2018-04-05, 09:58
Medlem
hipp-hipps avatar
Hittills har handlat fonder via Nordea dr jag har sparande p ISK.
Vad r skillnaden mellan Avanza och Nordea just nr det gller fondhandel?
(Frgan till de som har haft bda).
Citera
2018-04-05, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hipp-hipp
Hittills har handlat fonder via Nordea dr jag har sparande p ISK.
Vad r skillnaden mellan Avanza och Nordea just nr det gller fondhandel?
(Frgan till de som har haft bda).
r det inte uppenbart? Mycket strre fondutbud s att du kan vlja fritt bland konkurrenter till Nordea.
Citera
2018-04-05, 15:04
Medlem
hipp-hipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiLLon
r det inte uppenbart? Mycket strre fondutbud s att du kan vlja fritt bland konkurrenter till Nordea.
Jag har precis ppnat konto hos Avanza, drav frgan.

Men avgifter? r de lika typ?
Citera
2018-04-05, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hipp-hipp
Jag har precis ppnat konto hos Avanza, drav frgan.

Men avgifter? r de lika typ?
ISK har samma avgift, 0. Kapitalfrskringar har ofta en procentuell rsavgift, dock inte hos Avanza.

S om avgiften r likvrdig beror p vad fr sparande du ppnade.
Citera
2018-04-09, 02:19
Medlem
worldbeater2002s avatar
Som redan sagts har Avanza mkt strre utbud plus att deras plattform r otroligt mkt bttre designad. Avanza ocks mkt snabbare p att fixa och informera nr det uppstr problem (fondsammanslagningar och dylikt).
Citera
2018-04-29, 19:19
Medlem
Nordeas fondutbud r dock inte fy skam, s det kan vara en id att titta igenom om de har de fonder man r intresserad av innan man slentrianbyter till Avanza.
Citera
2018-06-09, 11:05
Medlem
Citat:
Nordeas fondutbud r dock inte fy skam, s det kan vara en id att titta igenom om de har de fonder man r intresserad av innan man slentrianbyter till Avanza.

Varfr byta? Gr som jag, har konton hos bda, s kan du jmfra sedan.
Citera
2018-06-10, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiLLon
ISK har samma avgift, 0. Kapitalfrskringar har ofta en procentuell rsavgift, dock inte hos Avanza.

S om avgiften r likvrdig beror p vad fr sparande du ppnade.
Nja, frvaltningsavgifterna p olika fonder kan skilja beroende p vilken bank man har.

Ett dligt exempel r Lnsfrskringar smbolag Sverige.

r du kund hos LF s kper du "Lnsfrskringar smbolag Sverige B" med en frvaltningsavgift p 1,4 %
r du kund hos exempelvis Nordnet s hnvisas du till "Lnsfrskringar smbolag Sverige A" med en frvaltningsavgift p 1,6%.

Som jag ser det s r det exakt samma fond. Kollar man de 10 strsta innehaven s ligger de p exakt samma fretag med exakt samma procent.

Nordnet: https://www.nordnet.se/mux/web/fonde...sid=CL00011290
Lnsfrskringar: http://web.msse.se/lansforsakringar/...e#.Wx0K859zRhE
Citera
2018-06-14, 11:21
Medlem
Nr du jmfr just Avanza och Nordea r det viktigt att tnka p vad som hnder i nsta steg, du vill byta bolag igen. Nordea kan inte flytta fonder inom ISK utan du mste slja och r borta frn marknaden. Avanza kan flytta men tar betalt fr varje fond man flyttar, tror att det r 39:-/fond
Citera
2018-08-11, 15:56
Medlem
Handlar du bara fonder skulle jag uteslutande vlja Avanza. Bttre plattform p alla stt och vis. Utbudet kan jag inte kommentera eftersom jag inte vet. Handlar du aktier Nordea helt klart. Mycket lgre courtage. Inte s stort problem i brjan men nr du kommer upp i lite strre belopp blir det vldigt dyrt med Avanza och Nordnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in