• 1
  • 2
2018-04-07, 21:45
Medlem
michail.bakunins avatar
Ett större bråk i centrala Örnsköldsvik vilket lett till att polisen ökar närvaron i centrum. Vad som stod i papperstidningen. Vad rör det sig om? Ingen av mina tankar går till att det är svenska raggare, pensionärer, mopedgäng eller svenska ungdomsgäng i farten. Någon som sitter på information.

https://www.allehanda.se/vasternorrl...ner-inblandade

Det har varit konflikter i härbärget för romer rumänska och bulgariska tiggare går inte ihop. Nu behöver det inte vara romer det rör sig om i detta fall.
Senast redigerad av michail.bakunin 2018-04-07 kl. 22:03.
Citera
2018-04-07, 21:50
Medlem
Detta borde inte vara särskilt svårt att lösa, Örnsköldsvik är en liten stad och det tar bara några minuter att gå förbi hela centrum. Kan vara fyllebråk också.
Citera
2018-04-07, 21:53
Medlem
michail.bakunins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Detta borde inte vara särskilt svårt att lösa, Örnsköldsvik är en liten stad och det tar bara några minuter att gå förbi hela centrum. Kan vara fyllebråk också.

Om det varit under natten har fyllebråk varit ett alternativ. Nu hände det under dagen Enligt en bekant som gick förbi en bit ifrån var det mycket poliser i rörelse. Det mångkulturella centrumet som nu ska flytta ligger mitt i centrum.
Senast redigerad av michail.bakunin 2018-04-07 kl. 21:56.
Citera
2018-04-07, 22:02
Bannlyst
spelar det nån roll?
Citera
2018-04-07, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av michail.bakunin
Om det varit under natten har fyllebråk varit ett alternativ. Nu hände det under dagen Enligt en bekant som gick förbi en bit ifrån var det mycket poliser i rörelse. Det mångkulturella centrumet som nu ska flytta ligger mitt i centrum.
Vad är det som får dig att utesluta fylla bara för att det skedde mitt på dagen? Jag har sett massa folk som krökar i tid och otid överallt vilka tider som helst på dygnet. Jag tycker det är ganska självklart att det är fylla inblandat, alt droger.
Citera
2018-04-07, 22:30
Medlem
För ett par dagar sedan skrev jag följande inlägg i en tråd om ett gatuslagsmål i Uppsala:

Citat:
När man följer händelserapporteringen på polisens webbplats känns det som om det allt oftare dyker upp rapporter om bråk/misshandel på offentliga platser med fler än två inblandade. Det är enligt min erfarenhet ytterst ovanligt att etniska svenskar i grupp slåss på öppen gata, i synnerhet mitt på ljusan dag. Om det sker är de inblandade antingen mer eller mindre nedgångna "a-lagare" eller fotbollshuliganer.

Jag har dock vid flera tillfällen sett hur bråk mellan MENA-invandrare, både medelålders män och tonårskillar, urartat i storslagsmål mitt på gatan dagtid. Jag har också sett zigenare ryka ihop och börja slåss på öppen gata.

De som vill kan kalla mig fördomsfull, men jag är övertygad om att 90 - 95% av de incidenter som av polis och mainstream-media beskrivs som bråk/slagsmål på offentlig plats är bråk mellan invandrare.

Min gissning visade sig stämma. Det var, precis som väntat, ett gäng unga "pensionsräddare" som hade slagits i Uppsala. Jag tror att min analys är lika relevant när det gäller gatuvåldet i Örnsköldsvik.
Citera
2018-04-07, 22:57
Bannlyst
med tanke på hur många invandrare vi har i sverige är det närmare noll som slåss.
Citera
2018-04-08, 03:11
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
med tanke på hur många invandrare vi har i sverige är det närmare noll som slåss.

Jag har sett dig stryka omkring och försvara blattar och negrer på FB i flera dagar nu. Kan du hålla käften och krypa till kojs? Självklart handlar detta om mer blattebråk. Blattar är våldsamma, dumma och kriminella. Inte särskilt konstigt att de slåss på öppen gata, eller?
Citera
2018-04-08, 08:39
Medlem
Jag jobbar i centrum och mellan torget och arkenområdet (sfi försäkringskassan osv) , så rör det sig jävulskt mycket araber/negrer och liknande patrask, särskilt lunchtid. Du tror du är i downtown Bagdad. Finns ingen som helst tvekan att vi pratar nyadel här.
Citera
2018-04-08, 10:05
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Jag har sett dig stryka omkring och försvara blattar och negrer på FB i flera dagar nu. Kan du hålla käften och krypa till kojs? Självklart handlar detta om mer blattebråk. Blattar är våldsamma, dumma och kriminella. Inte särskilt konstigt att de slåss på öppen gata, eller?
Exakt! Precis som i vilken svensk stad som helst så drar horder av negrer, araber, hazarer och annat mänskligt avfall fram i Övik. Ett vanligt kännetecken hos dessa kaozblattar är just våld och bråk på offentliga platser!
Citera
2018-04-08, 10:10
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av captainKangaroo
Jag jobbar i centrum och mellan torget och arkenområdet (sfi försäkringskassan osv) , så rör det sig jävulskt mycket araber/negrer och liknande patrask, särskilt lunchtid. Du tror du är i downtown Bagdad. Finns ingen som helst tvekan att vi pratar nyadel här.
Jag litar på dig, självklart rör det här sig om blattar och negrer i sedvanlig ordning.
Citera
2018-04-08, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte

dom flesta är ju bevisligen inte det, eftersom dom flesta inte gör våldsamma, dumma eller kriminella handlingar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in