2018-03-30, 23:52
Medlem
Paijters avatar
Något fantasilöst med tanke på vad Klippan senaste levererade i form av en lyftare och en flygare.

HMF kan det bli om någon av de tre personerna publicerat det. Olaga integritetsintrång kan alla tre troligen anmäla alla som sprider bilderna.
Citera
2018-03-30, 23:56
Medlem
PelleButtPluggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Dongo
På Sydsvenskan. Man måste vara prenumerant och logga in.

Nej? Jag är inte prenumerant, har aldrig varit heller och jag kan läsa artikeln utan några som helst problem.
Citera
2018-03-30, 23:57
Medlem
PelleButtPluggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Något fantasilöst med tanke på vad Klippan senaste levererade i form av en lyftare och en flygare.

HMF kan det bli om någon av de tre personerna publicerat det. Olaga integritetsintrång kan alla tre troligen anmäla alla som sprider bilderna.

Hur skulle det kunna bli det när det är dom själva som laddat upp bilderna öppet på Internet?
Citera
2018-03-30, 23:59
Medlem
N.Dongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PelleButtPlugg
Nej? Jag är inte prenumerant, har aldrig varit heller och jag kan läsa artikeln utan några som helst problem.
För mig ser det ut så här:

https://i.imgur.com/2bLHsIK.png
Citera
2018-03-31, 00:00
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Hur skulle det kunna bli det när det är dom själva som laddat upp bilderna öppet på Internet?
Syftet.

annan liknande bild eller uppgift om någons privatliv döms, om spridningen var ägnad att medföra kännbar skada för den som bilden eller uppgiften rör
Citera
2018-03-31, 00:09
Medlem
PelleButtPluggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Syftet.

annan liknande bild eller uppgift om någons privatliv döms, om spridningen var ägnad att medföra kännbar skada för den som bilden eller uppgiften rör

Även om det personen gör på bilderna är olagligt? så om jag våldtar någon, tar bild på det, lägger upp det på nätet, så kan JAG anmäla den som sprider bilderna vidare? låter ju helt idiotiskt.
Citera
2018-03-31, 00:11
Medlem
PelleButtPluggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Dongo
För mig ser det ut så här:

https://i.imgur.com/2bLHsIK.png

Fan vad skumt! Jag kan läsa hela utan att det där kommer upp.
Citera
2018-03-31, 00:13
Bannlyst
dom gör en fundamental vurpa dock...kkk var demokrater och hade inget med sydstaterna att göra...men roligt i vilket fall som helst!

"första negern nere" lol!

skulle inte förvåna mig om det är säpo som har orkestrerat hela grejen...dom är ju fullblodiga kommunister
Citera
2018-03-31, 00:18
Medlem
PelleButtPluggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snartkraschardet
dom gör en fundamental vurpa dock...kkk var demokrater och hade inget med sydstaterna att göra...men roligt i vilket fall som helst!

skulle inte förvåna mig om det är säpo som har orkestrerat hela grejen...dom är ju fullblodiga kommunister

Du får nog läsa på lite, KKK förekommer OFTA med sydstatsflaggor, det handlar om deras historia ffs! (deras grundare vart tex Nathan Bedford Forrest, en general i Sydstatsarmén, så den enda som gjorde en fundamental vurpa här är ju du
Senast redigerad av PelleButtPlugg 2018-03-31 kl. 00:20.
Citera
2018-03-31, 00:20
Medlem
N.Dongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snartkraschardet

Det ena utesluter inte det andra... KKK uppstod som en motreaktion på rekonstruktionen efter inbördeskriget, och grundades av sydstatsveteraner.

Fast visst, de brukar vifta med unionsflaggan också då och då.
Citera
2018-03-31, 00:36
Medlem
Ännu ett exempel på att lagen om hets mot folkgrupp överlevt sig själv. Det är fullständigt absurt att polisen ska behöva lägga tid på att utreda sådant här trams, medan riktiga brott inte utreds p.g.a. resursbrist.

Jag rekommenderar Erik van der Heegs tänkvärda artikel om HMF-lagstiftningen, som publicerades på debattsajten Ledarsidorna för ett par veckor sedan:

https://ledarsidorna.se/2018/03/hets-mot-folkgrupp-lagen-som-blev-ett-oting/
Citera
2018-03-31, 00:37
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Även om det personen gör på bilderna är olagligt? så om jag våldtar någon, tar bild på det, lägger upp det på nätet, så kan JAG anmäla den som sprider bilderna vidare? låter ju helt idiotiskt.
Ett dåligt exempel du valde. 16 kap 10c § Brottsbalken.

Hur som haver är olaga integritetsintrång bara fyra månader gammal. En person är väl åtalad hittills och ingen dom hunnit förkunnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in