Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2018-04-10, 22:13
  #109
Medlem
Före utmätning sker sk exekutionstitel, dvs det finns något slags domslut, oftast tingsrättsbeslut, som fastställer skulden.
Citera
2018-04-10, 23:02
  #110
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Så här ligger det till...

Jag har fått hem betalningsföreläggande ifrån kronofogden men struntade i att skriva på. Därefter kom en påminnelse och även där struntade jag att skriva på. Det stod även att de skulle skicka en delgivningsman, dock var detta för 4 veckor sedan och ingen delgivningsman har ännu kommit.

Jag kommer att få skatteåterbäringen nästa vecka och den summan ligger på cirka 10.000:-

Egentligen skulle den ha kommit denna veckan men Skatteverket hade något tekniskt fel så pengarna kommer nästa vecka.

Så min fråga är om jag kommer få syn på dessa pengar eller tar kronofogden dessa pengar?

Jag undrar ju eftersom jag aldrig skrev på skuldebrevet som kom från kronofogden.

Någon som vet?

JA tyvärr. Jag har en vän med skulder till kronofogden. De tog hans stålar när återbäringen kom.
Citera
2018-04-11, 16:39
  #111
Medlem
Det är stor risk att dom tar dina skattepengar. Ev nästa år kommer du garanterat att bli av med skattepengarna
Citera
2018-04-12, 00:31
  #112
Medlem
GNOMDSs avatar
Kronofogden kan ta allt vad du äger och har tills du dör. Finns ingen bortre tidsgräns. En livstidsdom.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback