Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-02, 20:43
  #1
Medlem
rotkiw123s avatar
Har ett gammalt som jag hade i 16 års åldern på flashback, vilket såklart blev avstängt för jag var mindreårig. (Är 18 år nu)

Skulle behöva byta flshback konto av vissa anledningar och skulle gärna vilja byta tillbaka
till det kontot. Går det att ta tillbaka avstängningen fast det står att den ALDRIG upphör?
Kommer fortfarande ihåg inloggningarna.
Citera
2018-04-02, 20:54
  #2
Moderator
najass avatar
Jag minns min själ inte om det går att få tillbaka ett konto som är avstängt för minderårighet. Jag tror inte det går, men jag ska kolla.
Citera
2018-04-06, 12:39
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Jag minns min själ inte om det går att få tillbaka ett konto som är avstängt för minderårighet. Jag tror inte det går, men jag ska kolla.

Vad jag har läst i reglerna är avstängningar av sextonåringar och sjuttonåringar tidsbestämda så att personerna kan få tillbaka sina konton vid arton års ålder. Däremot är, vad jag har läst i reglerna, avstängningar av konton tillhörande personer som är 15 år eller yngre permanenta i den meningen att de aldrig kan få tillbaka dessa konton (även om de får registrera nytt konto vid fyllda 18 år).

Eller har reglerna ändrats?
Citera
2018-04-06, 13:54
  #4
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Vad jag har läst i reglerna är avstängningar av sextonåringar och sjuttonåringar tidsbestämda så att personerna kan få tillbaka sina konton vid arton års ålder. Däremot är, vad jag har läst i reglerna, avstängningar av konton tillhörande personer som är 15 år eller yngre permanenta i den meningen att de aldrig kan få tillbaka dessa konton (även om de får registrera nytt konto vid fyllda 18 år).

Eller har reglerna ändrats?

Nej du har helt rätt. Men det finns nog vissa öppningar att återställa även äldre konton när det rör sig om "ålders-brott"
Citera
2018-04-06, 15:18
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Nej du har helt rätt. Men det finns nog vissa öppningar att återställa även äldre konton när det rör sig om "ålders-brott"

Nu var ju TS 16 vid tiden för det avstängda kontot, vilket som jag har uppfattat det faller direkt i kategorin tidsbestämd avstängning. Utan att ens behöva använda en särskild öppning för att återställa det.
Citera
2018-04-06, 16:07
  #6
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Nu var ju TS 16 vid tiden för det avstängda kontot, vilket som jag har uppfattat det faller direkt i kategorin tidsbestämd avstängning. Utan att ens behöva använda en särskild öppning för att återställa det.

Det visade sig vara lite mer komplicerat än så i detta fallet. Mer kan jag inte gå in på detaljer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback