2018-04-13, 13:55
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Cirkelresonemang kring Flat Earth låter intressant.

Den platta jorden är ju också cirkulär, bara på ett annat sätt än den klotformiga jorden. Så cirkelresonemang passar ypperligt
Citera
2018-04-13, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iblanddu
inte als, men om nån vill rätta mig med något jag vet är falskt så ser jag det som lögn och propaganda spridning. särskilt när ämnet vi diskuterar avfärdar påståendet.

och det som aldrig kommer hända är en uppdaterad ts med korrekt information.

som sagt det kvittar vad för argument som ges i tråden, då den hela tiden måste börja om från 0 när någon inte läst/glömt/helt ignorerat det som redan sagts.
hur ska man kunna diskutera ett ämne som avfärdar tyndkraft när folk hela tiden argumenterar för att det finns?

Fast det här är inte riktigt samma sak som det som TS tar upp. Det TS tar upp är fenomenet där användare envisas med att alltid dra in sin egen agenda i alla möjliga trådar oavsett ämne. I ditt fall så har du en diskussion om ett specifikt ämne där en del helt enkelt inte håller med dig och precis som du själv förmodligen gör, om och om igen försöker argumentera för sin sak. Så länge diskussionen håller sig till ämnet så är det inte mot reglerna.

Om du menar att en tråd om ett visst ämne ska fungera som en oemotsagd propagandatråd för ämnet och att all diskussion som säger mot dig ska anses vara off topic så befinner du dig på helt fel ställe. Flashback är inte en skyddad verkstad för någon, alla får räkna med att få mothugg och ju mer kontroversiell linje man driver desto fler blir mothuggen.
Citera
2018-04-13, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToxS
Fast det här är inte riktigt samma sak som det som TS tar upp. Det TS tar upp är fenomenet där användare envisas med att alltid dra in sin egen agenda i alla möjliga trådar oavsett ämne. I ditt fall så har du en diskussion om ett specifikt ämne där en del helt enkelt inte håller med dig och precis som du själv förmodligen gör, om och om igen försöker argumentera för sin sak. Så länge diskussionen håller sig till ämnet så är det inte mot reglerna.

Om du menar att en tråd om ett visst ämne ska fungera som en oemotsagd propagandatråd för ämnet och att all diskussion som säger mot dig ska anses vara off topic så befinner du dig på helt fel ställe. Flashback är inte en skyddad verkstad för någon, alla får räkna med att få mothugg och ju mer kontroversiell linje man driver desto fler blir mothuggen.
ne det är vist inte samma som ts tar upp men det faller under rubriken iaf tycker jag.
som sagt så anser jag inte att tyngdkraft och ytre rymden hör till ämnet, och att man bör lägga en grundläggande förklaring av ämnet i ts som folk kan diskutera utifrån. altså att man redan i ts förklarar varför tyngdkraft inte går att lita på. nu har ts falsk information som är väldigt opinionsbildande. och dom som argumenterar imot ämnet återkommer med samma problem hela tiden. sen om man vill säga imot har jag inget imot, men att komma med teorier till nån som söker bevis är i hgsta grad ot tycker jag. och när det här görs i stora nummer mot enskilda personer blir det väldigt opinionsbildande för dom som ser på.

och dom blir ju skyddade från mina åsiker i alla andra trådar, så.....
Citera
2018-12-30, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klownface
Om det är tomt trams brukar det tas bort, jag förstår att om det är snack om vad fiskedrag kostar i fiskeforumet och någon säger "vi hade haft råd med 1000 såna spinnare varje vecka ifall vi utvisade ett skäggbarn" är bara fjanteri men extremt mycket i samhället går att relatera direkt till massinvandringen så det är inte så konstigt att det kommer upp i många ämnen..

fast det är ju per definition OT och emot reglerna.
problemet är ju att den sortens spinn nu sker i vartenda subforum. Även i trädgårdsforat
Citera
2018-12-31, 03:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Du får nog komma med ett exempel innan man ens kan förstå om ditt problem finns.

DixieD har 7646 inlägg. 1/3 av dem handlar om hur schysst hennes man är och 1/3 om hur mycket bättre europeiska män är än svenska.

