Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-27, 08:20
  #3829
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Ja finns på deras hemsida. Dock rekommenderar jag en box istället för skräp smart iptv appen
På vilket sätt är smart iptv skräp? Jag har förstått att den inte är så bra på att hantera subs och sådant men rent kvalitativt tycker jag att den ger riktigt bra bild jämfört med "alla" andra android appar.

Jag har alltid kört Nvidia Shield och varit kanonnöjd med både IPTV Extreme och Perfect Player.
Men med ny LG TV testade jag Smart IPTV (som är den enda icke-leverantörsbundna jag fått att funka i WebOS, gärna tips på fler).
Och med Smart direkt i TV'n tycker jag att jag får snäppet bättre bild med klarare konturer och bättre färgåtergivning.
Om det beror på appen eller för att jag kör direkt i tv kontra Shield vet jag inte.

När jag jämför samma film från samma källa så känns det som Shield förvränger bilden något, inte mycket men så man ser skillnad.
Så frågan är om man kan fixa med inställingar i Shield. Någon som kan tipsa om detta (den gamla Shield modellen)
2019-12-27, 13:56
  #3830
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Om man har läst denna tråd så står det hur man ska komma i kontakt med leverantörer.
Kan så vara? men jag tycker det har mest varit "kodat" med ### osv. Kan det bero min okunnighet eller att jag inte är inloggad hela tiden när jag kollar? Vilken post tycker du är lämplig att kolla på för att få en hint om en bra leverantör? Faktum kvarstår, tycker det är konstigt att vi inte får uttrycka oss i klartext och ge tips om bra/kass leverantörer. Förstår risken att det kan bli en massa reklam från diverse suspekta leverantörer och pajkastning hit å dit, men låt oss få chansen att sålla själva?
2019-12-27, 14:12
  #3831
Medlem
eggshellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleFritz
Kan så vara? men jag tycker det har mest varit "kodat" med ### osv. Kan det bero min okunnighet eller att jag inte är inloggad hela tiden när jag kollar? Vilken post tycker du är lämplig att kolla på för att få en hint om en bra leverantör? Faktum kvarstår, tycker det är konstigt att vi inte får uttrycka oss i klartext och ge tips om bra/kass leverantörer. Förstår risken att det kan bli en massa reklam från diverse suspekta leverantörer och pajkastning hit å dit, men låt oss få chansen att sålla själva?

Nej, du är välkommen i tråden för support och råd. Råd är är det ganska fattigt med givna regler. Ett bra tips, och lyssna nu NOGA alla som söker en bra leverantör att använda sökmotorn duckduckgo och sök med +HVEC i er sökterm. Det kan kosta från 1200kr och framåt men jag rekommenderar inte att snåla.

Kan inte ge ett mer klart sett. Här gör vi vårt bästa för att hjälpa varandra när ni har fixat abonnemangen
__________________
Senast redigerad av eggshells 2019-12-27 kl. 14:18.
2019-12-27, 15:52
  #3832
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleFritz
Kan så vara? men jag tycker det har mest varit "kodat" med ### osv. Kan det bero min okunnighet eller att jag inte är inloggad hela tiden när jag kollar? Vilken post tycker du är lämplig att kolla på för att få en hint om en bra leverantör? Faktum kvarstår, tycker det är konstigt att vi inte får uttrycka oss i klartext och ge tips om bra/kass leverantörer. Förstår risken att det kan bli en massa reklam från diverse suspekta leverantörer och pajkastning hit å dit, men låt oss få chansen att sålla själva?

Man behöver ju inte vara inloggad hela tiden för att läsa tillbaka i tråden.
(FB) Stora tråden för IPTV-diskussioner/support (Rubrik justerad/Mod)
2019-12-27, 15:57
  #3833
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
På vilket sätt är smart iptv skräp? Jag har förstått att den inte är så bra på att hantera subs och sådant men rent kvalitativt tycker jag att den ger riktigt bra bild jämfört med "alla" andra android appar.

Jag har alltid kört Nvidia Shield och varit kanonnöjd med både IPTV Extreme och Perfect Player.
Men med ny LG TV testade jag Smart IPTV (som är den enda icke-leverantörsbundna jag fått att funka i WebOS, gärna tips på fler).
Och med Smart direkt i TV'n tycker jag att jag får snäppet bättre bild med klarare konturer och bättre färgåtergivning.
Om det beror på appen eller för att jag kör direkt i tv kontra Shield vet jag inte.

När jag jämför samma film från samma källa så känns det som Shield förvränger bilden något, inte mycket men så man ser skillnad.
Så frågan är om man kan fixa med inställingar i Shield. Någon som kan tipsa om detta (den gamla Shield modellen)

Om inte undertexter är viktigt för dig så kör vidare på Smartiptv-appen.
2019-12-27, 17:47
  #3834
Medlem
Haloumis avatar
Installerar man Smart Iptv på en Nvidia Shield eller annan android-box ser jag inte vad för problem det ska vara med undertexter? Har haft den appen länge utan några problem med subtitles.

Är det inte bara om man installerar den rakt på en TV som det blir strul?
2019-12-27, 17:51
  #3835
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Man behöver ju inte vara inloggad hela tiden för att läsa tillbaka i tråden.
(FB) Stora tråden för IPTV-diskussioner/support (Rubrik justerad/Mod)
TY
2019-12-27, 18:10
  #3836
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleFritz
TY
Nemas problemas 😜👍🏼
2019-12-27, 23:05
  #3837
Medlem
Jag kör med Kodi på Windows-PC men får inte fram kanalinformationen. Vad är det för fel? No information available
2019-12-27, 23:15
  #3838
Medlem
MIBRs avatar
Upplever att vissa av mina kanaler går "segt" jämför 60hz när du spelar csgo kontra 144hz.. typ sådan skillnad.. någon som vet vad man kan göra?
2019-12-27, 23:49
  #3839
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MIBR
Upplever att vissa av mina kanaler går "segt" jämför 60hz när du spelar csgo kontra 144hz.. typ sådan skillnad.. någon som vet vad man kan göra?


Vilka kanaler?
Vad har du för hårdvara/box?
2019-12-28, 00:19
  #3840
Medlem
MIBRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Vilka kanaler?
Vad har du för hårdvara/box?


Lite olika.. men märktes direkt på cmore hockey.

Kör vis iptv appen pä tvn

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback