Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-08, 00:07
  #565
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarGodis
Läsa är även svårt för dig. 8 tiiiiiiiiiiiiiiiiiiimmar per lyssning, sen har de ett inbyggt batteri på 18 timmar till så 24 timmar på en laddning. Det funkar fint för mig.

Klickar jag på din länk till lurarna du tjoar om så står det ingenstans vad jag kan se 8 timmar per lyssning, däremot står det klart och tydligt i specifikationerna 2 timmar musik. Känns ju sådär seriöst om de har motsägelsefull info om grunkan...

Om du är nöjd så är det ju skitbra, men som jag skrev så är AirPods klart bättre på många punkter, så även om de är klart dyrare så får man också mycket mer för pengarna.

Kan du upplysa om de lurar du länkade till har lika många sensorer inbyggda?

Så de pausar musiken automatiskt om du tar dem ur öronen?
Automatiskt skiftar till mono om du använder bara en som typ handsfree, och skiftar till stereo om du petar in båda?

Ansluter de automatiskt till din lur, och padda, samt skiftar automatiskt mellan dem beroende på vilken du använder?

Flyttar de automatiskt ett samtal från luren till lurarna om du under ett samtal stoppar in en eller två lurar? Eller omvänt...?

Har de touchkontroller för styrning av musik och annat?
Citera
2018-06-08, 01:23
  #566
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Att seriöst ställa frågan varför det är efterblivet att sätta Powerknappen direkt till höger om F12 och ovanför DEL är något som bara en tappad Applemupp kan göra.
Charmigt...

Att det är korkat att sätta powerknappen i tangentbordet är förvisso sant, men inte för att man råkar trycka på den, eller för att placeringen i sig är felaktig. Utan för att Apple valt att göra powerknappen en del av själva tangentbordet, vilket leder till att fel på tangentbordet kan ge den spännande effekten att det inte ens går att starta datorn längre.
Oftast vattenskada av något slag, och visst, det är dumt att vattna tangentbordet, men vilken dator som helst, förutom en Mac, som får en vattenskada begränsad till tangentbordet, går fortfarande att starta, och använda med ett externt tangentbord, så man kan kopiera sina data, osv, innan man lämnar in den för "reparation" (betalt utbyte) osv. Extra stort problem nu för tiden, eftersom Apple tycker det är smart att integrera lagringen på moderkortet...
Citera
2018-06-08, 18:39
  #567
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Charmigt...

Att det är korkat att sätta powerknappen i tangentbordet är förvisso sant, men inte för att man råkar trycka på den, eller för att placeringen i sig är felaktig. Utan för att Apple valt att göra powerknappen en del av själva tangentbordet, vilket leder till att fel på tangentbordet kan ge den spännande effekten att det inte ens går att starta datorn längre.
Oftast vattenskada av något slag, och visst, det är dumt att vattna tangentbordet, men vilken dator som helst, förutom en Mac, som får en vattenskada begränsad till tangentbordet, går fortfarande att starta, och använda med ett externt tangentbord, så man kan kopiera sina data, osv, innan man lämnar in den för "reparation" (betalt utbyte) osv. Extra stort problem nu för tiden, eftersom Apple tycker det är smart att integrera lagringen på moderkortet...

Förvånansvärt klippskt inlägg! Väldigt mycket av det apple gör hårdvarumässigt går att kritisera med exakt samma medel, att det i princip BARA är negativt för konsumenten i slutändan även om man vrider på det. Klart jag förstår att man kan försvara det ur företagssynpunkt, många tillverkare gör liknande saker med deras produkter som apple får skit för. Men sen är det ju samma konsumenter som argumenterar för att de inte tycker det är ett problem. En av huvudstenarna till att "vissa är så emot apple", att de som konsumenter (och ser ur den synvinkeln) blir motargumenterade av andra konsumenter ang. något som är objektivt negativt för de båda.

Detta är inget fortsatt svar på ditt inlägg, men något jag tänkte på ang. trådens frågeställning och som har med hårdvara att göra.

https://youtu.be/MG_NRcy5mxU
https://youtu.be/6OceuTkSYNo

Vad ska man förvänta sig av något av det dyraste som existerar inom en produktkategori? Kan ni se framför er att detta kan ske med en annan tillverkare? Ett unikt fel är det inte heller, när tekniker på stora företag upplever exakt samma fel på en läskigt stor del produkter. Och nu pratar vi bara hårdvaran som apple försöker avsäga sig ansvaret för, expertisen i butiken verkar inte vara vidare bra heller. Vilken tillverkare är lika noggrann med anställning och utbildning av sina anställda som apple? Jag tror ärligt talat ingen, konstigt nog.
Citera
2018-06-08, 18:57
  #568
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Och på exakt samma att har marknaden valt apples telefoner... Inte ens Nokia kunde ändra på den saken.
Marknaden valde Android.
Citera
2018-06-10, 16:16
  #569
Avstängd
Vi kan alla komma i överens att om företaget köper en dator åt en så går det bra med apple men om man ska själv betala för produkten så väljer typ nästa alla att köpa den billigare Pc datorn då det fortfarande bara är en dator man pillar på och inget märkvärdigt. Vad apple gör för 30k gör en windows produkt för 5K lika väl
Citera
2018-06-10, 18:07
  #570
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dembele
Vi kan alla komma i överens att om företaget köper en dator åt en så går det bra med apple men om man ska själv betala för produkten så väljer typ nästa alla att köpa den billigare Pc datorn då det fortfarande bara är en dator man pillar på och inget märkvärdigt. Vad apple gör för 30k gör en windows produkt för 5K lika väl

Nej, vi ska och kan inte enas om idiotiska påståenden som dina.

Att många klarar sig himla bra med en billig dator oavsett märke/plattform är sant.

Men att nästan alla som ska betala själv köper en billigare PC-dator är en anekdot utan fakta. Därför att det finns massor med folk som för egna pengar köper en mycket dyrare Mac.

Nej, det är inte sant att vad en Apple-dator för 30K gör en 5K Windows lika bra. Det är ett påstående du inte kan styrka med fakta.
Citera
2018-06-11, 17:41
  #571
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nej, vi ska och kan inte enas om idiotiska påståenden som dina.

Att många klarar sig himla bra med en billig dator oavsett märke/plattform är sant.

Men att nästan alla som ska betala själv köper en billigare PC-dator är en anekdot utan fakta. Därför att det finns massor med folk som för egna pengar köper en mycket dyrare Mac.

Nej, det är inte sant att vad en Apple-dator för 30K gör en 5K Windows lika bra. Det är ett påstående du inte kan styrka med fakta.

Men snubben har rätt att den över prisade apple datorn är knappast värt pengarna då jag får 4-5 pc laptops för det priset apple vill ha för sin. 4-5datorer räcker 20år och 4-5 datorer är ALLTID bättre en bara en

Har haft apple för i tiden innan du ens visste vad apple var förnågot och det är inget märkvärdigt om man nu inte älskar deras OS och är en inbiten apple fanatiker som du är då du har bevisat det i tidigare kommentarer. Sen är senaste Windows 10 minst lika grym om inte bättre än apples eget OS. Jag kan t.o.m göra mer saker för en 5000kr dator än vad jag kan göra med en apple för 30k

Sen har du rätt ang att folk även köper apple datorer oftast för arbete och inget mer. Inte går man in i apple butiken och klämmer en dator för 30k om man bara ska surfa med den. De flesta cashar sin Pc dator i kassan medan aplle kunderna binder upp sig med avbetalningar hit o dit ajaj lol
__________________
Senast redigerad av Pingvin. 2018-06-11 kl. 17:46.
Citera
2018-06-11, 18:13
  #572
Medlem
Sweeper80s avatar
Om du ringer någon som har en iPhone och du ringer till någon som har en Android, så hörs personen som har en Android alltid mycket klarare och tydligare än personen som har en iPhone.
Citera
2018-06-11, 18:37
  #573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Om du ringer någon som har en iPhone och du ringer till någon som har en Android, så hörs personen som har en Android alltid mycket klarare och tydligare än personen som har en iPhone.

Ibland är det så, ibland är det tvärt om.

