2020-07-23, 15:28
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dextrodammit
"Abonnemanget låser sig till din IP adress" och "Ska du köra på annat IP (mobilt) så behöver du ett till abonnemang" sa ju leverantören i citatet. Lät inte som att det lås-systemet bara gäller multi connection. Men du får mig att undra nu. Nån med N1 som orkar fråga sin säljare om detta?
Ip-låset gäller endast multi-connections.
2020-07-23, 17:01
Medlem
Citat:
"Abonnemanget låser sig till din IP adress" och "Ska du köra på annat IP (mobilt) så behöver du ett till abonnemang" sa ju leverantören i citatet. Lät inte som att det lås-systemet bara gäller multi connection. Men du får mig att undra nu. Nån med N1 som orkar fråga sin säljare om detta?

Självklart får du använda din m3u-länk på din mobil samt på annan spelare i hemmet. Såklart inte samtidigt.
N1 tillåter det. Finns vissa återförsäljare som ljuger och säger att man måste köpa två anslutningar för annars bannas man om man kör från två olika.
Vilket är helt fel.

Multiconnections har dom dessutom slutat med. De med befintliga multiconnections fungerar så länge deras abonnemang varar, sen får dom köpa två eller fler separata abonnemang om man vill kunna kolla på fler än en enhet samtidigt.
2020-07-23, 17:03
Medlem
Citat:

Detta gäller även tillåtelse av VPN. Vissa tillåter det och andra (t.ex N1) bannar det.

Helt fel detta också.
N1 tillåter VPN, bara att säga till säljaren att du tänker använda VPN så dom kan markera det i dashboarden.
2020-07-23, 19:03
Medlem
Ursäkta att jag hade fel information om IP-lås. Den begränsningen gällde alltså bara multi-connection abonnemang. Tack för klargörande! Synd att man inte kan redigera sina inlägg här så skulle jag rensa i tråden!

Vad gäller VPN så verkar det vara nytt att det tillåts. Minns iallafall förra sommaren då det diskuterades att det ej tilläts. Bara att söka på ordet "VPN" i denna tråd så kommer det upp massvis om att det förbjuds.
Senast redigerad av dextrodammit 2020-07-23 kl. 19:07.
2020-07-23, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoddas10
Ok,man kan inte använda den till Iphone då? IPlayTv alltså

Exakt. Endast till Apple TV alltså. Enligt rykten dock så håller grundaren av appen på och fixar samma app till IPhone/iPad
2020-07-23, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twostepahead
Exakt. Endast till Apple TV alltså. Enligt rykten dock så håller grundaren av appen på och fixar samma app till IPhone/iPad

Det vore bra. iPlayTV är en fantastisk app. Snyggast inom IPTV vad gäller VOD (Filmer och Serier). Den drar hem omslagsbild, bakgrundsbild, och text/handling om allt automatiskt och presenterar allt supersnyggt, typ som Netflix.
2020-07-23, 22:00
Medlem
Citat:
Det vore bra. iPlayTV är en fantastisk app. Snyggast inom IPTV vad gäller VOD (Filmer och Serier). Den drar hem omslagsbild, bakgrundsbild, och text/handling om allt automatiskt och presenterar allt supersnyggt, typ som Netflix.
Näst efter Mytvonline2 på Formuler Z8 så kan jag hålla med dig om att iPlaytv är bra och snygg.
2020-07-24, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattej
Näst efter Mytvonline2 på Formuler Z8 så kan jag hålla med dig om att iPlaytv är bra och snygg.

IMplayer och Tivimate är också snygga.
IMplayer är lite buggar i fortfarande men det kommer uppdateringar med jämna mellanrum.

Men i användarvänlighet/stabilitet och snygghet så är det ingen som slår Mytvonline2 i Formuler Z8.
2020-07-24, 23:12
Medlem
Välkommen tillbaka instagram. Det har varit en aning dött här så länge du var "borta",
2020-07-25, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clubsms
Välkommen tillbaka instagram. Det har varit en aning dött här så länge du var "borta",

Oh nä... Så dött var det väl inte? 😊
2020-07-25, 01:54
Medlem
R4hu7s avatar
Varför ser Netflix layout så annorlunda up på en Formuler Z8 än på en vanlig smart tv?
2020-07-25, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
IMplayer och Tivimate är också snygga.
IMplayer är lite buggar i fortfarande men det kommer uppdateringar med jämna mellanrum.

Men i användarvänlighet/stabilitet och snygghet så är det ingen som slår Mytvonline2 i Formuler Z8.

Sant, jag brukar inte räkna in den eftersom de ej säljer Mytvonline2 som en app.

Här är en summering...

Android: De bästa är TiviMate och imPlayer. TiviMate för de som vill ha stabilt och snabbt interface, och implayer för de som vill ha mer features fast slarvigare kodat.

AppleTV: Bästa är iPlayTV.

Android Phone: Inga riktigt bra appar. GSE, IPTV Smarters och OTT Navigator funkar. Men inga av dem är snygga. TiviMate tänker utveckla mobil version senare och det går redan nu att sideload Android TV APK till en telefon och styra hyfsat med touch enligt folk.

Apple Phone: Återigen bara GSE, IPTV Smarters och OTT Navigator. Vet inte om alla de finns till IPhone. Oavsett så är det samma sak här; fula appar. Någon skrev ovan att iPlayTV tänker utveckla mobil version. Vore bra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in