2018-09-25, 10:22
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Jo, jo gubben, jag har bott i Thailand i decennier - Visst åk till Pantip Plaza om du har tid - men vad talar du om`TV box eller IP box? ---Och Thailands största webshop Lazada har absolut ingenting om IPBOX att bjuda på -

Länken du skickar är ju TV boxar -- javisst men IP box gäller väl ämnet --ite TV box ?. Jag har redan avverkat 2 cheap charlie kina IP - är inne på min tredje via Ali Exp---Lycka till - Welcome to Bangkok --
Lazada har absolut ingenting IPTV att erbjuda?

https://www.lazada.co.th/products/mag-322-w1-media-player-hevc-h265-with-built-in-150mbps-wi-fi-hdmi-cable-the-evolution-of-mag-254-i2 55807845-s394568058.html?spm=a2o4m.searchlist.list.61.61304 c30UZOYEg&search=1

https://www.lazada.co.th/products/mag-250-iptv-box-plus-1-year-subscription-6000-channels-3000-plus-movies-i260110249-s400585933.html? spm=a2o4m.searchlist.list.57.368b6dfcEhmFFp&search =1

Sen ditt påstående ang. "Boxar används inte mkt i Tha"
är det så i verkligheten?
2018-09-25, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Lazada har absolut ingenting IPTV att erbjuda?

https://www.lazada.co.th/products/mag-322-w1-media-player-hevc-h265-with-built-in-150mbps-wi-fi-hdmi-cable-the-evolution-of-mag-254-i2 55807845-s394568058.html?spm=a2o4m.searchlist.list.61.61304 c30UZOYEg&search=1

https://www.lazada.co.th/products/mag-250-iptv-box-plus-1-year-subscription-6000-channels-3000-plus-movies-i260110249-s400585933.html? spm=a2o4m.searchlist.list.57.368b6dfcEhmFFp&search =1

Sen ditt påstående ang. "Boxar används inte mkt i Tha"
är det så i verkligheten?

Nu skickar du annan länk --- 6000-baht Lazada (0 garanti) det är väl dyrare än i Sverige? -- och risk för kinabox. IPTV är något vissa utlänningar i landet är intresserade av -
Men Thai polisen har nyligen gjort tillslag mot ett antal Thai IP providers. Det ökar inte intresset för att sälja IPbox till 67 miljoner Thais som oftast bara har koll på egna thaikanaler-
Exempel
https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=AS_20180925005038& SearchText=tvip+412
2018-09-25, 16:36
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Nu skickar du annan länk --- 6000-baht Lazada (0 garanti) det är väl dyrare än i Sverige? -- och risk för kinabox. IPTV är något vissa utlänningar i landet är intresserade av -
Men Thai polisen har nyligen gjort tillslag mot ett antal Thai IP providers. Det ökar inte intresset för att sälja IPbox till 67 miljoner Thais som oftast bara har koll på egna thaikanaler-
Exempel
https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=AS_20180925005038& SearchText=tvip+412

Blir det bättre så här?
https://www.lazada.co.th/catalog/?spm=a2o4m.pdp.search.1.10d610ddTMjdvU&q=iptv%20bo x&_keyori=ss&from=suggest_normal&sugg=iptv%20box_0 _1

Med tanke på ditt påstående:
Och Thailands största webshop Lazada har absolut ingenting om IPBOX att bjuda på. (956 items)

Vad är det för garanti som är "0 garanti"?
Vad jag kan se så står det :
Return & Warranty
7 days easy return
1 Year Warranty Available

Men du kanske menar något annat?

En MAG 250 med ett års kanal paket för 7800 baht kanske Du kan hitta billigare i Sverige, om du har tid.
Risk för Kinabox finns det med all säkerhet även hos Ali Express även om Du inte råkat ut för det.

Men vi ska nog låta Rosenkvisten avgöra om det är prisvärt eller inte att köpa box i Thailand.
Du föredrar Ali Express och Jag köper hellre hos Lazada, då jag kan lösa ett eventuellt problem
på plats och undvika att ha och göra med supporten på ALI E. Eller Wish.
Senast redigerad av Romper 2018-09-25 kl. 16:37. Anledning: Stavfel
2018-09-25, 20:19
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Tjooo.... snälla sluta nämna provider-names, om något laggar eller är nere så hör direkt med er leverantör! Vill inte pajja ännu en tråd för folk inte kan hålla fingrarna från tangentbordet..

Till något helt annat. Har använt "Amazon Fire TV Stick with Alexa Voice Remote (2nd Generation)" med wifi hur smärtfritt som helst hela sommaren. HD-kanaler inga problem och skönt med en "riktigt" fjärr istället för att famla med mobilen...

Mao har lite erfarenhet av denna enhet om någon är nyfiken. Slår såklart inte Nvidia Shield men den är bra nog för att ämnet...
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4312555

Så får er som inte orkar pilla med en MAG-box och har frågor så ska jag göra mitt bästa (ej PM).

ps. finns inget som heter 4k när det kommer till iptv, så all den reklam ni hittar är bullshit. (eller ja, finns kanske några test-kanaler men hela infrastruktueren är inte byggt kring 4k som jag fattat, sen är det väl än så länge ganska få som sänder 4k

Tom. Hollywood's CGI-effekter är renderade i 2k så ni blueray-samlare blev liiiite snuvade

Hej igen. Vad händer på din Fire TV stick om du slår på History FHD SE eller H2 FHD SE?
2018-09-25, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Hej igen. Vad händer på din Fire TV stick om du slår på History FHD SE eller H2 FHD SE?

