Citat:
Ursprungligen postat av
Smultronettt
Hej
Jag vet inte vad det beror på, men jag är hela tiden yr och känner mig borta i huvudet. Det är som om jag inte är närvarande riktigt. Allt känns ungefär som i en film, jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det. Men det är iallafall väldigt jobbigt. Ibland är jag väldigt yr också i samma veva, inte så det snurrar runt, men som om man har dålig balans liksom, ostabil kan man säga.
Har pratat med läkare om det men de gör inget åt det direkt. Jag har ångest, så nämner jag det så tror de att det beror på det. Det kanske det gör också, jag säger inte det. Men vad ska man göra åt det då? Ska man behöva gå runt såhär? Kan inte ens jobba när det är så. Får ångest dessutom av att vara sån. Ibland kan det vara lite bättre, men oftast är jag sådär borta ändå. Folk märker av det ibland också när jag inte hänger med i det man pratar om. Det enda har väl varit att jag hade under 20 i d-vitaminvärde för några år sedan.
Är en 25årig tjej, lång och smal om det gör någon betydelse.
Äter väl lite halvdåligt, frukost och middag kan man väl säga. Men jag orkar liksom inte bry mig ens när man är sån här hela tiden. Dricker väl för lite med egentligen, max 1-1,5 l/dag. Sen spänner jag mig hela tiden i axlarna för jag har ångest och är osäker som person. Men jag vet inte om det kan bero på nåt sånt? Dricker inte alkohol så ofta alls och om jag gör det så är det inte så mycket och droger har jag aldrig vågat prova och vill inte heller.
Är tacksam om någon har någon idé på vad jag ska göra för jag orkar verkligen inte gå runt sån mer. Blir glad om nån svarar också för den delen, kanske nån som är/varit i samma situation. För jag känner mig bara allmänt ensam just nu. Hoppas ni förstår vad jag menar. Skriver antagligen rörigt också.
Jag känner igen symptomen. Jag är också yr, dåsig, och har svårt att hålla balansen. Det kanske bara är något skit som går? Jag har mått psykiskt skit rent ut sagt, till och från, i hela mitt liv. Jag har fått både fysiska och psykiska konsekvenser av det, till exempel gett fan i att käka eller missbruka. Psykisk ohälsa skapar fysisk ohälsa, och tvärtom. Det blir en ond cirkel av det hela. Det du skrev ovan detta inlägg, om dina trauman, det kan kanske ha med saken att göra? När du var liten/ungdom, hur mådde du då?