• 1
  • 2
2006-01-27, 18:43
Medlem
Mike_Nesss avatar
Tnkte kolla om det finns ngra speciella symtom eller faror att blanda de tv?

Tramadol/Tradolan har jag druckit mycket p och aldrig haft ngra problem med det.

Men idag kkade jag Kodein, men vet ej hur det funkar om jag ska ta ett gng pilsner till??

Mkt tacksam fr svar
Citera
2006-01-27, 18:54
Medlem
bra att du tog upp det ja vill ocks veta,, tnkte ta lite kodd idag kanske lite benso med. kan man ta sig ett par vodka shottar?
Citera
2006-01-27, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike_Ness
Tnkte kolla om det finns ngra speciella symtom eller faror att blanda de tv?

Tramadol/Tradolan har jag druckit mycket p och aldrig haft ngra problem med det.

Men idag kkade jag Kodein, men vet ej hur det funkar om jag ska ta ett gng pilsner till??

Mkt tacksam fr svar

Samma sak som med alla andra opiater, risk fr andningsdepression om du kombinerar med alkohol. Sen tror jag det r ngot farligare med kodein + alkohol jmfrt med tram + alkohol eftersom kodein r en ren opiat och tram en syntetisk opioid - men dr kan jag ha helt fel. Jag skulle iaf aldrig supa mig full och ta kodein samtidigt. Alkoholen gr ju dessutom att du gr miste om mkt av sjlva opiatknslan.
Citera
2006-01-27, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dutten
bra att du tog upp det ja vill ocks veta,, tnkte ta lite kodd idag kanske lite benso med. kan man ta sig ett par vodka shottar?
D kar risken nnu mer.
Dessutom: alkohol + benzo = du blir helt vck.
Citera
2006-01-27, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
D kar risken nnu mer.
Dessutom: alkohol + benzo = du blir helt vck.

s de e bara ondigt och korkat?
Citera
2006-01-27, 19:06
Medlem
CpGurrAs avatar
Citat:
s de e bara ondigt och korkat?

Inte ndvndigt vis. r du en van piller tare och vet vad du gr fr s r det bara att kra p. Visst ska man inte supa som en dre men 1-3l r inte ngon strre fara om du inte har n fel p dina organ.
Citera
2006-01-27, 19:07
Medlem
TomiXs avatar
Stora mngder alkohol och en stor mngd kodein (300mg+) gr garanterat s andningen pverkas, en vn till mig har haft "andningsuppehll" under smnen pga detta.
Citera
2006-01-27, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CpGurrA
Inte nödvändigt vis. Är du en van piller ätare och vet vad du går för så är det bara att köra på. Visst ska man inte supa som en dåre men 1-3öl är inte någon större fara om du inte har nå fel på dina organ.

hade inte tänkt å supa som en dåre grejjen e bara att ja gillar å shotta vodka så ja tänkte att en shott när man e koddad borde smaka väldigt fint

edit: nu menar ja ju bara EN shott
Citera
2006-01-27, 19:24
Medlem
Mike_Nesss avatar
Samma här, tänkte dricka som högst 5st 33cl starköl och har ätit 350mg kod, 100mg trad och en del "Hövding" ....

Seg som ett as!!! Tråkigt som fan...
Citera
2006-01-27, 19:30
Medlem
CpGurrAs avatar
Citat:
hade inte tnkt supa som en dre grejjen e bara att ja gillar shotta vodka s ja tnkte att en shott nr man e koddad borde smaka vldigt fint

edit: nu menar ja ju bara EN shott

Ta 150mg kodein och en shot, ta lite mer kodein nr du knner att du ftt en behaglig knsla och sen s mrker du om du pallar mer.
Citera
2006-01-27, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CpGurrA
Ta 150mg kodein och en shot, ta lite mer kodein nr du knner att du ftt en behaglig knsla och sen s mrker du om du pallar mer.

n de blir ingen vodka nu.. tog just 250mg kodein med 1g paracetamol..
att blanda alkohol paracetamol tycker inte min lever om
Citera
2006-03-11, 13:48
Medlem
deepss avatar
Lnar trden lite.. r det lugnt att dricka alkohol dagen efter man
tagit 375 mg kodein ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera