Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-28, 18:42
  #1
Avstängd
Svarta.Panterns avatar
En känd vänsterextremist knuten till IRM har haft ett liter Twitterrage senaste två veckorna. Nu har han råkat skriva lite väl frispråkigt om Samnytts redaktion och är polisanmäld för brott mot medborgerlig frihet.

Tror ni han fälls och att media uppmärksammar spektaklet?


Vänsterprofil om Samhällsnyttsredaktionen: ”De ska allihop ha varsitt nackskott”
https://samnytt.se/vansterprofil-om-...itt-nackskott/


Citat:
En vänsterextremist knuten till bloggen "Inte rasist men" twittrade vid upprepade tillfällen om att han vill att alla på Samhällsnytts redaktion ska få "nackskott". Nu utreder polisen honom för brott mot medborgerlig frihet, skriver Samhällsnytt.
Gilla artikeln på Facebook

Axel Luo Öhman beskrivs som en profilerad vänsterdebattör som bland annat driver en antirasistisk podcast tillsammans med Inte rasist men-medarbetarna Henrik Johansson och Myra Åhbeck Öhrman.
http://www.friatider.se/samh-llsnytt...batt-r-f-r-hot
2018-03-28, 18:44
  #2
Medlem
Trollfeeders avatar
Våldsvänstern i sitt esse. Den herrn behöver sitta bakom galler.
2018-03-28, 19:00
  #3
Medlem
sajebiss avatar
Ser att han förutom önskemålen om nackskott även uttrycker sig om att de skulle vara "horungar", värt att nämna är att karln är i 40-års åldern. Växer man aldrig bort från den där "din mammas fitta" retoriken?
__________________
Senast redigerad av sajebis 2018-03-28 kl. 19:34.
2018-03-28, 19:03
  #4
Avstängd
Svarta.Panterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Ser att han förutom önskemålen om nackskott även uttrycker sig om att de skulle vara "horungar", värt att nämna är att karln är i 40-års åldern. Växer man aldrig bort från det där "din mammas fitta" retoriken?

De flesta vänsternhängare jag stött på verkar mentalt ha fastnat i tiden, någon gång runt tidig gymnasieålder. Forever young.

Kuriosa så hänger även Dr Estvall i ungefär samma kretsar på Twitter. Han som ville ge folk bögstryk. I klass med Schyffert.
2018-03-28, 19:19
  #5
Medlem
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Ser att han förutom önskemålen om nackskott även uttrycker sig om att de skulle vara "horungar", värt att nämna är att karln är i 40-års åldern. Växer man aldrig bort från det där "din mammas fitta" retoriken?

Vilken bostadsort och föddelsår har han?
2018-03-28, 19:21
  #6
Medlem
Raktinyllets avatar
Haha dessa misslyckade vänsterextremister alltså, den ena vill ge folk "bögstryk" och den andra önskar nackskott på journalister. Det är inga omogna ungdomar vi pratar om heller utan medelålders män.

Hur kan man som 38 år gammal kalla folk för horungar? Väx upp förfan!
2018-03-28, 19:55
  #7
Avstängd
Svarta.Panterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Vilken bostadsort och föddelsår har han?

Läser du länkarna, så kan du enkelt kolla upp hans adress. Men kan säga att han bor runt Gullmarsplan. Inte för att det spelar någon roll. Jag har bott "granne" med knäppskallen, men aldrig sett han.
2018-03-28, 20:04
  #8
Medlem
Om det var någon som tog Henriks snyftande på allvar när han hotades tidigare och bölade ut i media så borde det vara som bortblåst nu. Förhoppningsvis även bland journalisthjonen som lät honom gråta ut.

Vilken sorglig sandlådenivå.
2018-03-28, 23:43
  #9
Medlem
BubbasBoys avatar
Men det var väl han, muay thai-snubben, som i podden påstod att han utmanat någon på Flashback?

De skulle ses på Gullmarsplan (hemmakär?). Han var där men ingen motståndare dök upp.

Liiite laaabilt!


/BubbasBoy
2018-03-29, 00:31
  #10
Medlem
SkepticalHippos avatar
Jag ser inte hotet. Att påstå att någon borde få ett nackskott är inte detsamma som att säga att man kommer ge någon ett nackskott.

Tyvärr tycker jag att Samhällsnytt gör en höna av en fjäder. Det är löjligt att förstora upp detta såhär. Synd, jag gillar annars sidan men det här är låg nivä.
2018-03-29, 01:11
  #11
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Jag ser inte hotet. Att påstå att någon borde få ett nackskott är inte detsamma som att säga att man kommer ge någon ett nackskott.

Tyvärr tycker jag att Samhällsnytt gör en höna av en fjäder. Det är löjligt att förstora upp detta såhär. Synd, jag gillar annars sidan men det här är låg nivä.

Nja... formuleringen "de ska allihop ha varsitt nackskott" kan uttrycka avsikten att skrida till verket.

Ser du ngt hot, om ngn säger till dig, att "du ska våldtas"?
2018-03-29, 08:23
  #12
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Nja... formuleringen "de ska allihop ha varsitt nackskott" kan uttrycka avsikten att skrida till verket.

Ser du ngt hot, om ngn säger till dig, att "du ska våldtas"?

Jo. Men det är inte en direkt översättning. Då han skriver "nackskott ska de ha" är det en skillnad motför "nackskott de få". Det är något svepande över ordalydelsen som gör att det framstår som en önskning och inte ett uttalande om vad han hade tänkt ordna. Särskilt då det är en fortsättning på den långa texten där han skriver "borde få" så tycker jag inte att det går att fastställa ett hot.

Om någon, om vi ska använda din jämförelse, skrev "alla på Hippos arbetsplats borde våldtas" och "våldtäkt ska de ha" så hade jag inte känt mig hotad.

Jag tycker det blir så löjligt hur de slår på stora trumman i artikeln. "Ojoj, titta vänstertomten! Det där kan vi minsann få till ett hot! Hörru Matte, hur känns det här HOTET?! Snyggt mannen, du verkar väldigt mogen då du säger att du anmäler för att liksom typ beskydda pressfriheten. Nu ringer vi polisen. Oj jävlar, frän brottsrubricering! Vi skriver om den också!"

Hade det varit omvänt och att det varit AFA som skrivit en dylik artikel om en Sverigedemokrat så hade jag totalsågat dem. Kan därför bara skämmas över den här artikeln då det är några "på min sida" som tar upp polisens resurser på att tramsa.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback