2019-12-28, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MIBR
Lite olika.. men märktes direkt på cmore hockey.

Kör vis iptv appen pä tvn

Vilken av Cmore hockey kanalerna hade du mest problem med? SD, HD eller FHD?

Testa på din mobil först för att se om du har samma problem när du kör IPTV på en app där.

Beroende på vad du har för tv så kan du ju testa en annan app om du har en Android tv.
2019-12-28, 00:53
Medlem
MIBRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Vilken av Cmore hockey kanalerna hade du mest problem med? SD, HD eller FHD?

Testa på din mobil först för att se om du har samma problem när du kör IPTV på en app där.

Beroende på vad du har för tv så kan du ju testa en annan app om du har en Android tv.

Kände att det var likadant på alla, kändes som låg hertz typ.. :S

Jo, samma problem på telefonen..
2019-12-28, 01:05
Medlem
Citat:
Kände att det var likadant på alla, kändes som låg hertz typ.. :S

Jo, samma problem på telefonen..

Kollade precis på alla tre olika Cmore Hockey på min Formuler Z8 och jag uppfattade inget konstigt.

Men jag vet ju såklart inte vilken leverantör du har, så att det flyter på bra för mig betyder ju inte att det måste vara fel hos dig.

Dessutom kör du en app och jag kör en box.

Vilken app körde du i telefonen?
2019-12-28, 01:33
Medlem
MIBRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Kollade precis på alla tre olika Cmore Hockey på min Formuler Z8 och jag uppfattade inget konstigt.

Men jag vet ju såklart inte vilken leverantör du har, så att det flyter på bra för mig betyder ju inte att det måste vara fel hos dig.

Dessutom kör du en app och jag kör en box.

Vilken app körde du i telefonen?

IPTV smarters pro.. nä, jag vet inte väldigt konstigt.. alltså bilden/ljudet o allt finns ju där.. är bara att det går "långsamt" men ändå inte.. har via nordicone, tänkte om du har samma lev.. ljudet funkar bra, är syncat med bilden och allt och är helt normalt.. men jag får typ ont i huvudet av att se på hockey/fotboll när det är sådär..
Senast redigerad av MIBR 2019-12-28 kl. 01:36.
2019-12-28, 01:48
Medlem
BackinBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Installerar man Smart Iptv på en Nvidia Shield eller annan android-box ser jag inte vad för problem det ska vara med undertexter? Har haft den appen länge utan några problem med subtitles.

Är det inte bara om man installerar den rakt på en TV som det blir strul?

Kör också med Nvidia Shield och Smart IPTV appen och har nog aldrig haft problem med undertexter..
Även EPG fungerar bra jämfört med allt annat jag provat igenom åren...

Mvh
BIB
2019-12-28, 01:54
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
IPTV smarters pro.. nä, jag vet inte väldigt konstigt.. alltså bilden/ljudet o allt finns ju där.. är bara att det går "långsamt" men ändå inte.. har via nordicone, tänkte om du har samma lev.. ljudet funkar bra, är syncat med bilden och allt och är helt normalt.. men jag får typ ont i huvudet av att se på hockey/fotboll när det är sådär..

Menar du att bilden typ laggar sig fram eller släpar efter och det blir små "hopp"?
2019-12-28, 02:07
Medlem
MIBRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Menar du att bilden typ laggar sig fram eller släpar efter och det blir små "hopp"?

Nja, inte lagga eller hopp.. mer att det "flyter inte på skönt som det brukar.. typ som man skulle jämföra 60hz va 144hz på ett fps-spel..
2019-12-28, 02:14
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Nja, inte lagga eller hopp.. mer att det "flyter inte på skönt som det brukar.. typ som man skulle jämföra 60hz va 144hz på ett fps-spel..

Okej. Har ingen aning. Eventuellt att dom bytt källa till lägre bitrate på dom kanalerna då.
2019-12-29, 11:31
Medlem
josmans avatar
Jag ska köpa en tv i dagarna.
Ska köra iptv utan box, bör jag gå webOS eller Android?

Tips?
2019-12-29, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av josman

Tips?

Varför helt nej till box?

Du har ju mer appar att välja mellan om du väljer Android tv än en med webOS.
2019-12-29, 13:49
Medlem
Citat:

Tips?
Du bör köpa den tv som ger dig bäst bild för pengarna.
2019-12-29, 16:32
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

Tips?

Sony. Där finns iptv appar i play butiken (lätt att installera) och undertexter funkar utan problem, samt att dom gör bra TVs också för övrigt. Så en Sony Bravia smart-tv med Android TV operativsystem skulle jag rekommendera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in