Jag har inget emot henne (om någon fick idén att få det till det), ju fler som diskuterar desto bättre, men när andra som jag får hälften av inläggen raderade, tycker jag att det behöver diskuteras.
Citera
2018-12-31, 04:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Osteopat
DixieD har 7646 inlägg. 1/3 av dem handlar om hur schysst hennes man är och 1/3 om hur mycket bättre europeiska män är än svenska.

Jag har inget emot henne (om någon fick idén att få det till det), ju fler som diskuterar desto bättre, men när andra som jag får hälften av inläggen raderade, tycker jag att det behöver diskuteras.

DixieDick brukar bli avstängd med jämna mellanrum.

Men visst, bidrar alltid med sanslöst värdelösa inlägg.
Citera
2018-12-31, 04:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
DixieDick brukar bli avstängd med jämna mellanrum.

Men visst, bidrar alltid med sanslöst värdelösa inlägg.

Värdelöst är väl att ta i, för det finns tydligen en publik.
Citera
2018-12-31, 04:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Är det av typen "för övrigt anser jag Karthago bör förstöras" så kan det ju RP:as som OT så får modsen bedöma från falla till fall. För egen del hade jag nog raderat om det är ett meningslöst +1-inlägg som följs av ett OT-stycke som uppenbart är huvudpoängen för postaren.

Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Du ska givetvis rapportera vad du misstänker eller anser är regelbrott så vi kan titta på det. När man försöker kapa trådar på det viset du beskriver är det fullt tänkbart att det tex rör sig om 0.03 lite beroende på hur det ser ut.

Som sagt, rapportera så kollar berörda moderatorer på det.

Har rapporterat och varit i dialog med moderator (länge sedan nu) om Julian Assange-tråden (som f.ö ligger under fel ämne, det är ingen konspiration med de juridiska turerna).

Inte fått respons alls när jag lyft att samma medlem lyckats desarmera tråden de senaste åren. Det enda vederbörande gör är att bomba inlägg med skit om Assange, men det tillkommer inget nytt i sak i alla dessa väggar av smutkastningsinlägg.

En strid ström nonsens, ibland i flera inlägg direkt efter varandra, ändlöst malande, sida upp och sida ner; medvetna misstolkningar/förvrängningar/lögner av egna påståenden och i svar på andra medlemmars inlägg. Så har det spammats på.

Moderator har ryckt på axlarna och menat att det finns inget att göra eftersom inläggen anses vara topic, d.v.s det räcker att de handlar om hur vidrig/skyldig Assange är, om det görs i i långa meningar (uppbyggda av uppenbara lögner/förvrängningar).

Så det stämmer ej att personer som endast är ute efter att förstöra en diskussion stoppas av moderatorerna.

Jag har helt slutat att läsa nämnda tråd, som från början var en av FBs intressantaste. Den är numera oläslig (svårt att finna relevant information och få en överblick) p.g.a denne spammare. (FB) Wikileaks grundare Julian Assange eftersökt för våldtäkt i Sverige
Senast redigerad av Passepartout 2018-12-31 kl. 05:54.
Citera
2019-01-02, 22:17
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Jag ger mitt stöd till TS (Luxus). Blir tröttsamt med människor som ser allt ur en och samma synvinkel. Ytterligare fråga i samband med detta. Finns det hos någon människa godhet och generositet eller är alla människor genomruttna och egoistiska.
Antagligen är de flesta på något sätt egoister.
När det gäller en fråga om liv eller död släpper de flesta på sin godhet mot andra. Lätt att sitta och säga att man är god när man inte möter ondska. Vara god i ord är också lätt.
En aning genomruttna är vi väl alla av och till också.
Välja vem man vill vara generös mot är också egoism.
Inte lätt att vara människa bland människor.
Håller man sig till ämnesområdet och forumet politik till exempel så är man eventuellt helt klar i sina åsikter och har därför sin synvinkel på allt vad gäller sakfrågorna.
Endera utvecklas man, invecklas eller avstannar.
Senast redigerad av gabrielle2 2019-01-02 kl. 23:06.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in