2018-03-30, 23:15
Medlem
PelleButtPluggs avatar
Någon som vet vilka dessa är? Kanske lite väl grovt, men jag kan ändå se humorn i det, speciellt i dagens vidriga PK-samhälle.

Ser dock att dom är från den lilla kommunen "Klippan", då kanske man ska vara extra försiktig med dessa skämt med tanke på kommunens nazistmordhistoria .

https://www.sydsvenskan.se/2018-03-27/rasistiska-bilder-fran-gymnasiefest-utreds-av-polis

Bilder på dom från den aktuella festkvällen:
http://cdn1.cdnme.se/4721364/8-3/b1_5ab9bf969606ee1e3d1c8090.png

https://imgur.com/CzxY6HF

https://imgur.com/a/AejU6
Senast redigerad av PelleButtPlugg 2018-03-30 kl. 23:26. Anledning: glömde nämna vart detta skett i sökrutan.
Citera
2018-03-30, 23:15
Moderator
blomvattnares avatar
Lite citat:

Citat:
Flera anmälningar om hets mot folkgrupp har gjort till polisen i Klippan efter att bilder med rasistiskt tema från en fest spridits i sociala medier. På Klippans gymnasieskola har kuratorerna fått ta emot samtal trots att det är påsklov.

Det handlar om bilder med rasistiska motiv föreställande utklädda ungdomar som började spridas i sociala medier i helgen. På en av bilderna låtsas en Ku Klux Klan-utklädd ungdom skära halsen av en blackface-målad kvinna. Bilderna ska ha tagits på en privat maskeradfest och har publicerats på flera plattformar och väckt många reaktioner, inte bara i Klippan.
Citera
2018-03-30, 23:23
Medlem
Krusensnorres avatar
Ganska osmakligt, men ingen stor grej. Hoppas inte de blir nån dom, de verkar ha fått sitt ändå.
Citera
Medlem
Vänner från hela sverige som delat på facebook och det verkar ha upprört många.
dock kan tycka att det är slöseri på polisens resurser då dessa personer lär ångra dessa bilder resten av sina liv pga uppståndelsen kring dem iallafall utan någon dom dvs.

Vill minnas att mitt högstadie hade något idrotts-flex där många valde att klä ut sig till ''hood/''gangster'' ingen reagerade vad jag vill minnas, vilket kanske inte är så PK.
Citera
Medlem
Ser ut som en skoj fest. Jag får nog faktiskt hålla med om att det där inte är så lämpligt, och att det kan väcka anstöt. Och jag är verkligen anti-PK.
Citera
2018-03-30, 23:27
Medlem
N.Dongos avatar
Betalvägg, men från själva bilderna fattar jag inte hur det är hmf. Det måste väl vara framför allmänheten för att räknas som det? Blackface och KKK får man väl klä ut sig på på en privatfest?

EDIT: Oj, såg inte de två tillagda bilderna! Klart olämpligt, men polissak? Samtal på skolan borde väl räcka?
Citera
2018-03-30, 23:29
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grejtbit
Vänner från hela sverige som delat på facebook och det verkar ha upprört många.
dock kan tycka att det är slöseri på polisens resurser då dessa personer lär ångra dessa bilder resten av sina lev pga uppståndelsen kring dem iallafall utan någon dom dvs.

Vill minnas att mitt högstadie hade något idrotts-flex där många valde att klä ut sig till ''hood/''gangster'' ingen reagerade vad jag vill minnas, vilket kanske inte är så PK.
De får fan skylla sig själva. Jag är inget fan av att folk blir upprörda över kontroversiella åsikter eller skämt men det här var ett steg längre och så himla töntigt. Att man ens kommer på den här idén. Och bakom masker för då är det ju ooomöjligt att ta reda på ens identitet. Jag kan ju säga så här att en normal människa aldrig skulle komma på att göra någonting sådant.
Citera
2018-03-30, 23:31
Medlem
PelleButtPluggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Dongo
Betalvägg, men från själva bilderna fattar jag inte hur det är hmf. Det måste väl vara framför allmänheten för att räknas som det? Blackface och KKK får man väl klä ut sig på på en privatfest?

EDIT: Oj, såg inte de två tillagda bilderna! Klart olämpligt, men polissak? Samtal på skolan borde väl räcka?

Hur menar du? var är det betalvägg?
Senast redigerad av PelleButtPlugg 2018-03-30 kl. 23:37. Anledning: blev fel på quoten när jag skulle skriva.
Citera
2018-03-30, 23:32
Bannlyst
Härliga grabbar! Dom lär ha triggat sossarna rejält!
Citera
2018-03-30, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
De får fan skylla sig själva. Jag är inget fan av att folk blir upprörda över kontroversiella åsikter eller skämt men det här var ett steg längre och så himla töntigt. Att man ens kommer på den här idén. Och bakom masker för då är det ju ooomöjligt att ta reda på ens identitet. Jag kan ju säga så här att en normal människa aldrig skulle komma på att göra någonting sådant.

Om det är en håla utan närvarande mörkhyade personer så räcker det för att det ''normala'' skall vara just det du beskriver. De flesta av mina bekanta som har konstiga åsikter eller beteenden har diagnoser eller bor långt ut på landet utan insikt i vad ''politisk korrekthet'' innebär.
För många vita på landet är anti-feminism och rasism snarare regel än undantag, du ÄR konstig om du tycker något annat så att säga.
Citera
2018-03-30, 23:40
Medlem
N.Dongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PelleButtPlugg
Hur menar du? var är det betalvägg?
På Sydsvenskan. Man måste vara prenumerant och logga in.
Citera
2018-03-30, 23:41
Medlem
Kan se framför mig att de knullade tjejen med blackface-smink efteråt. Rollspel-gruppsex

Låt ungdomar ha roligt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in