Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-26, 21:21
  #1
Medlem
Heveas avatar
Hej,

Jag kollade på ett klipp på Aftonbladets hemsida där kändisfrisören Bobby kommenterar Trumps hår. Bobby menar att Trump förmodligen gjort en transplantation där han flyttat hår från bakhuvudet/nacken till uppe på huvudet, vilket lämnar backhuvudet/nacken kal. Detta kallar Bobby för en gammal metod och säger att det för rika personer finns nya metoder där man kan plantera in 100 tusen nya hårstrån i ett labb.

Länk till klippet:
https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/241775

Någon som vet vad för metod syftar på?
Citera
2018-03-26, 23:57
  #2
Medlem
För 900 dollar ca 7500kr kan man göra det i Iran. Jag menar inte bara rika kan göra det. De tar hårstrån från olika områden i kroppen
Citera
2018-03-27, 08:39
  #3
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hevea
Bobby menar att Trump förmodligen gjort en transplantation där han flyttat hår från bakhuvudet/nacken till uppe på huvudet, vilket lämnar backhuvudet/nacken kal.
Hmm jag trodde de skar av en smal avlång bit och sydde ihop = ingen kal fläck.
Citera
2018-03-27, 14:58
  #4
Medlem
Heveas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPU
För 900 dollar ca 7500kr kan man göra det i Iran. Jag menar inte bara rika kan göra det. De tar hårstrån från olika områden i kroppen

Den metoden kände jag inte till sedan tidigare. Intressant.

Men det Bobby talar om är ju hår som odlas i ett labb. Inte som tas från någon annan del av kroppen. Någon som vet något om detta?

Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Hmm jag trodde de skar av en smal avlång bit och sydde ihop = ingen kal fläck.

Ja, det är den billigare metoden. Den dyrare metoden innebär att man plockar hårsäckarna en och en och flyttar dit man vill ha håret. Det blir inget avlångt ärr, men tar man väldigt många hårsäckar så blir det ju väldigt kalt i det område man plockar från.
Citera
2018-03-29, 08:39
  #5
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hevea
Ja, det är den billigare metoden. Den dyrare metoden innebär att man plockar hårsäckarna en och en och flyttar dit man vill ha håret. Det blir inget avlångt ärr, men tar man väldigt många hårsäckar så blir det ju väldigt kalt i det område man plockar från.
Ett smalt ärr eller en stor kal yta så tycker jag ett ärr är bättre. Speciellt som det kommer att täckas av det kvarvarande håret.
Konstigt att en kal fläck anses bättre och folk betalar mer för det...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback