Citat:
Ursprungligen postat av
diesel300
Hej jag är en kille på 25år å alla mina tänder är trasiga och ruttna visdomständer bak har växt över mina riktiga tänder visa tänder har gått av på mitten jag ångrar väldigt starkt att jag har druckit massor av läsk å slarvat med att borsta tänderna jag är arbetslös och har ingen inkomst eller pengar för att göra nånting åt min mun jag vågar inte börja jobba på nån nytt ställe av rädslan att alla ska se mina tänder jag är inte svenskt medborgare heller så jag tror inte jag kan få nå hjälp nånstans jag vill ha nya konstgjorda tänder som dom skruvar in nån som vet hur mycket de kostar att behandla hela mun med inskruvade tänder när man är nersövd? För att jag skulle aldrig klara av den smärta vaken å de skulle kännas hemskt kom gärna med bra tips för jag vet inte hur jag ska lösa detta
Tandimplantat i hela käken kostar mellan 40 000 - 100 000 kr kolla länk:
https://tandimplantat.se/pris-och-ko...tandimplantat/
Du har dock rätt till stöd från försäkringskassan vid dyr tandvård.
Högkostnadsskyddet börjar gälla när en patient under en tolvmånadersperiod fått åtgärder utförda vars sammanlagda referenspris överstiger 3 000 kronor.
Sedan får patienten ersättning för
50 procent av kostnader med ett referenspris mellan 3 000 och 15 000 kronor
85 procent av kostnader med ett referenspris som överstiger 15 000 kronor.
Det betyder att om implantaten t.ex kostar 50 000 kr så kommer du endast betala 14 250 kr.