2018-04-05, 21:49
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
Dom är väl sugna på ett bättre liv skulle jag tro, skulle inte du vara det i deras situation?

Givetvis så söker alla ett bättre liv men vänd på steken och ställ dig frågan om alla Svenskar är intresserade att bekostade hazarernas bättre liv?
Jag är det inte. Finns bättre sätt att hjälpa skäggbarnen i deras hemländer än här i Sverige.
2018-04-05, 21:50
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Klart det går att sätta unga människor i utbildning och i arbete.

Det lilla dom kostar samhället nu betalar dom tillbaka med råge i framtiden.
Det är mycket önsketänkande över din argumentation. Har du några källor på ditt påstående om att de betalar tillbaka med råge?
2018-04-05, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Givetvis så söker alla ett bättre liv men vänd på steken och ställ dig frågan om alla Svenskar är intresserade att bekostade hazarernas bättre liv?
Jag är det inte. Finns bättre sätt att hjälpa skäggbarnen i deras hemländer än här i Sverige.

Men hazarer som kommer i arbete kostar ju inte pengar utan tvärtom tillför pengar.
2018-04-05, 21:51
Medlem
Citat:
Jag påstår inte att dom kommer gå direkt in på kirurgen på sjukhuset, men det finns en hel del jobb som inte kräver hög utbildning.

Detta är ju unga människor, läraktiga, hungriga, motiverade!

Du har fortfarande inte gett stöd till din tes att dessa utlänningar är bättre än andra utlänningar. Många andra är också unga och hungriga... särskilt läraktiga eller motiverade har jag inte sett bevis på att de är.

Inte för att jag har något hopp om att somalier ska tillföra landet något positivt men vad gör hazarer bättre menar du?
2018-04-05, 21:52
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Klart det går att sätta unga människor i utbildning och i arbete.

Det lilla dom kostar samhället nu betalar dom tillbaka med råge i framtiden.

Det är samma lögn som basuneras ut om alla problemgrupper som kommer. I framtiden, kanske, om....allt är önskedrömmar och lögner....förhoppningar....

...om 20 år kommer romerna vara integrerade och bidra...om 30 år kommer romerna komma in på arbetsmarknaden....etc etc...
2018-04-05, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01
Det är mycket önsketänkande över din argumentation. Har du några källor på ditt påstående om att de betalar tillbaka med råge?

Alla som utbildar sig och sedan börjar arbeta betalar tillbaka med råge, svensk eller hazar spelar ingen roll.
2018-04-05, 21:55
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Men hazarer som kommer i arbete kostar ju inte pengar utan tvärtom tillför pengar.

En väldigt liten del kommer att börja jobba och anhöriginvandringen kommer addera enorma kostnader och det är människor som garanterat inte kommer hit för att jobba.
2018-04-05, 21:56
Medlem
Citat:

Har detta skett? Finns det arbetande hazarer som har jobb som inte är hittepå?

Kommer någon av dem någonsin generera mer pengar till staten än de kostat? Jag är skeptisk.
2018-04-05, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
En väldigt liten del kommer att börja jobba och anhöriginvandringen kommer addera enorma kostnader och det är människor som garanterat inte kommer hit för att jobba.

Men då tycks det som anhöriginvandringen är problemet snarare än dom som redan kommit hit
2018-04-05, 21:57
Medlem
Gabriel2017s avatar
Dom bästa invandrarna vi haft är Finnarna och Italienarna, de har bidragit till Sveriges och dess invånares välstånd. De har jobbat hårt och Italienarna var också yrkesutbildade fabriksarbetare.
Hazarerna, har hitintills bara varit en stor kostnad för skattebetalarna i Sverige. De som "jobbar" har fått jobbet genom "inkvotering" av kommunen de bor i. När de tar hit sina anhöriga, familjer det är då de stora kostnaderna kommer, deras klankultur kommer göra att deras döttrar kommer behöva skydd emot sin egen familj, om kvinnorna inte underkastar sig klankulturen. Ser Hazarer dagligen 25-35 års åldern, både av kvinnor och män så verkar ingen av dem jobba. När man jämför med Jugoslaverna, så verkade de snart vara i arbete, men en del av dem blev också "inkvoterade" på jobb före Svenskarna i kommunerna, tex inom vård och omsorg. Hazarerna har fått stanna pga manipulation med asylrätten.
Jag tror Hazarerna har mycket att bevisa, att dom är värda allt de kostat skattebetalarna och fortfarande kostar.
2018-04-05, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Har detta skett? Finns det arbetande hazarer som har jobb som inte är hittepå?

Kommer någon av dem någonsin generera mer pengar till staten än de kostat? Jag är skeptisk.

Dom flesta kan inte ens Svenska och många av dem har väl begått mycket brott. SÅ att påstår att Hazarer är bra invandrare är bullshit.
2018-04-05, 21:58
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Men då tycks det som anhöriginvandringen är problemet snarare än dom som redan kommit hit

Sluta trolla. Du spelar bara dummare än vad du är.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in