Ibland så beror det på aktuellt när, ibland beror det på lurarna, ibland beror det på användarna som t ex kan ha ett plånboksskal som de viker vid antal så det kan hindra mikrofonerna att funka korrekt.
Citera
2018-06-11, 18:45
  #574
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Men snubben har rätt att den över prisade apple datorn är knappast värt pengarna då jag får 4-5 pc laptops för det priset apple vill ha för sin. 4-5datorer räcker 20år och 4-5 datorer är ALLTID bättre en bara en

Har haft apple för i tiden innan du ens visste vad apple var förnågot och det är inget märkvärdigt om man nu inte älskar deras OS och är en inbiten apple fanatiker som du är då du har bevisat det i tidigare kommentarer. Sen är senaste Windows 10 minst lika grym om inte bättre än apples eget OS. Jag kan t.o.m göra mer saker för en 5000kr dator än vad jag kan göra med en apple för 30k

Sen har du rätt ang att folk även köper apple datorer oftast för arbete och inget mer. Inte går man in i apple butiken och klämmer en dator för 30k om man bara ska surfa med den. De flesta cashar sin Pc dator i kassan medan aplle kunderna binder upp sig med avbetalningar hit o dit ajaj lol

Vad som är värt eller inte värt är synnerligen individuellt, så det är ett nonsensargunemt. Vad du tycker är värt för dig än inte automatiskt detsamma för alla andra.

En 20 år gammal laptop än knappast nån kalasupplevelse oavsett tillverkare... så det argumentet är inte mycket värt. Och varför ha 4-5 laptops att hålla reda på när det kan räcka med en...?

Vad du tycker är märkvärdigt eller inte är din personliga åsikt som inte är vad alla andra också måste tycka.

Jag har många fler produkter från andra tillverkare än Apple i min ägo, fler Windows-datorer hemma än Apple, använder väldigt ofta Windows i t ex jobbet. Så att jag skulle vara fanatiker av något som helst är bara dina egna fantasier. Jag har alltid sagt att jag personligen trivs bäst med vissa av Apples produkter men att alla ska få välja och köpa det de själva vill ha oavsett märke etc. samt alltid sagt att Apple inte alltid är bäst på allt, men det är bäst på vissa saker och om man gillar det så vad skulle det vara för fel med det, eller om man köper produkter av Apple?

Dina anekdoter om vilka som köper vad och varför och hur de betalar har du inga starka fakta som stöd för. Alla mina bekanta som har Apple-grejor har betalat dessa själva utan avbetalningar. Hur saker sen betalas är trots allt irrelevant.
Citera
2018-06-11, 20:32
  #575
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Men snubben har rätt att den över prisade apple datorn är knappast värt pengarna då jag får 4-5 pc laptops för det priset apple vill ha för sin. 4-5datorer räcker 20år och 4-5 datorer är ALLTID bättre en bara en

Har haft apple för i tiden innan du ens visste vad apple var förnågot och det är inget märkvärdigt om man nu inte älskar deras OS och är en inbiten apple fanatiker som du är då du har bevisat det i tidigare kommentarer. Sen är senaste Windows 10 minst lika grym om inte bättre än apples eget OS. Jag kan t.o.m göra mer saker för en 5000kr dator än vad jag kan göra med en apple för 30k

Sen har du rätt ang att folk även köper apple datorer oftast för arbete och inget mer. Inte går man in i apple butiken och klämmer en dator för 30k om man bara ska surfa med den. De flesta cashar sin Pc dator i kassan medan aplle kunderna binder upp sig med avbetalningar hit o dit ajaj lol

Stämmer inte för mig då jag klira en imac pro för 64K. Drog visa kortet rakt av i apple butiken. Försäljaren fick sig en chock då jag är halv rik. Har ett par millar under madrassen här hemma tack vare bitcoin som jag fick nästan gratis 7år sen. Köpte även en LG Oled G7 för 46K på samma gång. Över 100papp på en eftermiddag
Citera
2018-06-11, 21:53
  #576
Medlem
Reggaemans avatar
Jag har ingenting emot Appleprylar i sig, folk får spendera sina pengar på vad de vill.
Jag gillar dock inte hur Apple säljer sina prylar dvs att allt de producerar endast fungerar till deras egna saker och tar jävligt mycket betalt för det också.

Alla deras nya telefoner till exempel har alltid en ny sorts laddare som endast fungerar till en specifik modell av telefon, på Android så fungerar EN typ av laddare till ALLA typer av telefoner.

Det är ett uselt sätt att kräva att ens kunder ska betala flera hundra kronor för en laddare som endast fungerar till en specifik modell av telefon bara för att de vill vara unika.

Jag skrattade högt när de annonserade att de tog bort hörlursuttaget på sina Iphone 7 för att sedan annonsera att de släpper sina otroligt fula Airpods som de säljer för den nätta summan av 2000 kr och som folk faktiskt köper.

Jag kan säkert komma på x antal fler anledningar men kort sagt, jag ogillar inte deras produkter, jag ogillar hur de bedriver sitt företag och hur de behandlar sina kunder.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback