2018-09-30, 22:02
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
Det låter ju väldigt dumt. Finns det gratis VPNs eller hotspots som funkar finnemang för streaming då?
Gratis VPN-tjänster är inte att rekommendera.
2018-10-01, 17:46
Medlem
JonathanHedlund71s avatar
En fråga som jag inte hittar svar på: Hur är det att kolla via PC och vad behöver jag? (frågar inte efter leverantör)

deadhead. verkar vara den som kan ge svar...
2018-10-01, 17:48
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanHedlund71
En fråga som jag inte hittar svar på: Hur är det att kolla via PC och vad behöver jag? (frågar inte efter leverantör)

Antingen kan du kolla genom VLC, eller så har vissa leverantörer så du kan kolla i webbläsaren
2018-10-01, 17:55
Medlem
Ichwills avatar
Citat:

Jag kollar oftast på datorn och använder mig utav SimpleTv, fungerar suveränt med både text och epg.
https://www.softpedia.com/get/Internet/Internet-Radio-TV-Player/SimpleTV.shtml
2018-10-01, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Jag kollar oftast på datorn och använder mig utav SimpleTv, fungerar suveränt med både text och epg.
https://www.softpedia.com/get/Internet/Internet-Radio-TV-Player/SimpleTV.shtml
Tack för snabbt svar. Har du provat att köra via nåt annat, som VLC som nämndes ovan?

Hur är står sig PC generellt i jämförelse med box?
2018-10-01, 18:13
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Tack för snabbt svar. Har du provat att köra via nåt annat, som VLC som nämndes ovan?

Hur är står sig PC generellt i jämförelse med box?
Jag har två abonnemang, en som jag kör via en androidbox till tv'n och en som jag kör i pc'n. När jag kollar på fotboll så kör jag på tv'n och när jag kollar på annat så blir det pc. Men jag föredrar pc då jag sitter med lurar och behöver inte ta hänsyn till dom andra i familjen.
Att köra genom VLC, det är ju ren katastrof, där ligger alla kanalerna blandat så man måste leta som en galning för att hitta rätt, i en box eller i den appen som jag skrev om tidigare så är kanalerna sorterade i bokstavsordning land för land.
2018-10-01, 18:19
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Jag har två abonnemang, en som jag kör via en androidbox till tv'n och en som jag kör i pc'n. När jag kollar på fotboll så kör jag på tv'n och när jag kollar på annat så blir det pc. Men jag föredrar pc då jag sitter med lurar och behöver inte ta hänsyn till dom andra i familjen.
Att köra genom VLC, det är ju ren katastrof, där ligger alla kanalerna blandat så man måste leta som en galning för att hitta rätt, i en box eller i den appen som jag skrev om tidigare så är kanalerna sorterade i bokstavsordning land för land.
Finns även andra appar och köra. Dock rekommenderar jag box till alla.

Finns även Perfect Player till PC.
2018-10-01, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.

Box för mig får bli ett senare projekt. Just nu vill jag bara ha en snabb ersättare för de dyra streamtjänsterna som jag sagt upp.

OM du nu ändå skulle rekommendera att köra via PC:n, vad är då det bästa alternativet? Tänker också att det finns negativa sidor kontra box? Vore schysst om du kunde redogöra en smula för en färsking. Har gått igenom tråden och ser dig som lite av en "master" i ämnet.

Edit: Försökte även skicka privat med lite utökad text, men det är ju det här med 50 inlägg.
Senast redigerad av JonathanHedlund71 2018-10-01 kl. 18:39. Anledning: Tillägg
2018-10-01, 18:39
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.

Jag har testat Perfect Player men gillar den inte. Men smaken är som baken, delad.
2018-10-01, 18:41
Medlem
Citat:
Upplever du att det är sämre att kolla sport genom datorn då, eller vad?
2018-10-01, 18:43
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Upplever du att det är sämre att kolla sport genom datorn då, eller vad?
Nä, men fotboll ska ses på antingen arenan eller på tv, då får man en större upplevelse än att kolla på en 19-tums skärm.
2018-10-01, 18:46
Medlem
Citat:
Nä, men fotboll ska ses på antingen arenan eller på tv, då får man en större upplevelse än att kolla på en 19-tums skärm.
Fullt rimligt!

Själv har jag tänkt att köra via en 50-tummare så det blir nog mys.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in