2018-03-28, 01:07
Medlem
storpungens avatar
Sitter tio km ute i skogen och har nattpass och fipplar med mobiltelefonen. Hur får man frisedel från det här helvetet. Det är kallt och snö. Uppe i norra jävla norrland. Bondpermis vågar jag inte. Fängelse vill jag inte till utan jag vill få frisedel och komma hem till Halland igen utan repressalier.
Citera
2018-03-28, 01:33
Medlem
Halloween2s avatar
Bit ihop, du kommer känna dig mer man än någonsin när du blir klar med det.
Citera
2018-03-28, 01:34
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Äsch, låt killen åka hem. Han kan drabbas av psykisk ohälsa och ångest
När min bekantskapskrets mönstrade 1994 så var det den ramsan vi drog. 1994 var dock ett år då man sparade in som satan på militären så det bidrog säkert till att vi kom undan väldigt enkelt.
Citera
2018-03-28, 01:36
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
När min bekantskapskrets mönstrade 1994 så var det den ramsan vi drog. 1994 var dock ett år då man sparade in som satan på militären så det bidrog säkert till att vi kom undan väldigt enkelt.
Trots att jag försökte svara rätt på alla frågor i den psykologiska undersökningen så kuggade de mig. Jag ville bara få skjuta lite.

Fick nån av dina vänner gå med?
Citera
2018-03-28, 01:36
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Äsch, låt killen åka hem. Han kan drabbas av psykisk ohälsa och ångest.

Varför använder du flickskola som en negativ beskrivning, är du sexist?
Är så jävla miljöskadad av armen.
Första gången jag hörde uttrycket var på just K3 i Skövde av ÖFu Olsson som kommenterade livhusarsaspiranternas försök att vara riktkarl typ mot markan ÖFu jag hör inte det här är ingen jävla flickskola.
Man deserterar inte heller bit ihop nu och var inte en vekling.
Citera
2018-03-28, 01:39
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Trots att jag försökte svara rätt på alla frågor i den psykologiska undersökningen så kuggade de mig. Jag ville bara få skjuta lite.

Fick nån av dina vänner gå med?
Ja en blev spanare i Strängnäs och en annan blev kock på Gotland. Den sistnämnde blev nog förändrad för alltid, jag vet inte riktigt vad det var för "elit" han hamnade med på den där ön. En kvinnlig officer fick sperma från tre olika killar en gång i sin soppa, det jävla ludret. Exakt så fick jag det återberättat.
Citera
2018-03-28, 01:41
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ja en blev spanare i Strängnäs och en annan blev kock på Gotland. Den sistnämnde blev nog förändrad för alltid, jag vet inte riktigt vad det var för "elit" han hamnade med på den där ön. En kvinnlig officer fick sperma från tre olika killar en gång i sin soppa, det jävla ludret. Exakt så fick jag det återberättat.
Det får man nog på andra ställen också, men fy fan vilken unken arbetsmiljö!
Citera
2018-03-28, 01:43
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Hallå kom undan väldigt enkelt...............................
Jag har inte ord för vad jag anser om det som du skrev ,,,,Kronvrak räcker inte.
På min tid var det bara en viss typ av slashasar och noll noll noll och 55or som inte gjorde lumpen.
Jag har gjort drygt fyra år ute i busken själv. Fyra år ca i tält då alltså.
Repövningar hela åttiotalet med och ett par vändor till Bosnien med och du orkar inte hallå grabben.
Tänk om finnarna sagt så under vinterkriget.
Citera
2018-03-28, 01:48
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Hallå kom undan väldigt enkelt...............................
Jag har inte ord för vad jag anser om det som du skrev ,,,,Kronvrak räcker inte.
På min tid var det bara en viss typ av slashasar och noll noll noll och 55or som inte gjorde lumpen.
Jag har gjort drygt fyra år ute i busken själv. Fyra år ca i tält då alltså.
Repövningar hela åttiotalet med och ett par vändor till Bosnien med och du orkar inte hallå grabben.
Tänk om finnarna sagt så under vinterkriget.
Imponerande, du är en redig karl Charlemange. Vissa prioriterar andra saker när man är i sena tonåren, som att dricka en massa öl, tävla om vem som får gänga mest luder och uppnå titeln häradsbetäckare av Mälardalen. Det var en väldigt bekväm tid må jag säga och jag ångrar det inte ett skvatt.
Citera
2018-03-28, 01:49
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Förbannade flase så vidrigt.
Otänkbart landsförädare är vad du är en malaj en skam för uniformen.
Givakt gör om gör rätt bit ihop för helvete det är ingen djävla flickskola.
Var jägare på K3 på åttiotalet fanns inga sådana tankar som du bär på.
Bit ihop och bli en man.
Jag ÄR ingen man. Jag vill HEM!!!
Citera
2018-03-28, 01:52
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Imponerande, du är en redig karl Charlemange. Vissa prioriterar andra saker när man är i sena tonåren, som att dricka en massa öl, tävla om vem som får gänga mest luder och uppnå titeln häradsbetäckare av Mälardalen. Det var en väldigt bekväm tid må jag säga och jag ångrar det inte ett skvatt.
Niemas problemas om man redan hade det andra avklarat om du förstår vad jag menar.
Delvis den bästa tiden i mitt liv.
så var det för oss män på den tiden kommer ihåg en repövning var grön själv bara 25 år och plutc men redan gammal som jägare fick en soldat som var 48 sista repet han hade gjort sju möten förut och var med gammal livhusar fy fan det var tider det.
Citera
2018-03-28, 01:55
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Det ena utesluter inte det andra vi gick ju på Pub Husaren och Hertig Johans källare med o disco Mash i Skövde fanns mycket gott där inunder om man säger så
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in