2018-04-06, 15:55
Medlem
NightWalker1s avatar
om man arbetar en röd dag så behöver man väll inte rapportera den dagen när man söker aktivitetstöd från försäkringskassan? alltså skriva hur många timmar man arbetat den dagen och hur mycket man tjänat?

som jag har förstått det så ska man rapportera arbete för dom dagar som man normalt sätt är i ett program hos arbetsförmedlingen men af och alla andra sånna ställen är väll stänga på röda dagar..infon är lite luddig hos försäkringskassan..
Citera
2018-04-06, 16:15
Medlem
Fk säger: ”Om du arbetar på dagar som du inte har program, drar vi inte av någonting.”
Citera
2018-04-06, 16:27
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Fk säger: ”Om du arbetar på dagar som du inte har program, drar vi inte av någonting.”
mm men jag är med i ett program men af vet att jag jobbar deltid så jag har ingen speciell aktivitet med dom, så hur gör jag då?
Citera
2020-08-25, 13:51
Medlem
PingPongZongs avatar
Fungerar fint. Om man jobbar svart. Nu jobbar jag både vitt och svart. Och har inget aktivitetsstöd. Men nu jävlar är väl tiden att göra det? Kom in en idiot gapandes om 23 000kr. Han visade sms från försäkringskassan. Han får nu höjt aktivitetsstöd. 1000kr dag. Hans aktivitet är att träna på MITT GYM

Blir lite förbannad. Här sitter man på ett jävla kontor för 24 000kr i månaden. Sitter som en jävla byfåne och håller koll på idioter. Tur man har ett mail svartjobb som ger 10 laxar extra. Sen är det ju mer skatt på bidragspengar men ändå. Nu kommer ju fjanten ( kallar han för FJANT som trollungen i TROLLTIDER I TOMTESKOGEN ) höja doserna på ALLT och bli odräglig och jävligt.

Menade ju Trolltyg i tomteskogen https://www.youtube.com/watch?v=8ry9TrUlGBs
Senast redigerad av PingPongZong 2020-08-25 kl. 14:08.
Citera
2020-08-25, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Fungerar fint. Om man jobbar svart. Nu jobbar jag både vitt och svart. Och har inget aktivitetsstöd. Men nu jävlar är väl tiden att göra det? Kom in en idiot gapandes om 23 000kr. Han visade sms från försäkringskassan. Han får nu höjt aktivitetsstöd. 1000kr dag. Hans aktivitet är att träna på MITT GYM

Blir lite förbannad. Här sitter man på ett jävla kontor för 24 000kr i månaden. Sitter som en jävla byfåne och håller koll på idioter. Tur man har ett mail svartjobb som ger 10 laxar extra. Sen är det ju mer skatt på bidragspengar men ändå. Nu kommer ju fjanten ( kallar han för FJANT som trollungen i TROLLTIDER I TOMTESKOGEN ) höja doserna på ALLT och bli odräglig och jävligt.

Vafan var det jag precis läste? Fattar fan inte ett skit av det du försöker förmedla.
Citera
2020-08-25, 15:05
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong

Du borde va glad att du har ett jobb överhuvudtaget, du verkar ju helt jävla efterbliven.
Citera
2020-08-25, 16:51
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback-anton
Vafan var det jag precis läste? Fattar fan inte ett skit av det du försöker förmedla.

Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Du borde va glad att du har ett jobb överhuvudtaget, du verkar ju helt jävla efterbliven.

Haha... Killen hade fått höjt aktivitetsstöd. Är väl för den här jävla hittepå sjukdomen. Ni vet vilken jag snackar om... Finns väl inte en jävel som undgått att det finns en jättehemsk sjukdom nu. Folk har blivit av med jobbet. Sossesvinen har höjt A kassan. Då följer aktivitetsstödet med.

Ja jag är jävligt glad för att ha det här jobbet. Jobbar egentligen inte ett skit. Gör vad jag vill. Just gymmen har ju stängt. Men inte mitt gym. ALDRIG. Blir bara förbannad. Dom ska ge fan i och provocera mig. Är ju inte chef här. Men det är jag som bestämmer. Speciellt nu när chefen tror på skiten. Skiter väl jag i. Idag så var han faktiskt in på mitt kontor. Han har lugnat ner sig. Han är ju ungrare. Lite speciell. Jag kan snacka med han så han förstår. Men ändå inte. Inte när det gäller det här. Men nu så... Jag kör på hårt förfan. Ingen jävla pardon. Inget meseri och ynkligheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in