Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-25, 16:23
  #1
Medlem
studioxswes avatar
Jag letar överdrag till en gammal MIO soffa men kommer inte håg vad soff-fan heter. Har slängt ordersedeln och eftersom Mio föredrar man besöker en butik så beställde jag soffan i en sådan. Det är ett par år sedan (5 ish).

Har försökt googla och kolla på bilder men ingen är lik den jag har. 2-sits soffa med schäslong. Har sluttande armstöd, börjar hög och sluttar något nedåt, detta på sidan med schäslong, andra sidan har inget armstöd alls.

Letar efter att byta överdrag så soffan kan hålla några år till. Har tvättat men det blev inte bättre, snarare lite sämre.
Citera
2018-03-25, 17:28
  #2
Medlem
ElvisFans avatar
Skicka en bild till Mio på soff-fan så kanske de kan hjälpa. Annars är det inte jättesvårt att sy överdrag om man har den gamla klädseln.
Citera
2018-03-26, 18:16
  #3
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Skicka en bild till Mio på soff-fan så kanske de kan hjälpa. Annars är det inte jättesvårt att sy överdrag om man har den gamla klädseln.

Precis som du säger.
Köp ett nytt tyg.
Tvätta det nya nya tyget, med tanke på att det kanske krymper.
Ta av det gamla och sprätta upp ordentligt i sömmarna.
Pressa delarna.
Använd dom som mönster.
Glöm inte att göra markeringar!!
Sy.
Smacka på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback