• 1
  • 2
2018-04-11, 10:55
Medlem
Tulenloimus avatar
Citat:
Polisen har spärrat av vid stationen i centrala Lindesberg efter att en kvinna anmält att hon blivit utsatt för våldtäkt under natten till onsdagen.
Citat:
– Det handlar om en kvinna som uppger att hon blivit utsatt för en våldtäkt under natten, det ska ha varit fler än en gärningsman, säger Christina Hallin, polisens presskommunikatör.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...tsen-avsparrad
Citera
2018-04-11, 12:16
Medlem
Tulenloimus avatar
Lite mer information från Lindenytt:

Citat:
Polisens tekniker fokuserade särskilt på två lastpallar med tidningar på, som den misstänkta brottsplatsen inom det avspärrade området. Lastpallarna stod på marken nedanför lastkajen vid det gamla Bergslagspostenhuset.

Enligt polisen skall flera personer ha befunnit sig på platsen när brottet ägde rum, men det är oklart om samtliga har genomfört och fullbordat våldtäkten. Man vill därför inte kalla det en gruppvåldtäkt förrän man vet mer.

– Vi har endast kunnat hålla ett inledande förhör med kvinnan. Då framkom att flera personer har varit närvarande, men det är oklart om en eller flera har genomfört våldtäkten medan övriga har hållit fast kvinnan, säger Christina Hallin, pressinformatör vid polisen.

http://www.lindenytt.com/nyheter/25-...a-garningsman/

Inga vittnen, ingen gripen, inget signalement.
Citera
2018-04-11, 12:35
Medlem
spoilers avatar
"Gärningsmännen ska inte ha varit kända för kvinnan.

Rör det sig om en överfallsvåldtäkt?

– Hon känner inte dem. Om eller hur mycket våld som har använts är oklart i nuläget, säger Christina Hallin."

http://www.na.se/orebro-lan/lindesbe...man-inblandade
Citera
2018-04-11, 13:18
Medlem
Grankulas avatar
Mitt landställe ligger i krokarna runt Lindesberg. Och så vitt jag vet så på senare år så har det börjat dyka upp flertal flyktinganläggnignar i krokarna runt Lindesberg. Och i en sådan liten stad så känns det väl lite osannolikt att Rolf och Lasse ska ha gruppvåldtagit en kvinna utomhus när det oftast är "alla känner alla" i sånna mindre städer. Även om det skulle kunna förekomma såklart.
Citera
2018-04-11, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grankula
Mitt landställe ligger i krokarna runt Lindesberg. Och så vitt jag vet så på senare år så har det börjat dyka upp flertal flyktinganläggnignar i krokarna runt Lindesberg. Och i en sådan liten stad så känns det väl lite osannolikt att Rolf och Lasse ska ha gruppvåldtagit en kvinna utomhus när det oftast är "alla känner alla" i sånna mindre städer. Även om det skulle kunna förekomma såklart.

Skulle kunna förekomma? Ja, chansen är väl sisådär 0.000001%?
Citera
2018-04-11, 13:41
Medlem
som vanligt ber polisen om vittnen och om någon sett något ovanligt och som vanligt vägrar man uppge signalement.
Citera
2018-04-11, 15:39
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Är det helt säkert att det verkligen var en våldtäkt?
Citera
2018-04-11, 16:12
Medlem
Sulacoss avatar
Inget signalement. Otippat. Men det är klart, annars skulle ju polisen bli kallade rasister om dom gick ut med det. Underbart vårat land har blivit. Jag saknar 90-talet 😒
Citera
2018-04-11, 16:25
Medlem
Svarta-Skatans avatar
En 60 årig kvinna blev ju överfallen och våldtagen i Kopparberg för drygt en vecka sen av två män, det är ju inte direkt långt mellan orterna, bara några mil. Behöver ju inte vara samma män för det men naturligtvis värt för polisen att kolla upp om det finns några liknelser mellan gärningsmännen.

(FB) Kvinna i 60 årsåldern överfallen och våldtagen av två män i kopparberg 3/4 2018
Citera
2018-04-11, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grankula

Såklart förekommer det. Såklart. Det vet ju alla. Inte varje dag kanske...

Förresten sitter du på ett datum där Lars o Roffe senast var ute i våldtäktssvängen?
Citera
2018-04-11, 17:16
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Lite skum beskrivning, får mig att tro att kvinnan varit kraftigt påverkad av något.
Citera
2018-04-11, 22:13
Medlem
Synd att inte ett sånt här fall får bättre genomlysning på FB. ingen som bor i området och kan berätta hur det ser ut? och vad det är för klientel som rör sig i området.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in