2020-07-31, 22:48
Medlem
Har en så urbota dum fråga. Men visst kan man spela in program från boxar även om tven är avstängd?
2020-07-31, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Har en så urbota dum fråga. Men visst kan man spela in program från boxar även om tven är avstängd?
Ja. 👍🏻
2020-07-31, 23:15
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzzzz99999
Kör en firestick i husvagnen mest pga 5V matning, kör mest SD vilket jag nöjer mig med där, för att spara mobilsurf. Kör ju värre grejer hemma....

MEN:
Får inte cast/mirroring att fungera !!
Senaste FW, följt diverse felsökning guider
I bästa fall kan jag se stickan, men går inte att casta.
Provat typ standardApp + 3-4 andra på android...
Självklart går det inge bättre på IOS.

Någon som har ngt bra tips ???

Vet inte riktigt hur du menar. Men för att kunna casta från mobilen till stickan/tvn så behöver både mobilen och stickan vara uppkopplade till samma wifi. Har du 4G router i vagnen som både telefonen och stickan är uppkopplade mot?
2020-08-01, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Vet inte riktigt hur du menar. Men för att kunna casta från mobilen till stickan/tvn så behöver både mobilen och stickan vara uppkopplade till samma wifi. Har du 4G router i vagnen som både telefonen och stickan är uppkopplade mot?

Självklart.
Skriver ju också att i bästa fall kan jag se stickan, skrev jag inte också att jag följt diverse guider, och spara surf..... Men tack för svaret iaf.
2020-08-01, 09:24
Medlem
Jag kör med Tivimate och har R***d. Kan man ladda hem/spela in VOD-filmer/serier till sin externa hårddisk på boxen eller gäller det bara tv-kanalerna?
Jag har Nvidia Shield och extern hårddisk.
2020-08-01, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Ja. 👍🏻

Tack.
Spelade in en basketmatch inatt från sportkanalen. Men den inspelningen slutade en halvtimma innan matchen var klar. Går det att förlänga inspelning om man spelar in via EPG?
2020-08-01, 11:47
Medlem
Hej.
Jag undrar om någon har något tips på en fungerande EPG nu när jag kör Formular Z8 via m3u och använder mytvonline2

Har N1
2020-08-01, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Tack.
Spelade in en basketmatch inatt från sportkanalen. Men den inspelningen slutade en halvtimma innan matchen var klar. Går det att förlänga inspelning om man spelar in via EPG?

Vad kör du för box?

På Z8 kan du öka tiden.
2020-08-01, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Daniel
Hej.
Jag undrar om någon har något tips på en fungerande EPG nu när jag kör Formular Z8 via m3u och använder mytvonline2

Har N1

Undrar samma sak. Sedan undrar jag om man har sammar egp till exempelvis kodi. Kör nämligen kodi med m3u länk men förstår ej hur jag får epgn att funka. Tack på förhand.
2020-08-01, 13:54
Medlem
Er säljare ska kunna ta och ge er EPG.

Annars är det:

http://xxxx.xx:2095/xmltv.php?username=xxxx&password=xxxx
2020-08-01, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Er säljare ska kunna ta och ge er EPG.

Annars är det:

http://xxxx.xx:2095/xmltv.php?username=xxxx&password=xxxx

Epg funkar inte på Formuler Z8 när man kör m3u-länk.

Man kan logga in med sitt användarnamn och lösenord istället när man väljer add portal i connections. Då funkar det.
2020-08-01, 14:54
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzzzz99999
Självklart.
Skriver ju också att i bästa fall kan jag se stickan, skrev jag inte också att jag följt diverse guider, och spara surf..... Men tack för svaret iaf.

Okej. Happ. Aldrig haft behovet att casta något till stickan men vet att det finns en inställning i menyn i stil med "Enable mirroring". Har ju installerat SVT Play, TV4 play, Youtube, Plex, Netflix osv på min så det har inte blivit nån casting...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in