Citat:
Ursprungligen postat av
eggshells
Kollat nedstående Youtube om IPTV Extreme. Allmän setup för beginners - Även om det är sjukt tråkig xanax:ad amerikansk medelålders kvinna så fick även jag lite bra tips.
Det är nog en app jag kommer ge lite mer fokus. Speciellt då den även hanterar flera m3u-länkar och inspelning verkar funka på Amazon TV Stick. Grejen är ju att när man spelar in och sen kollar på något annat så öppnar man ju upp "en ny länk" vilket är ett big no-no... eller? Höra med sin provider antar jag...
https://www.youtube.com/watch?v=js9BKPdapj8
Hehe Jag har också tänkt testa Extreme lite mer ett tag nu, men blev så bekväm med smart iptv då det fyller mina behov just nu. Fast jag går miste om Catchup funktionen vilket vissa gånger vore trevligt, om nån jävel ringer mitt i nån bra film eller liknande.
Men jag är ju rädd för att ha två olika tv appar installerade samtidigt på stickan, för mitt i allt kanske det rör ihop sig och båda är igång samtidigt och man blir bannad av leverantören. Har du testat? När man backar två gånger från smart iptv ska den ju stängas helt tror jag, den frågar ju "really exit?".
Edit; Jag testade ett tag nu, såg till att stoppa smart iptv till 100% genom att "Force stop" i inställningar på stickan. Före jag startade extreme. Men kommer gå tillbaka till smart då jag gillar att den är lite enklare, i utseende och tycker den är smidigare just för stickans fjärrkontroll. Synd som fan att inte Smart iptv har Catchup funktion. Däremot fick jag det inte att funka på extreme heller för jag hittade inte vilken knapp som spolar. Rewind-knappen bytte kanal t.ex...