2018-04-01, 13:01
Medlem
https://www.vk.se/plus/2248572/larar...ation-med-elev

Någon som vet något om denna "lärare"?
Någon som kanske kan läsa hela artikeln?
Citera
2018-04-01, 13:06
Medlem
Plus-artikel + inga citat??????
Citera
2018-04-01, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Plus-artikel + inga citat??????

Som sagt, plusartikel så därför inte så mycket att citera. Tyckte att rubriken kanske räckte eftersom det i princip är det som framgår i den korta text man kan läsa som icke-prenumerant.
Just eftersom det är en plusartikel så frågar jag här eftersom det kanske finns någon här som vet lite mer av vad det handlar om.
Citera
2018-04-01, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ameflow
Som sagt, plusartikel så därför inte så mycket att citera. Tyckte att rubriken kanske räckte eftersom det i princip är det som framgår i den korta text man kan läsa som icke-prenumerant.
Just eftersom det är en plusartikel så frågar jag här eftersom det kanske finns någon här som vet lite mer av vad det handlar om.
Tyvärr så vet inte jag heller, men jag kan tänka mig att det handlar om ett "baarn" även lilla Bjurholm måste väl ha berikats ordentligt?!
De har också en skola där allehanda elever från andra delar av Sverige går på och bor på "internat", alltså elever som inte klarar av ett vanligt gymnasium, åtminstone så fanns det en sån skola för några år sen, då en jag känner hade sitt barn där.Mitt tips är alltså en hazarälskande svensk kvinna med sitt lilla skäggbarn.
För hoppas verkligen inte att det är en pervers lärare och svensk elev!
Citera
2018-04-02, 06:59
Medlem
Citat:
https://www.vk.se/plus/2248572/larar...ation-med-elev

Någon som vet något om denna "lärare"?
Någon som kanske kan läsa hela artikeln?

De står att det är en medelålders man som är lärare och som började på skolan för 1 månad sedan, Va läraren själv som informerade skolan om förhållandet och sedan sa upp sej.
Eleven va över 15 och skulle inte varit av sexuell karaktär utan enbart sms och inte inletts innan tjejen fyllt 15, Dom hade träffats några ggr då det utvecklats till en kärleksrelation. Men inget sex som sagt
Citera
2018-04-02, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
De står att det är en medelålders man som är lärare och som började på skolan för 1 månad sedan, Va läraren själv som informerade skolan om förhållandet och sedan sa upp sej.
Eleven va över 15 och skulle inte varit av sexuell karaktär utan enbart sms och inte inletts innan tjejen fyllt 15, Dom hade träffats några ggr då det utvecklats till en kärleksrelation. Men inget sex som sagt

Kärlek utan sex. Inte en chans i helvete att läraren självmant informerade skolan. Bjurholm har haft tidigare stora problem med sexovergrepp av personer i beroendeställning.
Det har framställts på detta vis for att tysta ned skandalen.
Det finns en hel del som oppnat sina hjärtan i den lite borgerliga kommunen och tager hand om invällare mot väldigt bra betalning ur skattkistan.
Senast redigerad av Johnth 2018-04-02 kl. 07:15.
Citera
2018-04-05, 09:11
Medlem
Citat:

Tackar!

Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Kärlek utan sex. Inte en chans i helvete att läraren självmant informerade skolan. Bjurholm har haft tidigare stora problem med sexovergrepp av personer i beroendeställning.
Det har framställts på detta vis for att tysta ned skandalen.
Det finns en hel del som oppnat sina hjärtan i den lite borgerliga kommunen och tager hand om invällare mot väldigt bra betalning ur skattkistan.

Då återstår ju bara frågan vem mannen är och vad han har för bakgrund samt vad som händer nu? Är föräldrar och andra vuxna på skolan så naiva och tror på detta? Jag tror som sagt inte heller på att det skett utan någon fysisk kontakt.
Citera
2018-04-05, 09:32
Medlem
Citat:
Tackar!

Då återstår ju bara frågan vem mannen är och vad han har för bakgrund samt vad som händer nu? Är föräldrar och andra vuxna på skolan så naiva och tror på detta? Jag tror som sagt inte heller på att det skett utan någon fysisk kontakt.

Det är tragiskt minst sagt. En tanke slog mig. Är läraren en kvinna eller man.
Hur som helst har bjurholm haft sin feministiska släng av sleven när media och kvinnor skrek om incest under 80 och 90 talet. Idag
skriver bara media om det som är PK och gynnar agendan
Citera
2018-04-05, 10:39
Medlem
Kär I en elev alltså. Efter en månads anställning. Bra att han sa upp sig, men jag antar att hans arbetsmarknad är rökt och begränsad där I Bjurholm. Men vad gör man inte för kärleken...eller nåt...
Citera
2018-04-05, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Det är tragiskt minst sagt. En tanke slog mig. Är läraren en kvinna eller man.
Hur som helst har bjurholm haft sin feministiska släng av sleven när media och kvinnor skrek om incest under 80 och 90 talet. Idag
skriver bara media om det som är PK och gynnar agendan

Läraren är en man, medelålders.
Citera
2018-04-05, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Kär I en elev alltså. Efter en månads anställning. Bra att han sa upp sig, men jag antar att hans arbetsmarknad är rökt och begränsad där I Bjurholm. Men vad gör man inte för kärleken...eller nåt...

Kontakt via sms och träffar inträffade innan han började som lärare i Bjurholm, nu va de ju inget sex utan enbart kärlek🤔
Citera
2018-04-06, 23:40
Medlem
Citat:
Kontakt via sms och träffar inträffade innan han började som lärare i Bjurholm, nu va de ju inget sex utan enbart kärlek🤔

Jaha. Knepig typ. Klart man gillar och ibland rent av älskar och sen tidigare känner sina elever. Men inte fan behöver man säga upp sig för det!? Har han en ålderskris eller varför inte bara hantera situationen som en vuxen man inom professionens ramar?
Senast redigerad av Florman 2018-04-06 kl. 23:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in