och de är de enda som gått uppåt av de som förlorade).

Ärligt talat, du kommer över det. Jag har varit i din situation många gånger. Jag är nämligen från Västerås. Jag har varit med om att se laget från hemstaden gå i konkurs, spela sig upp genom systemet och sedan falla på målsnöret till SHL mot Karlskrona och Rögle för att sedan hamna i ettan.

Jag håller på IFK Göteborg i fotboll och det har inte varit det lättaste sedan 1997.

Jag höll på att kasta ut teven genom fönstret 95 när Sverige förlorade mot Finland i hockeyVMs final.

När du blir äldre märker du att det finns andra problem och du släpper förluster dagen efter
Citera
2018-04-25, 16:15
  #14
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Jag kan känna samma sak när en TV-serie, film eller bok inte slutar som jag tänkt. Blir arg, förtvivlad, nedstämd. Vill slå sönder något eller dränka mina sorger i glass.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback