Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-08, 23:36
  #121
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Hur många religioner har du koll på egentligen?

Jag har bra koll på ett fåtal.
Kristendomen, Islam, Pastafari, Judendomen, Hinduism, Buddhism. Någon koll på andra stora och ingen kolla alls på ett par tusen religioner. Vissa känner jag till och vissa kan jag inte ens komma ihåg namnet på.

Jag har själv studerat ett antal evidens som falsifierar både Bibeln och Koranen. Så det handlar inte om att man inte kan bevisa eller motbevisa. Båda dessa sagoböcker är bevisade som falska. Många saker är också lätta att efterforska själv om man bor i ett civiliserat västerland.

Hur många religioner har du koll på?
2018-04-08, 23:36
  #122
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det spelar väl ingen roll hur många som tror på felaktigheter. Det gör det väl inte förmildrande?
Att flera olika religioner apar efter varandra och snor varandras påhittade berättelser gör det väl bara ännu dummare. Jag blir inte ett dugg förvånad över att sagoberättare tar från varandra.
Om du skulle söka det andliga så kan det hända att något stort händer med dig. Mer än en känsla. Något som förändrar dig. Du inser att där finns något mer. Eller jag vet inte hur det är för andra, men jag fick syner och förståelse. Som om en ny del av hjärnan vaknade för första gången. Det är lätt att koppla ihop detta med alla sagor du hört hela livet. Det tog mig över ett år att inse att vad jag hade varit med om inte hade något med jungfru födsel och korsfästelse att göra.
2018-04-08, 23:40
  #123
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jesusarherre
Det du gör här är att ta Ormens parti. Alltså Lucifers/Satans
Du tror att du är Gud och det är du inte.

Om Gud skapade mig, dog för mig, räddade mig och älskar mig precis som jag är, gör det då inte mig till hans like, dvs en Gud? Om inte, varför?
2018-04-08, 23:42
  #124
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesusarherre
Det du gör här är att ta Ormens parti. Alltså Lucifers/Satans
Du tror att du är Gud och det är du inte. det är Satanism som är New Age som är Buddhism som är Hinduism, samma lära i alla dessa dom kommer från Babylon.
Du har gått i en Satanistisk fälla och blivit lurad av Ormen.
Du säger i princip att Gud i bibeln ljuger och att du (Ormen) vet bättre.. Det gör dig till Antikrist enligt Bibeln.


Sedan verkar du vilja tvinna ihop Rom med Kristendom. Katolska kyrkan är inte Kristen det var ju de som reformationen handlade om. Roms Katolska kyrka är Ormgift mot dom riktiga Kristna även Islam kommer från Vatikanen.
Det finns 2 val. Kristus eller Satan. Välj vem du skall tjäna.
Hela skillnaden ligger i att Kristus dog för oss på Korset sedan blev han levande igen IT IS FINISHED!. I katolska kyrkan hänger han kvar på korset för Katolska kyrkan är en Satans synagoga och dom firar ingen återuppstådd Jesus.


Ja, då får du leva och dö med dina idéer. Jag tror du accepterat antikrist. Guden som låter världen vara i laglöshet. Jesus är Gud i denna laglösa värld. Laglöshetens man. Jesus är en man. Kött och blod. Människoläror. Du skulle inte ens hört talas om Jesus om det inte vore för Rom.
2018-04-08, 23:45
  #125
Medlem
jesusarherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Om du skulle söka det andliga så kan det hända att något stort händer med dig. Mer än en känsla. Något som förändrar dig. Du inser att där finns något mer. Eller jag vet inte hur det är för andra, men jag fick syner och förståelse. Som om en ny del av hjärnan vaknade för första gången. Det är lätt att koppla ihop detta med alla sagor du hört hela livet. Det tog mig över ett år att inse att vad jag hade varit med om inte hade något med jungfru födsel och korsfästelse att göra.

Du har halkat in i New Age . Tro mig du kommer inte öppna ditt tredje öga du kommer inte få någon kundalini i ryggen utom Ormen från bibeln. Det finns heller ingen olja som kan åka upp genom din ryggrad och göra dig till Kristus. Du är i Ormens Våld.
Jag har redan åkt det där tåget det leder ingenstans ! Sedan tog fadern tag i mig!
När du väl öppnat upp dig för det där så hoppar demonerna in i dig.
Be till Jesus Du ARMA Syndare , att han ska släppa dig fri från det där.

2018-04-08, 23:49
  #126
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesusarherre
Du har halkat in i New Age . Tro mig du kommer inte öppna ditt tredje öga du kommer inte få någon kundalini i ryggen utom Ormen från bibeln. Det finns heller ingen olja som kan åka upp genom din ryggrad och göra dig till Kristus. Du är i Ormens Våld.
Jag har redan åkt det där tåget det leder ingenstans ! Sedan tog fadern tag i mig!
När du väl öppnat upp dig för det där så hoppar demonerna in i dig.
Be till Jesus Du ARMA Syndare , att han ska släppa dig fri från det där.

Vad är det som gör att du är så säker på din sak? Vad har hänt dig?
2018-04-08, 23:51
  #127
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag har själv studerat ett antal evidens som falsifierar både Bibeln och Koranen. Så det handlar inte om att man inte kan bevisa eller motbevisa. Båda dessa sagoböcker är bevisade som falska. Många saker är också lätta att efterforska själv om man bor i ett civiliserat västerland.

Hur många religioner har du koll på?

Bibeln och Koranen är väl inte helt olika.
Jag känner till väldigt många men det är inte utformade som religioner är som bibeln och koranen , det är mer sagor som sagor fast maskerade budskap för att komma ihåg visdom och andlighet.
Ungefär som lejonkungen är en variant av Hamlet.
Även Robin hood i disney är en räv, det är han ingen annanstans.
2018-04-08, 23:54
  #128
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag blandar inte om något. Det var du som påstod att troende är psyksjuka. Sedan är du icke-smart att blanda in islam i det också. Vill du ha ytterligare ca 1 miljard på dig eller?

Du kan inte förklara ens varför vi tänker och har ingen koll alls på universum men ändå tror du att du vet bättre än de som tror på Gud. Jag skulle liksom säga att det är du som har noll koll.

Du blandar ihop (inte om) något när du skriver "Så alla som tror på något". Här talar vi om att tro på övernaturliga väsen, mer specifikt om Bibelns Gud.

Givetvis kan man tro på något utan att vara psykiskt störd. Jag kan exempelvis se en jordgubbe och beroende på hur den ser ut så kan jag tro att den är god eller äcklig. Det är att tro och det ser jag som helt naturligt. Jag säger inget om hur trovärdig tro någon har men jag tror att en jordgubbsodlare tror bättre än en 14-år gammal kille som sitter hemma och spelar datorspel dagarna i ända. Där har du ytterligare en tro som jag tycker är helt acceptabel att ha. Det är just en tro eftersom jordgubbsodlaren kanske inte alls är bättre på att tro om vilken jordgubbe som är godast. Eller hur?

Som sagt sluta blanda ihop. Nu är det tredje gången jag säger det till dig. Hoppas du förstår nu med utvecklingen jag gör här ovan speciellt för dig. Man vill ju att Flashback skall vara tillgängligt för alla. Lite som om det vore handikappanpassat. Sån fin människa är jag.

Varför är det inte smart att blanda in Islam? Hur skall jag få dom "på mig"? Det får du förklara. Det var jättesmart eftersom det fäller din logik och då är vi framme vid att det du säger inte håller. Så det var bara en dåligt flyktförsök du gjorde och det visar att du förstår att din egna logik faller. Bra där.

Jo jag kan förklara varför vi tänker. Det gjorde jag innan i ett tidigare inlägg. Det kan vi göra för att vi har en hjärna som har den funktionen.

Jag har också ganska bra koll på den uppdaterade forskningen angående universum. Vilket jag också skrev tidigare.

Jag tror inte att jag har bättre koll än dom som tror på Gud, jag VET att jag har bättre koll.

På det sätt man måste upprepa triviala saker för dig gör att man börjar undra om du inte har en psykos i alla fall? Kan förklara varför du tror att sagor är på riktigt. Du bör nog kolla det med sjukvården snarast är mitt tips.
2018-04-08, 23:55
  #129
Medlem
jesusarherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliwood
Om Gud skapade mig, dog för mig, räddade mig och älskar mig precis som jag är, gör det då inte mig till hans like, dvs en Gud? Om inte, varför?

