2018-03-26, 11:56
Medlem
Tjena!

Inte riktigt sker var jag skulle posta det hr d jag inte r sker p om problemet r mjuk- eller hrdvarurelaterat.

Iaf, min discord beter sig en aning konstigt. Fr att discord ska detecta min mic mste headsetet vara ikopplat redan vi uppstart av programmet. Om jag glmmer detta mste jag koppla i headsetet och sedan avsluta discord i aktivitetshanteraren. Drefter kan jag starta discord igen och d fungerar det.

Ngot annat som ocks hjlper r att terstlla rstinstllningarna varje gn det hnder. D slipper jag gra omstarten men mste istllet gra om alla instllningar igen.

Har varit i kontakt med discords support som inte var srskilt hjlpsamma i rendet. De bad mig testa en betaversion som inte heller visade sig fungera. Nr jag sedan bad dem ta det vidare till sina utvecklare iaf s fick jag ingen respons.

En ytterligare sak jag har testat r att ominstallera mina ljuddrivrutiner. Det hjlpte inte heller dessvrre.

Det mystiska r att alla andra program fungerar utom discord. Dock kan jag inte tro discord sitter p problemet d det funkar fr flera vnner utan problem. Drmed frgar jag er p flashback om ni har ngra ytterligare tips om vad som kan vara fel.
Citera
2018-03-26, 15:50
Medlem
Ibland r datorer bara helt konstiga, jag hade ett trdlst ntverkskort till laptop som inte funkade i min dator, funkade i polarens och hans kort i min, men inte mitt kort i min dator.

Nu tror jag dock inte att det r ett sdant problem du har, d dessa r vldigt sllsynta. Det kan vara ett problem som uppstr med Windows avknning att mikrofon r inkopplad eller inte som i samband med Discord gr att programmet inte kopplar att det finns en inkopplad. Sjlv s har jag alltid den inkopplad s jag mrker inte av ngot sdant.
Citera
2018-03-26, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wr4p
Ibland r datorer bara helt konstiga, jag hade ett trdlst ntverkskort till laptop som inte funkade i min dator, funkade i polarens och hans kort i min, men inte mitt kort i min dator.

Nu tror jag dock inte att det r ett sdant problem du har, d dessa r vldigt sllsynta. Det kan vara ett problem som uppstr med Windows avknning att mikrofon r inkopplad eller inte som i samband med Discord gr att programmet inte kopplar att det finns en inkopplad. Sjlv s har jag alltid den inkopplad s jag mrker inte av ngot sdant.

Jag har ju "lst" problemet genom att stnga av funktionen dr discord startar automatiskt vid uppstart av datorn. Dock r det fortfarande irriterande nr man snabbt vill f ut ntt genom hgtalarna och drar ut mikrofonen fr att sedan upptcka att discord slutat detecta micen s fort man kopplar in den igen.

Har ven andra problem relaterade till moderkortet som inte hr ihop med detta men det fr ju en att fundera om moderkortet r defekt...
Citera
2018-03-27, 08:19
Medlem
Min setup r att jag har en splitter som delar till bde hgtalare och hrlurar, min mikrofon sitter alltid inkopplad bak i datorn, d den nd inte aktiveras frrns ngot program anvnder den.
med denna splitter kan jag vlja volym individuellt p hgtalare och hrlurar samtidigt.
Citera
2018-03-28, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wr4p
Min setup r att jag har en splitter som delar till bde hgtalare och hrlurar, min mikrofon sitter alltid inkopplad bak i datorn, d den nd inte aktiveras frrns ngot program anvnder den.
med denna splitter kan jag vlja volym individuellt p hgtalare och hrlurar samtidigt.

Funderar p att skaffa ett usb headset fr att kanske komma runt problemet. Mitt nuvarande r nd inne p sista versen d kabeln brkar med mig d och d och resulterar i att ingen hr mig i ett par sekunder.
Citera
2018-03-29, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotAnotherSheep
Funderar p att skaffa ett usb headset fr att kanske komma runt problemet. Mitt nuvarande r nd inne p sista versen d kabeln brkar med mig d och d och resulterar i att ingen hr mig i ett par sekunder.

Jag har en gammal bra liten mikrofon som jag monterat p en isolerad najtrd, som jag sedan bjt till fr att passa till de hrlurarna som jag anvnder. Den mikrofonen har verlevt 2-3 par lurar n s lnge.
Frdel, behver inte leta speciella lurar med inbyggd mikrofon.
Nackdel, den sitter inte helt perfekt och skakar lite ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in