2018-03-30, 11:17
Medlem
Hej , stör mig på en sak som har hänt mig i många år . Bor i ett hus , eget stängt garage , ingen i familjen under 25 som kör bilen och ändå får jag aldrig någon offert från ingen av bolagen när jag vill titta på en rolig bil nu när man blivit till åren.

Har kollat på vissa Porsche modeller bla Panamera 4s ca 400 000 kr , några m3 med priser 250 -350 000 och aldrig något svar på försäkringen och priser utan det står man ska ringa . Hur kommer det sig ? Söker man på en vanlig bil så får man pris förslag direkt . Tråkigt behöva ringa varje gång bara ifall man bil jämföra priser lite . Varför gör dom på detta viset ? Mvh
Citera
2018-03-30, 21:50
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Hej , stör mig på en sak som har hänt mig i många år . Bor i ett hus , eget stängt garage , ingen i familjen under 25 som kör bilen och ändå får jag aldrig någon offert från ingen av bolagen när jag vill titta på en rolig bil nu när man blivit till åren.

Har kollat på vissa Porsche modeller bla Panamera 4s ca 400 000 kr , några m3 med priser 250 -350 000 och aldrig något svar på försäkringen och priser utan det står man ska ringa . Hur kommer det sig ? Söker man på en vanlig bil så får man pris förslag direkt . Tråkigt behöva ringa varje gång bara ifall man bil jämföra priser lite . Varför gör dom på detta viset ? Mvh

Det är säkert så att de "vanliga" bilarna beräknas säkert i bulk på något sätt, och det finns med all säkerhet massa statistik om dessa modeller och hur olycksdrabbade de är på alla sätt. Just udda modeller kan det ju vara så att de måste beräknas manuellt. Håller med om att det är tröttsamt, för det kan ju skilja riktigt stora pengar mellan bolagen.
Citera
2018-04-05, 12:18
Medlem
Jag hade problem med min Honda Accord jag hade tidigare... på något sätt så stod den som importerad hos Trafikverket (enligt försäkringsbolagen) trotts att jag köpt den ny hos bilhandlare.
När jag pratade med Trafikverkat så fanns det inget som skulle antyda på något sådant, fick det aldrig fixat och la ner det då jag bytte in bilen.

Jag fick ringa alla försäkringsbolag varje gång jag skulle uppdatera försäkringen. Kunde inte ens få fram ett pris via deras webbtjänst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in