2018-04-01, 20:23
Bannlyst
Hållning som är dålig pga datorsittande, går det korrigera och fixa till det bättre eller ''om skadad är gjord, är det omöjligt'' vad gäller egentligen?

Sen det med att bättre hållning ger en mer centimetrar stämmer väl inte direkt? Kanske lite men då endast överkroppen antar jag du får knappast längre ben av att fixa hållningen?

Kan nån kunnig hjälpa mig förstå detta
Citera
2018-04-01, 20:33
Medlem
Pröva lite marklyft å bänkpress väldigt lätt å få gorilla hållning efter bänkpress.
Citera
2018-04-01, 20:36
Medlem
Hegamons avatar
Finns något som heter rolfing. Det sägs vara väldigt effektivt för det du vill göra.
Citera
2018-04-01, 20:52
Bannlyst
Jag gick till naprapat för en herrans massa år sedan. Han gav mig tipset att ha som vana att sträcka på mig och ha en god hållning. I början behövde jag "tänka" på att justera min hållning, men det gick fort över till att ske per automatik.

God hållning påverkar utöver det rent fysiska även det mentala. Man mår bra av att gå rak i ryggen och sträcka på sig.
Citera
2018-04-01, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av triglycerider
Pröva lite marklyft å bänkpress väldigt lätt å få gorilla hållning efter bänkpress.

gorilla hållning HAHA precis vad jag brukar kalla det, jävligt fult.. går det ens o justera e min aktuella o riktiga fråga, känns som om man har förstört det hur ska skelettet dvs ryggraden osv ändras efter man redan förstört sin posture?..
Citera
2018-04-01, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Jag gick till naprapat för en herrans massa år sedan. Han gav mig tipset att ha som vana att sträcka på mig och ha en god hållning. I början behövde jag "tänka" på att justera min hållning, men det gick fort över till att ske per automatik.

God hållning påverkar utöver det rent fysiska även det mentala. Man mår bra av att gå rak i ryggen och sträcka på sig.

ja men om man har någorlunda sne hållning nacke rygg osv går det få rak/bättre hållning e frågan?
Citera
2018-04-01, 20:59
Medlem
Jaghettepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santal
ja men om man har någorlunda sne hållning nacke rygg osv går det få rak/bättre hållning e frågan?

Börja träna och kanske ha en kudde i svanken så sträcker du på dig automatiskt.

Måste ju bli grymt trött i ryggen av att sitta still vid en dator hela dagarna, chefen borde fan ordna gymnastikpass för er efter halva dagen
Citera
2018-04-01, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santal
Gå till en kiropraktor, det gjorde jag, blev rakare än en tandborste
Citera
2018-04-01, 21:15
Medlem
[quote=Santal|63664996]Hållning som är dålig pga datorsittande, går det korrigera och fixa till det bättre eller ''om skadad är gjord, är det omöjligt'' vad gäller egentligen?

Sen det med att bättre hållning ger en mer centimetrar stämmer väl inte direkt? Kanske lite men då endast överkroppen antar jag du får knappast längre ben av att fixa hållningen?

Kan nån kunnig hjälpa mig

Första övningen 1:32 funkar extremt bra men se hela videon.
https://youtu.be/gfSCZbb9MOY

Se även

https://youtu.be/wQylqaCl8Zo

Gör detta morgon och kväll och SLÄNG DIN KUDDE den förvärrar extremt samt att du kommer nå ditt mål mycket snabbare. Jag märkte skillnad redan efter 1 vecka. Efter 2 månader blev jag helt rak du måste dock kämpa inget är gratis förutom dessa grymna övningar och videos.

Chiao
Citera
2018-04-01, 21:28
Medlem
sfrges avatar
Man måste träna på att sträcka sig. Det är en ovana. Det är en mental grej. Du kan gå på gymmet 150 ggr i veckan och göra en massa olika övningar men det kommer att hjälpa föga.
Jag klättrade mycket förr i tiden. Då får man en stark rygg men jag har alltid haft problem med hållningen.
Citera
2018-04-01, 22:04
Medlem
mag vakuum är en fantastisk övning för att förbättra hållningen, du kommer att få en platt mage och minskar svanken. 10 min varje morgon och du kommer snabbt att se resultat.

Jag har haft stora problem med hållningen men denna enkla övning har hjälpt mig jätte mycket ( googla för tutorial)
Senast redigerad av aner0990 2018-04-01 kl. 22:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in