För att Gud skapade dig och du skapade inte Gud
2018-04-08, 23:58
  #130
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Bibeln och Koranen är väl inte helt olika.
Jag känner till väldigt många men det är inte utformade som religioner är som bibeln och koranen , det är mer sagor som sagor fast maskerade budskap för att komma ihåg visdom och andlighet.
Ungefär som lejonkungen är en variant av Hamlet.
Även Robin hood i disney är en räv, det är han ingen annanstans.
Jesus är guds ord, enligt bibeln och kristna. Jesus lärde ut visdom om guds rike genom att berätta sagor och liknelser. Jag tror hela bibeln är sagor och liknelser. Vi lär av dom och vi ska veta att dom är sagor. Men vi lät oss luras till att tro att det är riktiga historier. Tro inte på fabler och fantastiska historier, står det ju i Bibeln.
2018-04-09, 00:08
  #131
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jesusarherre
För att Gud skapade dig och du skapade inte Gud

Tycker att det är en konstig inställning. Jag skapade mina barn men är inte värd mer än dem. Skulle Gud älska mig mindre än jag älskar mina barn?
Vem bland er ger sin son en sten, när han ber om bröd, eller en orm, när han ber om en fisk? Om ni som är onda förstår att ge era barn goda gåvor, hur mycket mer skall då inte er Fader i himlen ge det som är gott åt dem som ber honom.
-- Matt 7:9-11
2018-04-09, 00:09
  #132
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Du blandar ihop (inte om) något när du skriver "Så alla som tror på något". Här talar vi om att tro på övernaturliga väsen, mer specifikt om Bibelns Gud.

Givetvis kan man tro på något utan att vara psykiskt störd. Jag kan exempelvis se en jordgubbe och beroende på hur den ser ut så kan jag tro att den är god eller äcklig. Det är att tro och det ser jag som helt naturligt. Jag säger inget om hur trovärdig tro någon har men jag tror att en jordgubbsodlare tror bättre än en 14-år gammal kille som sitter hemma och spelar datorspel dagarna i ända. Där har du ytterligare en tro som jag tycker är helt acceptabel att ha. Det är just en tro eftersom jordgubbsodlaren kanske inte alls är bättre på att tro om vilken jordgubbe som är godast. Eller hur?

Som sagt sluta blanda ihop. Nu är det tredje gången jag säger det till dig. Hoppas du förstår nu med utvecklingen jag gör här ovan speciellt för dig. Man vill ju att Flashback skall vara tillgängligt för alla. Lite som om det vore handikappanpassat. Sån fin människa är jag.

Varför är det inte smart att blanda in Islam? Hur skall jag få dom "på mig"? Det får du förklara. Det var jättesmart eftersom det fäller din logik och då är vi framme vid att det du säger inte håller. Så det var bara en dåligt flyktförsök du gjorde och det visar att du förstår att din egna logik faller. Bra där.

Jo jag kan förklara varför vi tänker. Det gjorde jag innan i ett tidigare inlägg. Det kan vi göra för att vi har en hjärna som har den funktionen.

Jag har också ganska bra koll på den uppdaterade forskningen angående universum. Vilket jag också skrev tidigare.

Jag tror inte att jag har bättre koll än dom som tror på Gud, jag VET att jag har bättre koll.

På det sätt man måste upprepa triviala saker för dig gör att man börjar undra om du inte har en psykos i alla fall? Kan förklara varför du tror att sagor är på riktigt. Du bör nog kolla det med sjukvården snarast är mitt tips.

Åter igen detta med sjukvården. Det var du som började blanda in islam. Hart du svårigheter att minnas kanske. Åter igen det är nog du som bör uppsöka sjukvården. Jag tror faktiskt på att saker som detta med gå på vatten skett. Mest för att jag tror på något större än oss själva. Jag tror helt ärligt att det finns saker i livet som inte går att förklara lika litet som det går att förklara hur stort universum är.

Men det är helt ok att du inte tror på något. Men dina skäl för detta är liksom rätt sjuka och du bör uppsöka en läkare för att se var det är som är fel med dig.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback