2018-04-07, 18:07
Bannlyst
Ska betala en snubbe närmare 40 000 kronor i Bitcoins. Hur och vart kan jag göra vanliga pengar till bitcoins? Alltså dollars? Ska man köpa då?
Citera
2018-04-07, 18:14
Medlem
BigHulks avatar
Localbitcoins
Citera
2018-04-07, 18:53
Bannlyst
Dollar eller bitcoin...?
Citera
2018-04-07, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-
Dollar eller bitcoin...?
Jag vill köpa en hemsida från en person som säger att han vill ha allt i bitcoins. Hur kan jag göra om Sek till bitcoins?
Citera
2018-04-07, 19:23
Medlem
bt.cx eller localbitcoin kan jag rekommendera.

Se till att du inte blir blåst.
Citera
2018-04-07, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Negerpatrullen
Jag vill köpa en hemsida från en person som säger att han vill ha allt i bitcoins. Hur kan jag göra om Sek till bitcoins?
Betalar du någon med bitcoins så kan du inte få tillbaka dom om du blir lurad. Du skulle kunna bli blåst av påven på en miljon SEK i bitcoins, ingen polis i världen skulle hjälpa dig.

Hur vet du att du får det du betalar för? Vill bara försäkra dig om att ett av bitcoins syften är att man inte kan skicka tillbaka dom på något sätt, endast manuellt av dess ägare. Det finns ingen bank, ingen polis, ingen myndighet, inget skatteverk, ingen kronofogdemyndighet som kan kontrollera någons Bitcoins. Innehar du 1 bitcoin i en plånbok offline, så kan ingen röra dem förutom ägaren (i vissa fall även personer som har fysisk tillgång till datorn där plånboken finns).
Citera
2018-04-08, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-
Betalar du någon med bitcoins så kan du inte få tillbaka dom om du blir lurad. Du skulle kunna bli blåst av påven på en miljon SEK i bitcoins, ingen polis i världen skulle hjälpa dig.

Hur vet du att du får det du betalar för? Vill bara försäkra dig om att ett av bitcoins syften är att man inte kan skicka tillbaka dom på något sätt, endast manuellt av dess ägare. Det finns ingen bank, ingen polis, ingen myndighet, inget skatteverk, ingen kronofogdemyndighet som kan kontrollera någons Bitcoins. Innehar du 1 bitcoin i en plånbok offline, så kan ingen röra dem förutom ägaren (i vissa fall även personer som har fysisk tillgång till datorn där plånboken finns).

Jo tack! Jag är redan väldigt väl informerad om detta. Men jag känner honom ganska väl skulle jag säga. Vi har gjort affärer innan om man sager så...

Citat:
Ursprungligen postat av BigHulk
Localbitcoins

Citat:
Ursprungligen postat av Chroma
bt.cx eller localbitcoin kan jag rekommendera.

Se till att du inte blir blåst.
Man köper då bitcoins där eller?

Skulle denna sidan också fungera?

https://wallet.btc.com/#/setup/register
Citera
2018-04-08, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Negerpatrullen
Jo tack! Jag är redan väldigt väl informerad om detta. Men jag känner honom ganska väl skulle jag säga. Vi har gjort affärer innan om man sager så...

Man köper då bitcoins där eller?

Skulle denna sidan också fungera?

https://wallet.btc.com/#/setup/register
Localbitcoins är vad som gäller om du vill handla av en svensk som är identifierad med körkort/pass och som kan spåras om något går snett. Localbitcoins är vad som gäller om du vill ha Bitcoins på snabbast möjliga sätt utan besvär.

BTC.com rekommenderar jag inte. Har för mig att jag hört skit av dom. Har själv handlat mellan 0.5-1BTC på localbitcoins och utspritt på kanske 30 affärer så har det aldrig varit några problem. När jag skickar mina pengar till personen, så har jag alltid haft pengarna inom någon minut, sedan är det klart.

Kör Localbitcoins.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in