Citat:
Ursprungligen postat av
Fregretto
Fribiljetts ”ungdom” från Afghanistan är min gissning.
Finns många flyktingvurmare i hammarbys supporterskara. Finns en hel del som är med i AFA.
2015, när migrantströmmen var som allra värst, var det några ”AFA-bajare” som höll upp en stor banderoll med: ”Refugees welcome” på en Hammarbymatch.
Försök sortera vissa saker i ditt huvud.
1: Fribiljetter delas mycket restriktivt ut i premiärmatchen. Att afghaner skulle fått ta del av dessa är i princip omöjligt då de uteslutande går till föreningens samt samarbetsföreningars ungdomar. Ursprung på dessa ungdomar vet jag inte, men det är i mitt huvud uteslutet att en inbjuden ungdom skulle försöka begå en våldtäkt.
2: Flyktingvurmare - Nja. Det finns en del som är vänster och till och med AFA på våra läktare. Men att stämpla vår läktare som en unison vänsterföreteelse är fel. Finns lika många med högersympatier.
3: Banderollen med "refugees welcome" gjordes av privatpersoner som i efterhand har avhandlats internt.
Min hypotes är att det är precis som senast det begav sig, på Söderstadion, för 5-7 år sedan. En dumpad, förbannad, eller pundad brud som tappat förståndet i samband med för stort alkoholintag.
Enligt arrangören finns det närmare 500 kameror på Söderstadion, så det lär väl bli en promenad i parken att hitta GM. Om det är en fullbordad våldtäkt bör den ha skett under matchens gång, och då är det inte allt för mycket folk i rörelse i katakomberna. Bör få ett snabbt uppklarande.