• 1
  • 2
2018-04-01, 20:35
Medlem
highstakess avatar
"Hammarby mötte Uppsala-laget Sirius när årets första Allsvenska-match spelades på Tele2-arena i Stockholm.

Efter matchen uppger polisen att det under matchen ska ha skett en våldtäkt inne på arenan.

En kvinna har anmält att någon utsatte en för en våldtäkt på en toalett inne på Tele2. Kvinnan är enligt polisen förd till sjukhus.

I nuläget har polisen ingen misstänkt gärningsman, enligt polisen."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...nska-premiaren

Shit vad mycket våldtäkter det är nu då, kommer inte bli en rolig sommar detta för kvinnor.
Citera
2018-04-01, 20:40
Medlem
Inne på en stadio med tusentals åskådare? Det brukar ju vara kö till toaletter där konstant. Jag har visserligen inte varit på just tele 2 arena.. men svårt att tro att just den har en massa extra toaletter.

Har det varit kompisar som vaktat eller, kan det ha varit på nån form av personalutrymmen?
Citera
2018-04-01, 20:49
Bannlyst
inte första gangen detta händer pa tele2 förra gangen var det en tjej som hade fejkat hela berättelsen
Citera
2018-04-01, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Inne på en stadio med tusentals åskådare? Det brukar ju vara kö till toaletter där konstant. Jag har visserligen inte varit på just tele 2 arena.. men svårt att tro att just den har en massa extra toaletter.

Har det varit kompisar som vaktat eller, kan det ha varit på nån form av personalutrymmen?

Det finns ganska många toaletter på Tele2, jag är djurgårdare, och i det avseendet är det en enorm skillnad mot Stockholms Stadion. Mycket grovt uppskattat att det finns 100 pissoarer och säg 30 toaletter med lås. Det kan ändå vara köer, men inte med lång väntetid. Med det sagt så skulle det nog vara praktiskt möjligt att genomföra en våldtäkt, utan att någon reagerar på att toan är upptagen länge, dock förutsätter det ju att kvinnan inte kan säga ett pip, skrik skulle 20 pers höra direkt. Desuutom är toaletterna tydligt markerade med dam och herr.
Citera
2018-04-01, 20:59
Medlem
Lilabanans avatar
Typiskt bajare... De kan inte bete sig.

Nä men. Detta kan faktiskt ha utförts under ganska så "lugna" omständigheter (att jag behöver använda det ordet...) för jag har vart på toa mitt under en match på tele2 flera gånger och är man mitt i en halvlek, då är det ofta inte mycket folk i toaletterna. Borde ju inte vara allt för svårt att hitta GM med hjälp av kameror?
Citera
2018-04-01, 21:02
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Afghan eller etnisk svensk. Invandrare gillar inte allsvenskan direkt. Kanske kurder som gillar Dalkurd men annars inte.

Så vad är afghaner då?

Tror dock du har rätt att det är en afghan, om det nu stämmer.
Citera
2018-04-01, 21:02
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Afghan eller etnisk svensk. Invandrare gillar inte allsvenskan direkt. Kanske kurder som gillar Dalkurd men annars inte.

Många invällare går dit de får gratisbiljetter för att ha något att göra. Tittar kanske inte ens på matchen, bara driver runt där.
Citera
2018-04-01, 22:11
Medlem
Två alternativ.

1. Tjejen fejkar hela historian.
2. Skäggbarn med fribiljett är förövaren.

Jag tror på alternativ 2.
Citera
2018-04-01, 23:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Shit vad mycket våldtäkter det är nu då, kommer inte bli en rolig sommar detta för kvinnor.

En rolig framtid för kvinnor eller män som faktiskt bryr sig om kvinnor i deras närhet. Går inte en dag numera utan det är nästa. Lägg på det ett extremt mörkertal om kvinnor som inte vill vågar anmäla.

Som vanligt är det att polisen söker efter någon utan signalement. Hur fan tror polisen att allmänheten ska kunna hjälpa till om de inte ens säger om det är en vit, brun, svart eller gul de söker efter?
Citera
2018-04-01, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fregretto
Fribiljetts ”ungdom” från Afghanistan är min gissning.

Finns många flyktingvurmare i hammarbys supporterskara. Finns en hel del som är med i AFA.

2015, när migrantströmmen var som allra värst, var det några ”AFA-bajare” som höll upp en stor banderoll med: ”Refugees welcome” på en Hammarbymatch.

Försök sortera vissa saker i ditt huvud.

1: Fribiljetter delas mycket restriktivt ut i premiärmatchen. Att afghaner skulle fått ta del av dessa är i princip omöjligt då de uteslutande går till föreningens samt samarbetsföreningars ungdomar. Ursprung på dessa ungdomar vet jag inte, men det är i mitt huvud uteslutet att en inbjuden ungdom skulle försöka begå en våldtäkt.

2: Flyktingvurmare - Nja. Det finns en del som är vänster och till och med AFA på våra läktare. Men att stämpla vår läktare som en unison vänsterföreteelse är fel. Finns lika många med högersympatier.

3: Banderollen med "refugees welcome" gjordes av privatpersoner som i efterhand har avhandlats internt.

Min hypotes är att det är precis som senast det begav sig, på Söderstadion, för 5-7 år sedan. En dumpad, förbannad, eller pundad brud som tappat förståndet i samband med för stort alkoholintag.

Enligt arrangören finns det närmare 500 kameror på Söderstadion, så det lär väl bli en promenad i parken att hitta GM. Om det är en fullbordad våldtäkt bör den ha skett under matchens gång, och då är det inte allt för mycket folk i rörelse i katakomberna. Bör få ett snabbt uppklarande.
Senast redigerad av Feinflux 2018-04-01 kl. 23:33.
Citera
2018-04-02, 00:14
Medlem
TheJackets avatar
GP hade en artikel om händelsen högst upp på sin hemsida. Nu är den borta. Tyder på utländsk GM eller att historien är påhittad. Troligast utländsk GM
Citera
2018-04-02, 00:36
Medlem
Steinarrs avatar
Nja, det är någonting som inte stämmer.

Det var ju för i helvete 30 tusen pers där idag. Måste ha varit flera hundra som stod utanför denna toalett när det hände.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in