• 1
  • 2
2018-04-13, 09:02
Medlem
NiggaBloods avatar
Jag mår inte dåligt och jag är inte ledsen och jag är inte deprimerad, så tro inte det.
Men i allmänhet bryr jag mig inte så mycket om vad som händer mig och folket omkring mig, inte emotionellt.

Min syster blev våldtagen och misshandlad av en bekant. Hon kom och berättade dessa nyheter för mig och jag kände ingenting, tyckte inte synd om min syster och var inte arg på gärningsmannen, gärningsmannen som jag tidigare hälsat på och skakat hand med.

Jag blev rånad under knivhot på mobil och smycken på värde över 20 000, blev irriterad under händelsen, men bara minuter senare när det var över brydde jag mig inte, var inte ledsen, inte arg, ingenting.

Som barn var jag våldtagen av en bekant, jag pratar med personen än idag och har inget hat för personen över huvudtaget, bryr mig helt enkelt inte.

Så för övrigt, inga starka känslor, blir aldrig ledsen, känner aldrig hat.

Har ni liknande erfarenheter? Vad beror detta på? Mina närstående reagerar starkare på mina problem än jag själv gör.

Fula kommentarer når mig aldrig, oavsett vem som säger det, kalla mig "efterbliven", "idiot", "ful som fan", eller vad som helst och jag känner ingenting.
Senast redigerad av NiggaBlood 2018-04-13 kl. 09:20.
Citera
2018-04-13, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiggaBlood
Jag mår inte dåligt och jag är inte ledsen och jag är inte deprimerad, så tro inte det.
Men i allmänhet bryr jag mig inte så mycket om vad som händer mig och folket omkring mig, inte emotionellt.

Min syster blev våldtagen och misshandlad av en bekant. Hon kom och berättade dessa nyheter för mig och jag kände ingenting, tyckte inte synd om min syster och var inte arg på gärningsmannen, gärningsmannen som jag tidigare hälsat på och skakat hand med.

Jag blev rånad under knivhot på mobil och smycken på värde över 20 000, blev irriterad under händelsen, men bara minuter senare när det var över brydde jag mig inte, var inte ledsen, inte arg, ingenting.

Som barn var jag våldtagen av en bekant, jag pratar med personen än idag och har inget hat för personen över huvudtaget, bryr mig helt enkelt inte.

Har ni liknande erfarenheter? Vad beror detta på? Mina närstående reagerar starkare på mina problem än jag själv gör.

Fula kommentarer når mig aldrig, oavsett vem som säger det, kalla mig "efterbliven", "idiot", "ful som fan", eller vad som helst och jag känner ingenting.

Omöjligt att säga. Bryr du dig tillräckligt så uppsök pskyolog. En armsstödsanalys av en lekman så låter det lite som PTSD.
Citera
2018-04-13, 09:19
Medlem
NiggaBloods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissljummenPilsner
Omöjligt att säga. Bryr du dig tillräckligt så uppsök pskyolog. En armsstödsanalys av en lekman så låter det lite som PTSD.
"PTSD kännetecknas av en hög ångest- och stressnivå som vanligtvis uppkommer inom några veckor efter den" Nej.
Citera
2018-04-13, 09:19
Medlem
NiggaBloods avatar
Citat:
"PTSD kännetecknas av en hög ångest- och stressnivå som vanligtvis uppkommer inom några veckor efter den" Nej.
Är lugn som en munk.
Citera
2018-04-13, 09:46
Medlem
NiggaBloods avatar
inget som vet något verkar det som
Citera
2018-04-13, 10:00
Medlem
Citat:
inget som vet något verkar det som

Har du neger blod kanske? Ditt användarnamn tyder på det.
En möjlig orsak?

Du kanske blev traumatiserad av våldtäkten när du var yngre och har skapat en barriär från dina känslor? Tror att sådant kan hända.
Citera
2018-04-13, 10:04
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KefftLiv

Du kanske blev traumatiserad av våldtäkten när du var yngre och har skapat en barriär från dina känslor? Tror att sådant kan hända.

Tänkte precis skriva detta.
Citera
2018-04-13, 10:22
Medlem
Det låter som att du är Psykopat

https://sv.wikipedia.org/wiki/Psykopati
Citera
2018-04-13, 10:36
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:

Min tanke: efter det som hände dig som barn så har du bara stängt ner allt.
Kan hända när något är för traumatiskt.

Vet inte om det har något namn dock.
Citera
2018-04-13, 19:19
Medlem
Exceptionellrebells avatar
Det är en försvarsmekanism i din hjärna. Ofta när man blivit utsatt som liten så kan hjärnan stänga av för att du inte kunnat hantera traumat och därför känner du ingenting. Som sagt, hjärnans försvarsmekanism.

Det kan senare i livet komma tillbaka till dig i form av mardrömmar, oförklarlig ilska eller ångest osv.

Det behöver inte vara så, men då jag nyligen läst om detta i psykologin så är det ett alternativ iallafall som är en ganska vanlig försvarsmekanism när man blivit utsatt för liknande saker.
Citera
2018-04-13, 20:08
Medlem
Bulkninjas avatar
Resultat av trauma ?
Annars så passar antisocial personlighetsstörning. Alltså psykopati
Citera
2018-04-13, 23:21
Medlem
NiggaBloods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Resultat av trauma ?
Annars så passar antisocial personlighetsstörning. Alltså psykopati
Möjligtvis. Hur skulle du reagera på mina händelser?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in