För ett par dagar sedan skrev jag följande inlägg i en tråd om ett gatuslagsmål i Uppsala:
Citat:
När man följer händelserapporteringen på polisens webbplats känns det som om det allt oftare dyker upp rapporter om bråk/misshandel på offentliga platser med fler än två inblandade. Det är enligt min erfarenhet ytterst ovanligt att etniska svenskar i grupp slåss på öppen gata, i synnerhet mitt på ljusan dag. Om det sker är de inblandade antingen mer eller mindre nedgångna "a-lagare" eller fotbollshuliganer.
Jag har dock vid flera tillfällen sett hur bråk mellan MENA-invandrare, både medelålders män och tonårskillar, urartat i storslagsmål mitt på gatan dagtid. Jag har också sett zigenare ryka ihop och börja slåss på öppen gata.
De som vill kan kalla mig fördomsfull, men jag är övertygad om att 90 - 95% av de incidenter som av polis och mainstream-media beskrivs som bråk/slagsmål på offentlig plats är bråk mellan invandrare.
Min gissning visade sig stämma. Det var, precis som väntat, ett gäng unga "pensionsräddare" som hade slagits i Uppsala. Jag tror att min analys är lika relevant när det gäller gatuvåldet i Örnsköldsvik.