2018-04-11, 22:46
Bannlyst
Jag ser inga som helst problem med det logiskt eller emotionellt att göra sig av med alla dessa personer?
Nej, argumentet att de också är människor är inget argument. Det är antingen ett bevis på att man antingen är en sådan människa eller inte förstår diagnoserna.

Givetvis förespråkar jag en bot i första hand men det finns inte. Ofta får man höra från experter att man ska avskärma sig från antisociala och narcissister, problemet blir ju bara att de inte slutar att existera för att en enskild person avskärmar sig från dem.

På den goda sidan är jag övertygad om att det kommer komma före 2100 men desto tidgare desto bättre!

Jag är förresten ingen hycklare! Om det visar sig vid granskning av min hjärna att jag är en psykopat är jag den första att kapitulera!
Citera
2018-04-11, 22:51
Medlem
Varför dödar "vi" inte psykopater? Därför att "vi" inte är psykopater såklart.
Citera
2018-04-11, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusivverklighet
Jag ser inga som helst problem med det logiskt eller emotionellt att göra sig av med alla dessa personer?
Nej, argumentet att de också är människor är inget argument. Det är antingen ett bevis på att man antingen är en sådan människa eller inte förstår diagnoserna.

Givetvis förespråkar jag en bot i första hand men det finns inte. Ofta får man höra från experter att man ska avskärma sig från antisociala och narcissister, problemet blir ju bara att de inte slutar att existera för att en enskild person avskärmar sig från dem.

På den goda sidan är jag övertygad om att det kommer komma före 2100 men desto tidgare desto bättre!

Jag är förresten ingen hycklare! Om det visar sig vid granskning av min hjärna att jag är en psykopat är jag den första att kapitulera!

Som du kanske vet är psykopater ofta svåra att hitta, så lär inte bli lätt.
Citera
2018-04-11, 22:54
Medlem
Citat:

Du verkar inte riktigt veta vad du pratar om alls så jag har ingen aning om hur vi i tråden ens ska svara. Förutom att du kan börja med att läsa på om de olika personlighetstyperna.
Citera
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Va, det är ju dom som styr den här galna världen. Är inte det uppenbart?
Citera
Medlem
krautbrains avatar
Låter som en psykopats lösning på ett problem.
Citera
2018-04-11, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Du verkar inte riktigt veta vad du pratar om alls så jag har ingen aning om hur vi i tråden ens ska svara. Förutom att du kan börja med att läsa på om de olika personlighetstyperna.

Saken är att du gick på fel kille. För jag vet allt man bör veta i ämnet.

Antisociala och narcissister är i grund och botten ren och skär egoism och i varierande grad så gillar de att förstöra för andra människor. Här är nog narcissister värst då deras ego kräver att andra prisar dem och de går igång på makten. Antisociala är bara egoister och inget att ha.
Citera
2018-04-11, 22:59
Medlem
.Horus.s avatar
Finns ju ett spektrum av antisociala personligheter/narcissister/psykopater. Folk som fungerar i samhället utan att göra skada men även vissa politiker etc?
Citera
2018-04-11, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Låter som en psykopats lösning på ett problem.

Fast det där håller inte. Om det visar sig att jag är en psykopat när de testar mig så är jag beredd att offra mig. Då jag har tillräckligt god inblick i dessa diagnoser. De är verkligen ett helt onödigt element i samhället. Nu kommer man väl inom en snar framtid hitta generna som orsakar detta och i främst hand kunna sortera ut dem som man sorterar ut andra sjukdomar i fosterstadiet men jag förstår verkligen inte den här hysterin kring varför vi inte skulle kunnat börja idag. Är det kriminella personer är det solklart, bara gör av med dem.
Citera
2018-04-11, 23:00
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:

Du kommer nog anklaga mig för att inte förstå diagnosen, men:

Bland annat för att det inte är svartvitt, utan nåt som existerar på ett spektrum. Vilken diagnostik skall användas? Hares checklista har ju reviderats en massa gånger och diagnostiken kommer alltid vara öppen för tolkning.

https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_D._Hare
https://en.wikipedia.org/wiki/Psychopathy_Checklist
Citera
2018-04-11, 23:01
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Antagligen för att det går emot de flesta människors inneboende etik att ta till så drastiska åtgärder bara för att någon är lite eller t o m mycket jobbig.

Annars så skulle väl 75% av folket slå ihjäl kanske 25% som man finner störande på något sätt.

De flesta människor är helt enkelt inte så självcentrerade att man finner det rimligt.
Citera
2018-04-11, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .Horus.
Finns ju ett spektrum av antisociala personligheter/narcissister/psykopater. Folk som fungerar i samhället utan att göra skada men även politiker etc?

Fast vad menar du med att man fungerar? Extremt vanligt att narcissister och annat löst folk i föräldrarrollen förstör för sina barn under hela uppväxten, det är inget man döms för men det orsakar enorm skada ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in