Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-10, 20:40
  #1
Avstängd
Tex på svt för nåt år sedan hade dom livestreaming från ett fågelberg i norge. Riktigt bra kvalitet och såg ut som från en proffskamera med nåt teleobjektiv.

Skulle vilja göra något liknande men vet inte hur.

Skulle även vilja kunna styra och zooma med kameran. Vet det finns ip kameror för detta men man kan väl endast koppla in dessa till sitt hemmanätverk man har i huset?


Skulle vilja sätta upp den i stugan som ligger 7 mil bort. Speciellt nu när alla fåglar kommer. Sitta hemma och se allt live på tv:n och styra och zooma. Sjukt kul det hade varit.
Citera
2018-04-10, 20:47
  #2
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Tror inte du får göra det med våra lagar räknas nog som kamerövervakning men nån får gärna rätta mig om jag har fel.
Citera
2018-04-10, 20:56
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Tror inte du får göra det med våra lagar räknas nog som kamerövervakning men nån får gärna rätta mig om jag har fel.

Mycket du inte får göra pga skitdumma lagar. Detta är en av dom.

Om jag har en kamera fan 2 mil från närmsta samhälle och kollar djur med den, vem skadar det? noll och ingen alls.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback