2018-10-03, 23:01
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Kollat nedstående Youtube om IPTV Extreme. Allmän setup för beginners - Även om det är sjukt tråkig xanax:ad amerikansk medelålders kvinna så fick även jag lite bra tips.
Det är nog en app jag kommer ge lite mer fokus. Speciellt då den även hanterar flera m3u-länkar och inspelning verkar funka på Amazon TV Stick. Grejen är ju att när man spelar in och sen kollar på något annat så öppnar man ju upp "en ny länk" vilket är ett big no-no... eller? Höra med sin provider antar jag...

https://www.youtube.com/watch?v=js9BKPdapj8

Hehe Jag har också tänkt testa Extreme lite mer ett tag nu, men blev så bekväm med smart iptv då det fyller mina behov just nu. Fast jag går miste om Catchup funktionen vilket vissa gånger vore trevligt, om nån jävel ringer mitt i nån bra film eller liknande.

Men jag är ju rädd för att ha två olika tv appar installerade samtidigt på stickan, för mitt i allt kanske det rör ihop sig och båda är igång samtidigt och man blir bannad av leverantören. Har du testat? När man backar två gånger från smart iptv ska den ju stängas helt tror jag, den frågar ju "really exit?".

Edit; Jag testade ett tag nu, såg till att stoppa smart iptv till 100% genom att "Force stop" i inställningar på stickan. Före jag startade extreme. Men kommer gå tillbaka till smart då jag gillar att den är lite enklare, i utseende och tycker den är smidigare just för stickans fjärrkontroll. Synd som fan att inte Smart iptv har Catchup funktion. Däremot fick jag det inte att funka på extreme heller för jag hittade inte vilken knapp som spolar. Rewind-knappen bytte kanal t.ex...
Senast redigerad av Browndawg 2018-10-03 kl. 23:33.
2018-10-04, 00:50
Medlem
Browndawgs avatar
Okej gott folk nu har jag testat perfect player, iptv extreme och smart iptv. För just Fire TV stick måste jag säga att Smart IPTV är bäst för mig. Alla har vi olika smak. Men den är smidigast och gillar det lite minimalistiska samt den funkar bäst på stickan. Tvåa är Extreme som också funkade bra men jag fick inte igång Catchup, hittade inte var på kontrollen det skulle gått att spola. Gillade inte "menyn" som kom upp varje gång man valde kanal, den försvann förvisso efter nån sekund men störde mig på det.

Absolut sämst upplevde jag Perfect player. Den tog ungefär 3 ggr så lång tid på sig att ladda mina kanaler och jag fick inte upp nån EPG överhuvudtaget vad jag än försökte med. Den var även seg i bläddring mellan groups.

Nu vet ni Det är ju bara vad jag tycker. Det är nog väldigt individuellt vilken app man föredrar. Jag får drömma om att Smart IPTV lägger till Catchup. Det skumma i smart iptv är att jag kan pausa program på pausknappen, men inte rewind.
2018-10-04, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Ju högre buffer size du har desto segare blir det att byta kanal, dock blir kanalerna stabilare
Hur högt kan man ha då så att det inte börjar ta på kvaliten på bilden?
2018-10-04, 18:20
Medlem
JonathanHedlund71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Jag kollar oftast på datorn och använder mig utav SimpleTv, fungerar suveränt med både text och epg.
https://www.softpedia.com/get/Internet/Internet-Radio-TV-Player/SimpleTV.shtml
Får inte till det. Kan du ge en liten guidning så vore jag hemskt tacksam. Har sökt på nätet men inte hittat nåt bra.
2018-10-04, 18:31
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robin81
Hur högt kan man ha då så att det inte börjar ta på kvaliten på bilden?

Tror inte att buffersize har nåt att göra med kvalitén på själva bilden utan mer hur stabilt kanalerna flyter på. Men jag kan ha fel. Mer buffer = stabilare tittande men tar längre tid att bläddra mellan kanaler. Så har jag fått för mig jag. Den tar ner med data före den spelar för att slippa buffra flera ggr.

Någon får gärna rätta mig om det jag skriver är helt galet.
2018-10-04, 18:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Hehe Jag har också tänkt testa Extreme lite mer ett tag nu, men blev så bekväm med smart iptv då det fyller mina behov just nu. Fast jag går miste om Catchup funktionen vilket vissa gånger vore trevligt, om nån jävel ringer mitt i nån bra film eller liknande.

Men jag är ju rädd för att ha två olika tv appar installerade samtidigt på stickan, för mitt i allt kanske det rör ihop sig och båda är igång samtidigt och man blir bannad av leverantören. Har du testat? När man backar två gånger från smart iptv ska den ju stängas helt tror jag, den frågar ju "really exit?".

Misstänker också, eller snarare antar att när man spelar in ett program och streamar ett annat så ser det ut som för leverantören att två steamer på samma konto.... då är risken rätt stor för permaban från sin leverantör - även om det GÅR så är de nog ingen bra idé före man har kollat med sin leverantör...
2018-10-04, 21:03
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanHedlund71
Får inte till det. Kan du ge en liten guidning så vore jag hemskt tacksam. Har sökt på nätet men inte hittat nåt bra.
Vad är det som du inte får till?
Installationen eller lägga in mu3-filen, epg?
2018-10-04, 21:26
Medlem
Browndawgs avatar
Jag har lekt lite med buffern och kommit fram till 5000 är bäst för mig, precis som deadhead sade.

Neråt 3000 börjar den buffra en sekund lite då och då, dock endast på FHD. Efter jag höjde till 5000 så har det inte buffrat en enda gång.

Jag sitter på en gammal kopparlina på 30mbit, så verkar behöva ha 5000ms i buffer. Som sagt inte buffrat en enda gång på varken FHD eller annat sedan jag höjde. Och ärligt märker jag ingen större skillnad när jag byter kanal, i väntetid alltså.

Så det med buffer är nog ganska bra man får till rätt... Ett tips till alla som kämpar med iptv där hemma och också är nya i denna värld
2018-10-04, 21:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Text.

Håller med, testat de appar jag hittat, även de mest konstiga serbiska eller vilket språk det nu är men Smart IPTV känns mest som en STB. Ingen krångel, $5 för evig activation. Visar EPG (Med lite krångel) och ikoner på kanalerna. Allmänt med favoriter och hur allt funkar känns rätt logiskt. Har Smart IPTV på min smart-tv med så fått aktivera det två gånger men värt de tycker jag. Den bara funkar och knappt ingen laddtid. Funkar bra på båda sticka och tv och jag kör wifi...

Det va mycket text för att säga jag bara gillar en app.. srt :P ingen reklam.
2018-10-04, 22:27
Medlem
JonathanHedlund71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Vad är det som du inte får till?
Installationen eller lägga in mu3-filen, epg?
Oj, sorry! De två sistnämnda.
2018-10-04, 22:34
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Om du har en leverantör som bryr sig om dig så fixar den det åt dig automatiskt.
2018-10-04, 23:00
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Gå in på fliken "file">open file>välj din mu3
Go till Options>open preferences>epg, där fyller du in din valda epg, tryck på load, sen är det bara tuta och köra med valfri kanal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in