Hej.
Vet inte riktigt vad du förväntar dig för svar? Funkar utmärkt med Full-HD kanaler här..
2018-09-25, 20:45
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Hej.
Vet inte riktigt vad du förväntar dig för svar? Funkar utmärkt med Full-HD kanaler här..

Dom allra flesta för mig också. Men t.ex dessa två gör att min går bananas med bilden. Har du testat dom kanalerna?
2018-09-25, 21:02
Avslutad
Citat:
Dom allra flesta för mig också. Men t.ex dessa två gör att min går bananas med bilden. Har du testat dom kanalerna?

Hmm.. visar sig att jag inte har dessa i full-hd och då har jag ändå två olika leverantörer. Tycker överlag FHD-kanaler har sämre ljud och ibland skakig bild/inga eller konstiga undertexter - så håller mig till HD-kanalerna
2018-09-25, 21:51
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Hmm.. visar sig att jag inte har dessa i full-hd och då har jag ändå två olika leverantörer. Tycker överlag FHD-kanaler har sämre ljud och ibland skakig bild/inga eller konstiga undertexter - så håller mig till HD-kanalerna

Testa BBC Brit FHD om du har den, så får du se. Det är typ 4 kanaler hittills jag hittat som Fire TV stick inte alls gillar. Det finns ett problem som kallas 24p har jag läst nu, den gillar inte 24hz alls. Men tydligen är det på väg uppdatering från Amazon som ska fixa det. Har testat ställa in stickan på 24hz men det hjälpte inte... Annars väldigt nöjd! Det är ju snabb som fan i menyerna och bläddring, samt skönt med Netflix, youtube och spotify på den nu, finns ju tusentals andra appar också.
2018-09-25, 22:22
Avslutad
Citat:
Testa BBC Brit FHD om du har den, så får du se. Det är typ 4 kanaler hittills jag hittat som Fire TV stick inte alls gillar. Det finns ett problem som kallas 24p har jag läst nu, den gillar inte 24hz alls. Men tydligen är det på väg uppdatering från Amazon som ska fixa det. Har testat ställa in stickan på 24hz men det hjälpte inte... Annars väldigt nöjd! Det är ju snabb som fan i menyerna och bläddring, samt skönt med Netflix, youtube och spotify på den nu, finns ju tusentals andra appar också.

Satan va UK har många kanaler.. men nej har tyvärr inte den heller. Förvisso bara kollat ena leverantören men jaja de verkar ju lösa sig?

Jo det är smidig liten sak när man kommit förbi all pre-setup. Fjärren är rätt nice, håll nere "home"-knappen Netflix funkar riktigt bra. Finns väl ingen officiell youtube app?
2018-09-25, 22:34
Medlem
Vet inte om det är rätt. tråd jag lägger frågan.
Har skaffat iptv via något ställe på nätet.
Testade först en men hängde sig till och från och började buffra.
Så trodde det ställe var kasst.
Så testade en annan.
Hände samma där.
Har bredband2 och 250/100
Och en ASUS RT-N56U
Pratade med den sista iptv lverantör jag provar nu.
Han sa prova stänga av brandväggen i Routern.
Märkliga är det verkar flyta på nu.
Vad är det som gör att jag inte kan ha brandväggen på i Routern.
Gillar inte att den är av. Är det dåligt att ha den avstängd ?
Eller har någon någon annan lösning.
Även provat med senast leverantör vpn utan framgång
2018-09-26, 01:33
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Satan va UK har många kanaler.. men nej har tyvärr inte den heller. Förvisso bara kollat ena leverantören men jaja de verkar ju lösa sig?

Jo det är smidig liten sak när man kommit förbi all pre-setup. Fjärren är rätt nice, håll nere "home"-knappen Netflix funkar riktigt bra. Finns väl ingen officiell youtube app?

Jo fjärren är najs och smidig, men jag kan även använda min vanliga TV fjärr för att styra stickan. Blev lite förvånad när jag kom åt den och stickan ändrade kanal Skönt om man måste slå in siffror eller använda fler knappar, typ röd/grön/blå/gul.
2018-09-26, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Blir det bättre så här?
https://www.lazada.co.th/catalog/?spm=a2o4m.pdp.search.1.10d610ddTMjdvU&q=iptv%20bo x&_keyori=ss&from=suggest_normal&sugg=iptv%20box_0 _1

Med tanke på ditt påstående:
Och Thailands största webshop Lazada har absolut ingenting om IPBOX att bjuda på. (956 items)

Vad är det för garanti som är "0 garanti"?
Vad jag kan se så står det :
Return & Warranty
7 days easy return
1 Year Warranty Available

Men du kanske menar något annat?

En MAG 250 med ett års kanal paket för 7800 baht kanske Du kan hitta billigare i Sverige, om du har tid.
Risk för Kinabox finns det med all säkerhet även hos Ali Express även om Du inte råkat ut för det.

Men vi ska nog låta Rosenkvisten avgöra om det är prisvärt eller inte att köpa box i Thailand.
Du föredrar Ali Express och Jag köper hellre hos Lazada, då jag kan lösa ett eventuellt problem
på plats och undvika att ha och göra med supporten på ALI E. Eller Wish.

Du skickar en länk och påstår att det finns 956 items på IT box --- Men det finns ju bara en (1) IT box - resten är i bästa fall Androidboxar.
Jag tror inte du skall skicka Rosenkvistaren till den sidan. Detta är min sista kommentar med dig

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in