• 1
  • 2
2018-04-01, 05:42
Medlem
Hej!

Någon som vet något om olyckan på E16 norr om Borlänge ?

"Larmet om olyckan inkom till SOS Alarm klockan 20.00 på påskaftonen. En personbil med två personer i hade kört av vägen i norrgående körriktning på E16 i höjd med Ornäs. "

Föraren har omkommit står det på DT.

"Senare på kvällen avled kvinnan av skadorna och under natten underrättades hennes anhöriga."

http://www.dt.se/dalarna/borlange/do...i-viltstangsel
Citera
2018-04-01, 06:52
Medlem
Citat:
Det var vid 20-tiden som en bil körde av vägen och över ett viltstängsel i höjd med Ornäs. Föraren och en passagerare fördes till sjukhus i ambulans.

Tillståndet för föraren beskrevs först som kritiskt. Vid 23.20-tiden på kvällen meddelar Landstinget Dalarna i en presskommuniké att kvinnan avlidit, medan en man betecknas som lätt skadad.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6922335
Citera
2018-04-01, 07:12
Bannlyst
Påverkad förare och utan säkerhetsbälte är väl inget långskott tyvärr.

VIF

Ser ut att vara en väldigt svag kurva, men ändå ser det ut som dom i princip farit rätt ut horisontalt.
För det finns inga spår i den lilla snövallen i början på bilden utan den ser ut att bara åkt rakt ut i "slutet" på bilden och dragit med sig vajerräcket.
Senast redigerad av LE37 2018-04-01 kl. 07:35.
Citera
2018-04-01, 11:15
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Påverkad förare och utan säkerhetsbälte är väl inget långskott tyvärr.

VIF

Ser ut att vara en väldigt svag kurva, men ändå ser det ut som dom i princip farit rätt ut horisontalt.
För det finns inga spår i den lilla snövallen i början på bilden utan den ser ut att bara åkt rakt ut i "slutet" på bilden och dragit med sig vajerräcket.
Ja eftersom passageraren har lätta skador så kan man undra..
Citera
2018-04-03, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajjen90
Hej!

Någon som vet något om olyckan på E16 norr om Borlänge ?

"Larmet om olyckan inkom till SOS Alarm klockan 20.00 på påskaftonen. En personbil med två personer i hade kört av vägen i norrgående körriktning på E16 i höjd med Ornäs. "

Föraren har omkommit står det på DT.

"Senare på kvällen avled kvinnan av skadorna och under natten underrättades hennes anhöriga."

http://www.dt.se/dalarna/borlange/do...i-viltstangsel

Enligt källa så var det en kvinna född 79 och en kille född 91 i fordonet. Kvinnans liv gick ej att rädda men killen överlevde. Orsak till olyckan är för mig okänd, så där är väl allt spekulation än så länge tills fakta framkommer.

Men om man ser skadeplatsen så verkar det iaf som att de har åkt den inre vägen bredvid riksvägen mot påfart till Falun i rätt hög hastighet och dragit in i vajerräcket. Vad som har orsakat det vet väl bara den som överlevde än så länge.
Citera
2018-04-03, 19:15
Medlem
brianmolkos avatar
Inte lär vi få reda på något oavsett om det var en olycka med halka, eller något med droger inblandat
Citera
2018-04-06, 16:52
Medlem
Hon som dog i olyckan var min faster.
Hon skulle precis köpa en ny bil och var ute och test körde den med ägaren till bilen.
Och dom säger att efter krocken så var hon hjärndöd och dog av skadorna på sjukhuset!

Och dom tror att även alkohol alt droger av iblandade! Men detta kan vara missvisande information då inget är klart från obduktion, eller om det var något som var fel på bilen. Men den håller på och undersöks just nu!
Citera
2018-04-07, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckeen
Hon som dog i olyckan var min faster.
<...>
Och dom tror att även alkohol alt droger av iblandade!
Men detta kan vara missvisande information då inget är klart från obduktion
<...>
Intressant inlägg av en "närstående"!
Sådana brukar ju oftast svära oskyldighet och helgonförklara den avlidna, samt förbanna alla inlägg som bidrar med fakta eller spekulationer...

Jag tror att man kan tolka det som en bekräftelse av sannolikheten i det ofördelaktiga skvallret - OM skribenten ÄR den släkting som h*n utger sig att vara.

Dessutom har nog personen sjunkit rätt djupt i missbruket om man ger sig ut i bilaffärer med okända(?) säljare under kraftigt rus...
Citera
2018-04-08, 09:37
Medlem
Spekulationer? Från Din sida,alltså!
Enklast att invänta FUn , kan ta något halvår.
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Intressant inlägg av en "närstående"!
Sådana brukar ju oftast svära oskyldighet och helgonförklara den avlidna, samt förbanna alla inlägg som bidrar med fakta eller spekulationer...

Jag tror att man kan tolka det som en bekräftelse av sannolikheten i det ofördelaktiga skvallret - OM skribenten ÄR den släkting som h*n utger sig att vara.

Dessutom har nog personen sjunkit rätt djupt i missbruket om man ger sig ut i bilaffärer med okända(?) säljare under kraftigt rus...
Citera
2018-04-08, 13:34
Medlem
Det behöver ju inte vara " några alkohol/droger inblandat " För det hoppas jag då att det inte är, men sen igen så var det ju ambulans personalen som sa att det eventuellt var alkohol/droger inblandat så det kan ju stämma som sagt.

Bilen hon skulle köpa var antingen av en närstående vän till hon eller ett köp via blocket.
Och hon skulle väl ut och test köra den på motorvägen så det gick väl förmodligen rätt snabbt skulle jag tro? Då man kan se på bilderna att bilen är ju helt demolerad mer eller mindre.

Och jag tror inte det kommer ta 6 månader innan utredningen blir klar går nog betydligt snabbare än så.

Och som sagt jag är inte här för att fördöma någon som har sina spekulationer osv. Det får ni gärna ha!
Citera
2018-04-08, 17:05
Medlem
Så där, nu har jag fått lite mer information om personen som satt bredvid.
Och det var tydligen min kusin som satt med som jag inte har någon kontakt med!
Och dom skulle tydligen ha kört om en lastbil och det gick ganska snabbt! Så antingen var det halt? eller att dom eventuellt kanske blev prejade av lastbilen.

Men nu har ni iallafall fått korrekt information!
Citera
2018-04-08, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckeen
Så där, nu har jag fått lite mer information om personen som satt bredvid.
Och det var tydligen min kusin som satt med som jag inte har någon kontakt med!
Och dom skulle tydligen ha kört om en lastbil och det gick ganska snabbt! Så antingen var det halt? eller att dom eventuellt kanske blev prejade av lastbilen.

Men nu har ni iallafall fått korrekt information!
Nej! Varför skriver du om något du inte vet nåt om?

1. Bilen köptes i Örebro en vecka före olyckan.
2. Din kusin var inte med utan en bekant till henne som bor i Falun vilket din kusin inte gör.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in