Citat:
Ursprungligen postat av
adrenaline.rush
nja händer inte så ofta men det är ett av verktygen som jag brukar använda. det känns som en "easy out" liksom. sen ibland kan jag spela för seriös och då kan jag få samma effekt..finns lite olika vägar att gå beroende på hur situationen ser ut.
jag vet inte om det kan vara några sociala problem...kanske...jag har ju inget emot att umgås med folk så länge jag tycker om dom...men det är ju så för alla..
tror det är som nån sa, att det är någon slags bekväm grej..jag har blivit för bekväm.
Du talar om ett gäng "verktyg" som du brukar använda. Du spelar upp olika scheman utefter effektivitet i en given situation. Du verkar se sociala situationer styrda av mekanismer som går att modifiera, koda och strukturera. Du verkar på så vis intelligent, men f.ö. något lågenergisk. Så, kanske ligger du inom autismspektrumet samt ADD?
"För" bekväm tror jag inte man kan bli. Det innebär bara att man agerar inom ramen för vad man kan hantera. Bekväm är den mest högpresterande och lågpresterande människa vara i, för denne, rätt situation.