• 1
  • 2
2018-04-14, 10:59
Medlem
Arthass avatar
https://soundcloud.com/godton

Ny podcast med den färgstarka Hanif Bali och hans polare Per Lindgren. Efter att Hanif fått reprimander av M-ledningen och la sin twitter på is försöker han hitta nya medium nå ut till en publik. Vad tycks?

Mina åsikter:
  • 1 Saknar en presentation av vilka de är. Visserligen har många koll på Hanif men han Per är fortfarande oklart vem han är efter första avsnittet. Klassiskt nybörjarmisstag att inte presentera vem man är, vad man jobbar med, vad ens syfte är, vad man brinner för och vad pod skall handla om osv.
  • 2 De skojar om att Per kan bli av med jobbet för att ha en pod med Hanif. Det visar sig främst när det blir en politisk diskussion och Hanif pratar på men inte får någon feedback från Per som mest "hummar" sig igenom hela segmentet.
  • 3 Visserligen lite tidigt att se åt vilket håll denna pod går men efter avsnitt 1 känns det som att det dels saknas en linje vad podden skall handla om. Politik eller historier om allt möjligt? Man får ursäkta Per då han inte är en offentlig person men jag saknar någon som kan matcha Hanifs intensitet. Alternativet är ju att Per leder/moderar podden och har ett antal punkter som Hanif får kommentera och sedan skjuter in med egna inlägg i frågan.
Citera
2018-04-22, 19:23
Medlem
Jag tycker liksom du att det är lite oklart vad de tänker ägna sig åt än så länge. Men det låter som om det finns potential. Om de håller sig inom ramarna för samhällsdebatten så tror jag att det kan bli både lärorikt och underhållande.

Hanif själv kanske vågar berätta något om planerna?
Citera
2018-04-22, 23:27
Medlem
Podden God Ton tycker jag verkar lovande, avsnitt 2 är väldigt bra t ex. Jag tror att denna podd kommer att gå långt, mycket av det som Hanif Bali gör är mycket intressant.

//Karpstryparn
Citera
2018-04-23, 13:21
Medlem
Hanif är ju en riktig tomte, en skojare. Men han är ganska underhållande de gånger jag hör längre samtal med honom. Spännande podd-projekt det här.
Citera
2018-06-16, 00:00
Medlem
Säsongsavslutning med Persson, Persson och Smugglare utan gränser:
https://soundcloud.com/godton/10-sas...e-utan-granser
Citat:
Per tar ut sin hämnd på sin omgivning på grund av alla oavslutade anekdoter han har tvingats höra i sitt liv. Vi pratar om MSF/Läkare utan gränsers naiva flyktingssmugglarkryssningar i medelhavet och vi ställer oss frågan om Yrrol hade fått sändas om den hade spelats in idag.

Vi ses efter sommaren!

En säsong helt utan gäster - va?!

Fråga: Varför då? I början av poddserien var snubbarna inne på att de skulle ha gäster, men inte en enda under alla sända avsnitt...

Nej, Yrrol hade ALDRIG, fått sändas 2018.
Inte heller de närmaste 100 åren.
Citera
2018-06-17, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSeriestrypare

Fråga: Varför då? I början av poddserien var snubbarna inne på att de skulle ha gäster, men inte en enda under alla sända avsnitt...

De har haft en gäst, professor Markus Heilig. Annars tycker jag de gott kan fimpa idén med gäster. Föredrar alltid avslappnade samtal framför artiga och stolpiga intervjuer (även om det såklart går att få till levande diskussioner med gäster också).
Citera
2018-06-20, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
De har haft en gäst, professor Markus Heilig. Annars tycker jag de gott kan fimpa idén med gäster. Föredrar alltid avslappnade samtal framför artiga och stolpiga intervjuer (även om det såklart går att få till levande diskussioner med gäster också).
Okej, det avsnittet har jag missat. Heilig har förresten inget speciellt att komma med (har aldrig haft det), ett ganska konstigt val av Bali och hans God Ton-polare. Ska de ha med en gäst borde de ha kunnat finna någon som är mer intressant.
Citera
2018-06-20, 03:59
Medlem
Oddishs avatar
Per Lindgren måste nog bytas ut. Jag förstår tanken med att ha en något "PK" halvbög med på podcasten som kan kontra Hanifs åsikter lite men nån jälva måtta för det väl ändå vara? Per Lindgren likställde precis islamistiskt kvinnoförtryck med den svenska traditionen att fadern ger sin dotter till sin man vid bröllop. That's it for me. "God Ton" kan dra åt helvete.
Citera
2018-06-20, 11:36
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddish
Per Lindgren måste nog bytas ut. Jag förstår tanken med att ha en något "PK" halvbög med på podcasten som kan kontra Hanifs åsikter lite men nån jälva måtta för det väl ändå vara? Per Lindgren likställde precis islamistiskt kvinnoförtryck med den svenska traditionen att fadern ger sin dotter till sin man vid bröllop. That's it for me. "God Ton" kan dra åt helvete.

Ja, jämföra nåt som typ händer en gång i livet under nån halvminut, med något som pågår hela livet från vaggan till graven 24/7.... Det är väl Reinfeldtklass på den jämförelsen.

Hade glömt den här podden fanns
Citera
2018-06-20, 21:38
Medlem
ArgBlattePostars avatar
Jag tycker det är patetiskt att Hanif måste ta till en podd som ingen lyssnar på, för att PK-partiet Moderaterna inte låter honom använda twitter.

Hur kan killen fortfarande ha så många följare som hoppas på honom? Allt Hanif säger om PK-vänstern är lika sant om Moderaterna, och det faktum att partiledningen måste bestraffa honom emellanåt borde vara ultimata beviset att partiet är lika skitnödigt som alltid. Enda anledningen att man inte kickat Hanif är för att han har följare på sociala medier, men i slutändan är det Annie Lööf som ska få avgöra politiken.
Citera
2018-06-24, 20:40
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSeriestrypare

Yrrol sändes i SVT el TV4 (kommer tyvärr inte ihåg vilken) i Juni månad 2018. Är nästan chockad över att inte Twitter "gick loss" på detta...

Citat:
Ursprungligen postat av Oddish

Tycker också att han är rätt sopig. Minns speciellt avsnittet där han berättar om sin tid på McDonalds och det var nån personalfest (el vafan det var) där nån drog ett "skämt" och alla skrattade, men han tyckte inte att det var varken ett skämt eller roligt. Det är SÅ uppenbart att han helt enkelt inte förstod vad som var roligt i situationen. Det var uppenbarligen en intern grej. Tänk så många internskämt man kan dra med sina polare som alla tycker är sjukt kul, men som en nytillkommen i gänget (som hör det för första gången) inte fattar. Exakt så. Är inget fan av Hanif rent politiskt, men han kan ju iaf tänka mer än två steg framåt, vilket den där lallaren inte verkar kunna...
Citera
2019-05-03, 08:46
Medlem
Per Lindgren är ju anledningen till att man lyssnar på podden, tycker han är väldigt nyanserad, klok och eftertänksam. Blir också bättre för varje avsnitt, Hanif är ju också underhållande men emellanåt blir det nästan parodisk mycket pajkastning på vänstern
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in