2018-04-06, 07:56
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
1. om dom har asylskäl eller inte är ingenting som vare sig du eller jag avgör.

2. vem har påstått att dom inte trivs?

3. bil och boende kommer dom, likt svenskar, att få arbeta för.

Det du sysslar med nu kallas för "strawman".

1. Vi diskuterade inte vem som "avgör asylskäl" så varför ens ta upp det?

2. Du påstod det själv: "snarare är det väl så att tillvaron inte är så fet när man har bidrag, det är väl rimligt att anta att dom här unga killarna vill ha ungefär samma sak som svenskar".

3. Det är ett rent antagande du gör, men tiden har visat att det är väldigt svårt att få ut nyanlända i jobb då det ofta tar väldigt många år samt att många aldrig börjar arbeta och lever på bidrag istället.

Men nu ska jag tacka för mig, för som "Halvsvensson" skrev så är du ett så kallat "internettroll" som spelar dum och undviker att svara på frågor du får.
2018-04-06, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Det du sysslar med nu kallas för "strawman".

1. Vi diskuterade inte vem som "avgör asylskäl" så varför ens ta upp det?

2. Du påstod det själv: "snarare är det väl så att tillvaron inte är så fet när man har bidrag, det är väl rimligt att anta att dom här unga killarna vill ha ungefär samma sak som svenskar".

3. Det är ett rent antagande du gör, men tiden har visat att det är väldigt svårt att få ut nyanlända i jobb då det ofta tar väldigt många år samt att många aldrig börjar arbeta och lever på bidrag istället.

Men nu ska jag tacka för mig, för som "Halvsvensson" skrev så är du ett så kallat "internettroll" som spelar dum och undviker att svara på frågor du får.

Vill ha och vill ha. Dom flesta arbetar inte, inte ens efter 10 år. Deras intelligens ligger på mellanstadienivå, likväl som deras utbildning. Jag vet inte vad du lever i för drömvärld.
2018-04-06, 08:00
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ok då ska jag utveckla lite - en ung arbetsförmögen kille som snabbt kan lära sig språket och ta sig in på arbetsmarknaden är att föredra framför en äldre som inte kan det.
Uppenbarligen är du ett troll, en total idiot eller lever inspärrad på ett boende med dygnetruntpersonal. Hur som helst. Hazarer kan inte lära sig ett skit mer än att röka heroin och ställa till jävelskap.
2018-04-06, 08:01
Medlem
Notera gärna att ts inte anger några som helst skäl till varför hazarer skulle vara önskvärda som invandrare någonstans i tråden. Det är hög risk för att det här är en ren provokation och att ts är ett troll.

Hur stort fragment av en sekund tar det att inse att det finns tusentals andra folkgrupper som hade varit mer önskvärda?

Homofili, våldtäkt och from, ortodox muhamedanism är några av de direkt uppenbara skälen till att man naturligtvis inte vill ha hazarer i Sverige.

Edit: Dessutom omfattande heroinmissbruk, vilket är känt sen årtionden för att leda till grov brottslighet.
Senast redigerad av Ben-Benn 2018-04-06 kl. 08:05.
2018-04-06, 08:02
Medlem
Tråden känns fejkad. Är det någon som vill öka uppmärksamheten på hazarerna? Är det något på gång där ute som har med hazarerna att göra? Nya utvisningsbeslut? Protestmarcher på gång?
2018-04-06, 08:02
Medlem
Citat:
Så kan man förstås tycka, men några är rimligen mer lämpade än andra och här menar jag att gruppen Hazarder är synnerligen väl lämpade.

Freudiansk felsägning? Hazard = fara (på engelska)

Citat:
Ja om man jämställer t ex unga hazarder med gamla anhörighetsinvandrare så råder det ju ingen tvekan om att hazarderna är att föredra.

Se ovan ang Freudiansk felsägning.

Citat:
Men då tycks det som anhöriginvandringen är problemet snarare än dom som redan kommit hit

Så om jag tolkar dig rätt, så är man enbart "hazard" när man är ung. När man är gammal och anhöriginvandrar så är man.... ja vadå?
Vänligen trolla bättre om du nödvändigtvis måste hålla på.

Och säg mig, - hur många av dessa guldkorn huserar du själv. Hemma hos dig?
2018-04-06, 08:07
Medlem
Citat:
Känns som det klagas rätt mycket på Flashback över Hazarer men det är väldigt oklart varför.

Mycket tyder väl snarare på att Hazarer är dom bäst lämpade/önskvärda invandrarna.

Håller ni med?
Nej , européer är de bästa invandrarna
Senast redigerad av Bearwrestler 2018-04-06 kl. 08:10.
2018-04-06, 08:14
Medlem
John.Walkers avatar
Hazarerna kan vara den sämsta gruppen. De har levt isolerade antingen i bergen i Afghanistan eller som slavar i Iran. Många har även varit legosoldater i Syrien för olika grupper. Deras betalning när de tjänstgjort klart är en biljett till Europa.

Då de levt isolerat så har de svårt att anpassa sig till ett öppet samhälle, därav så många våldtäkter och sexuella trakasserier mot allt och alla. Det är så de blivit behandlade och det är vad de tror är normalt.
2018-04-06, 08:31
Medlem
pedrens avatar
Staten ombesörjer deras uppehälle även om de bara slår dank mest hela dagarna. Varför skulle de känna någon motivation till att arbeta?

Om här fanns ett skriande behov av arbetskraft och om varje individ ansvarade för sin egen försörjning skulle massinvandring vara gynnsamt för det svenska samhället. Men så ligger det väl knappast till. Politiker säger att vi "inte ska oroa oss för kostnaderna, Sverige kommer tjäna tusenfalt på detta". Det tror jag på när den dagen kommer.
2018-04-06, 08:42
Medlem
JumpingJacks avatar
Det här var en väldigt tunn trådstart och diskussionen blev därefter. Läs gärna forumets riktlinjer för trådstarter.

Jag låser den här tråden. Vill ni diskutera vilka invandrare som tillför mest eller minst till landet finns det redan trådar om det eller så får ni starta en tråd där TS argumenterar för sin sak och har en tydlig frågeställning i sin trådstart. Gärna fakta också.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in