Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-26, 01:07
  #13
Medlem
Tycker vi skriver av Mona Sahlins skulder till kronogden och ger henne en ny chans. Greider kan bli hennes gode man
Citera
2018-03-26, 03:56
  #14
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Vem utanför media tar Greider på allvar?

T.ex. jag gillar honom skarp. Nu är jag förvisso inte sosse så jag lär inte rösta på dem oavsett vilken partiledare de har.

Han är dock, som många i tråden redan nämnt, kanske väl långt till vänster. Vilket lär försvåra S ambitioner att splittra Alliansen genom få till stånd ett samarbete mellan S och L+C.

Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Absolut jag gillar Greider, inte bara för hans sköna einstein-inspirerande frisyr utan för hans duktiga retorik inom politiken. Men han är väldigt långt ute på vänsterkanten enligt mig och kanske inte ett seriöst namn för sossarna än..

Håller helt med dig i det du skriver.

Men jag måste fråga vad du menar med din sista mening. Han är född 1959. Karln är ju snart 60 år. Väntar de några år till är han ju pensionär. Två mandatperioder är nog ett minimum för en partiledare att förväntas kunna sitta, så jag skulle tvärt om säga att det är nu eller aldrig för hans del.

-----------
Även om jag gillar honom så tror jag inte att han är aktuell som partiledare. Och speciellt inte innan valet som T.S. föreslog.
Citera
2018-03-26, 11:13
  #15
Moderator
Siegfrids avatar
Politik: inrikes --> Partier och partipolitik
/Moderator
Citera
2018-03-28, 19:33
  #16
Medlem
Tycker ni att mannen som stod och sa i en debatt att SD kommer hamna under 10% i valet är trovärdig eller har alla hästar hemma? Göran Greider är helt verklighetsfrånvänd med totalt verklighetsfrånvända värderingar. Förutom allt han häver ur sig och all sin TV tid, där han i fråga efter fråga gör bort sig själv, trots mängder av inbjudningar i debatt och agenda så verkar han inte läsa på och lära sig om politik, han kan nada.

Förutom ovanstående så har han noll karisma och tafflig klädstil. Vill Svenska folket ha en person som ser ut som ett troll i flanellskjorta? Hoppas detta är en trolltråd från början till slut.
Citera
2018-03-28, 19:38
  #17
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Tycker vi skriver av Mona Sahlins skulder till kronogden och ger henne en ny chans. Greider kan bli hennes gode man

Greider är ju en jävel på att snacka mycket och länge. Han är sämre på att ringa in ett argument i kortfattad form, och därmed lär inte väljarna orka lyssna på honom.
Citera
2018-03-28, 19:44
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Tycker ni att mannen som stod och sa i en debatt att SD kommer hamna under 10% i valet är trovärdig eller har alla hästar hemma? Göran Greider är helt verklighetsfrånvänd med totalt verklighetsfrånvända värderingar. Förutom allt han häver ur sig och all sin TV tid, där han i fråga efter fråga gör bort sig själv, trots mängder av inbjudningar i debatt och agenda så verkar han inte läsa på och lära sig om politik, han kan nada.

Förutom ovanstående så har han noll karisma och tafflig klädstil. Vill Svenska folket ha en person som ser ut som ett troll i flanellskjorta? Hoppas detta är en trolltråd från början till slut.

Men allt du räknar upp skulle ju göra honom till en perfekt ledare av S.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback